W Starfield nie będziemy w stanie startować i lądować na planetach

Wygląda na to, że przestrzeń kosmiczna oraz planety będą całkiem odrębnymi obszarami w Starfield.

@ 15.06.2022, 12:43
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox x/s

W Starfield nie będziemy w stanie startować i lądować na planetach

O Starfield piszemy ostatnio dość sporo. Głównie ze względu na to, że jego dyrektor kreatywny, Todd Howard, udzielił kilku wywiadów, w trakcie których podzielił się szczegółami na temat przedsięwzięcia. Z jego ostatniej wypowiedzi wynika, że eksploracja w grze nie będzie całkowicie nieograniczona. Niemożliwe będzie np. przekraczanie granicy pomiędzy przestrzenią kosmiczną, a planetami. Nie jest to podobno "ważne dla gracza".

"Ludzie pytali: 'Czy możesz wylądować statkiem kosmicznym na planecie?'. Nie. Postanowiliśmy na początku projektowania, że przebywanie na planecie to jedna rzeczywistość, a przebywanie w kosmosie to druga".

"Jeśli spróbujesz poświęcić czas na przygotowanie tego pomiędzy, jak przenikanie, poświęcasz mnóstwo czasu [na coś] co nie jest tak ważne dla gracza. Więc chcemy mieć pewność, że jest świetnie, gdy jesteś na powierzchni i jest świetnie gdy jesteś w kosmosie, a te rzeczywistości są tak dopracowane, jak to możliwe".

Czy graczom rzeczywiście będzie tego brakować? Koniecznie dajcie znać w komentarzach. Pamiętajcie też, że na naszej stronie znajdziecie mnóstwo informacji na temat Starfield. Jego premierę zaplanowano na 2023 rok, a grać będziemy wówczas na PC oraz Xboksach Series X|S.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospetrucci109   @   13:03, 15.06.2022
Nie bardziej niż fabuły 😉
1 kudosBarbarella.   @   13:15, 15.06.2022
Nie wiem jak tam w innych kosmicznych grach ale np. w Kotorach czy ME były tylko ewentualnie jakieś animacje i dobrze .Po co się bawić takimi pierdołami ,gra jest wystarczająco czasochłonna. No i przecież bym się rozbiła w 90 % lądowań. Poirytowany
0 kudosLucas-AT   @   18:07, 15.06.2022
Brak płynnego przejścia pomiędzy przestrzenią kosmiczną a atmosferą planety to jedna z gorszych wiadomości o grze. Trochę dziwne tłumaczenie, że "to wcale nie jest takie istotne" bo myślę że w grze która ma spełniać fantazje o eksploracji kosmosu to jest istotne. Wejście z kosmicznej pustki w atmosferę planety i vice versa to jeden z najważniejszych i najbardziej magicznych momentów przy podróżowaniu statkiem kosmicznym. A, że mamy budować statki kosmiczne i gra jest o eksploracji kosmosu, to brak tego przejścia będzie dla mnie ogromnym minusem.

Ale to studio, które do tej pory ma ekrany ładowania przy wejściu do nawet najmniejszych pomieszczeń, więc takie przejście jest pewnie grubo powyżej ich umiejętności i zdolności silnika.
0 kudosDirian   @   18:35, 15.06.2022
Oby to nie był drugi Cyberpunk, ale z drugiej strony nie naobiecywali tyle co CDP Red i otwarcie mówią (przynajmniej od niedawna), jak to będzie wyglądać a jak nie będzie.
0 kudosmrPack   @   19:10, 15.06.2022
Być może okaże się, że Starfield niedługo po premierze stanie się nie ważny dla graczy i będzie jak z Fallout 76 Dumny
0 kudosshuwar   @   09:51, 16.06.2022
Aha.... czyli to tak a propos immersji? Niemy bohater, bo immersja, brak manualnego lądowania, bo?....

Czyli jednak z moich porównań Elite Dangerous mogę wykreślić... W ED spędziłem 200h dlatego, że człowiek miał niesamowitą przyjemność i uczucie kontroli nad podróżą między układami, skokami nadświetlnymi, lądowania na planetach, odczucia tarcia przy wchodzeniu w atmosferę i wiele, wiele, wiele, wiele więcej Dumny
Dodaj Odpowiedź