Nvidia traci w oddziale gier wideo prawie miliard dolarów przychodu
Oddział odpowiadający za gry wideo w Nvidii wygenerował mniejsze przychody, niż w poprzednim okresie.
Dochody Nvidii za II kwartał nie zostaną ujawnione przez kolejne dwa tygodnie, ale firma obniżyła dziś swoje wstępne dane i wyniki nie wyglądają szczególnie dobrze. Jej przychody z rynku gier wyniosły 2,04 miliarda dolarów, co stanowi zdumiewający 33,33 procentowy spadek w porównaniu z 3,06 miliarda dolarów w poprzednim roku.
Nie tylko zieloni tracą, ponieważ firma Logitech, również odnotowała 12-procentowy spadek w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku, na co wpływ mają zmiany związane z okresem pandemii, w którym konsumenci inwestowali we wszelkiego rodzaju sprzęt domowy do pracy, zabawy, a nawet ćwiczeń. Całościowo sprzedaż gier spadła o 13 procent w drugim kwartale do 12,35 miliarda dolarów w porównaniu z ubiegłym rokiem, według firmy badawczej NPD.
Jedną z wyjątków w tym okresie jest firma AMD, która w rzeczywistości zwiększyła swoje przychody z gier o 32 % rok do roku, opierając się głównie na sprzedaży chipsetów dla konsol, ponieważ Xbox Series X/S i PlayStation 5 stały się szerzej dostępne.
Statystyka wygląda interesująco. Jak widać, na ten moment mamy niewielki spadek zainteresowania, aczkolwiek bywało już tak niejednokrotnie. Przytoczone firmy to giganci, którzy takie straty wpisują w swoją politykę. Z pewnością nadchodzący okres świąteczny przyniesie zmianę sytuacji. Mamy też nadzieję, że kolejny rok będzie wreszcie okresem stabilizacji.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler