Twórcy A Plague Tale: Requiem wyjaśniają dlaczego zrezygnowali z konsol poprzedniej generacji
A Plague Tale: Requiem dostępne będzie na PC oraz nowych konsolach, podczas gdy odsłona poprzednia zadebiutowała na sprzęcie poprzedniej generacji. Deweloperzy wyjaśniają dlaczego zdecydowali się na taki ruch.
A Plague Tale: Requiem prezentuje się sporo lepiej od swojego poprzednika - przynajmniej jeśli porównamy oprawę wizualną na rozmaitych zwiastunach oraz materiałach ukazujących rozgrywkę. Różnica w jakości grafiki spowodowana jest nie tylko rosnącymi umiejętnościami deweloperów, ale także tym, że ekipa zdecydowała się nie opracowywać wersji gry dedykowanej konsolom poprzedniej generacji.
O tym, dlaczego A Plague Tale: Requiem dostępne będzie tylko na PlayStation 5 oraz Xboksach Series X|S postanowił opowiedzieć co nieco jego reżyser, Kevin Choteau. Zrobił to w trakcie wywiadu dla magazynu Edge, podczas którego wymienił kilka zalet takiego rozwiązania. Zarówno jeśli chodzi o sprawy czysto techniczne, jak i nawet opowieść oraz rozgrywkę.
"W przypadku Innocence, niektóre elementy mogły wyglądać jak scenografia teatralna ze względu na ograniczenia techniczne. W przypadku Requiem byliśmy w stanie pchnąć horyzont znacznie dalej. Gdy piszemy, [wyższa jakość] pozwala nam rozważać sekwencje, które poprzednio były niemożliwe, jak np. pościg z setkami tysięcy szczurów, albo lokacje, które drastycznie się zmieniają w zależności od fabuły oraz wydarzeń".
Datę premiery A Plague Tale: Requiem zaplanowano na 18 października, a grać będziemy wówczas na PC, PS5, Xboksach Series X|S oraz Switchu. Więcej na temat projektu znajdziecie oczywiście w naszej encyklopedii.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler