Starfield to dużo proceduralnie generowanej zawartości, ale także sporo ręcznie przygotowanych elementów

Deweloperzy Starfield zdają sobie sprawę z tego, że ich gra jest ogromna. Dlatego do jej przygotowania stosują specjalne algorytmy proceduralnego generowania zawartości.

@ 15.06.2022, 10:28
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox x/s

Starfield to dużo proceduralnie generowanej zawartości, ale także sporo ręcznie przygotowanych elementów

Z dotychczasowych zapowiedzi wynika, że Starfield będzie ogromną grą. Jego deweloperzy ujawnili, że w trakcie zabawy zwiedzimy aż 100 systemów gwiezdnych oraz 1000 planet (zrobili to w trakcie niedawnej prezentacji gameplayu). Gracze zaczęli się więc obawiać o wtórność i schematyczność - kwestie te postanowił więc poruszyć reżyser projektu, Todd Howard.

"Stosujemy dużo proceduralnego generowania, ale chciałbym przypomnieć, że zawsze to robiliśmy. To znaczna część Skyrim, jeśli chodzi o misje oraz kilka innych rzeczy. Generujemy świat przy pomocy systemów proceduralnych, więc zawsze nad tym pracowaliśmy. [The Elder Scrolls 2: Daggerfall] to gra, której przyglądamy się, jeśli chodzi o przebieg rozgrywki. Zawsze mieliśmy technologię generowania proceduralnego i różne prototypy, a w przypadku Starfield uznaliśmy, że możemy z tego skorzystać".

"Zaczynamy od zastanawiania się czy w ogóle się to zepnie wizualnie. Wiecie, planeta. Planeta sama w sobie, jeśli o tym pomyślisz, jedna planeta jest duża, jeśli zrobisz ją realistycznie. Więc gdy masz tego typu skale oraz systemy proceduralne, różnice pomiędzy jedną planetą, która ma jakieś zróżnicowanie, a setką planet lub tysiącem planet, nie jest taka duża, jeśli to ma sens - pod warunkiem, że masz odpowiednie systemy nad tym pracujące".

Starfield nie będzie jednak grą w pełni generowaną proceduralnie. Howard powiedział, że znajdziemy w nim więcej ręcznie przygotowanej zawartości niż w jakiejkolwiek wcześniejszej od studia.

"Chciałbym dodać, że mamy więcej ręcznie przygotowanej zawartości w tej grze niż jakiejkolwiek wcześniejszej. Mamy ponad 200 000 linii dialogów, więc to wciąż mnóstwo ręcznej pracy, a jeśli ludzie chcą robić to, do czego przywykli w naszych grach i podążać głównym wątek fabularnym, robić zadania, zobaczycie to, czego od nas oczekujecie".

"Ale jest też dużo więcej. Możesz poszwendać się po planecie, a to też zapewni ci rozrywkę oraz losową zawartość i tego typu rzeczy. Podobnie, jak w przypadku Daggerfall, jeśli się nieco cofniesz. Ostrożnie chcemy powiedzieć co jest generowane proceduralnie. Jeśli spojrzysz w przestrzeń, będzie mnóstwo lodowych kul, a my postanowiliśmy zadać sobie pytanie 'Co jest zabawnego w lodowej kuli?".

Następnie Howard wyjaśnił, że wspomniane lodowe kule to wyśmienite miejsce do badań oraz pozyskiwania surowców. Możesz na nich lądować, zbierać przydatne rzeczy i lecieć dalej. Potem nic nie stoi na przeszkodzie, byś za jakiś czas powrócił. Więcej mają zaoferować planety. Mają być ciekawsze, bardziej zróżnicowane i rozbudowane.

Premierę Starfield zaplanowano na pierwszą połowę 2023 roku, a grać będziemy wówczas na PC oraz Xboksach Series X|S. Więcej informacji na temat gry będziemy mieć dla Was oczywiście niebawem.


Sprawdź także:
Starfield

Starfield

Premiera: 06 września 2023
PC, XBOX X/S

Starfield to kolejna gra z gatunku RPG akcji od Bethesda Game Studios. Tym razem deweloperzy, który specjalizują się w produkcjach z klimatów bliższych postapokalipsie (F...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospetrucci109   @   12:28, 15.06.2022
Czyli między wierszami domyślam się, że 995 z tego 1000 planet to będzie proceduralnie wygenerowane dziadostwo, na którym nie będzie niczego ciekawego. Ale hej zwiedzić można i pozbierać kamyczki i tysiąc godzin minie 😅
2 kudosbigboy177   @   14:31, 15.06.2022
Cytat: petrucci109
Czyli między wierszami domyślam się, że 995 z tego 1000 planet to będzie proceduralnie wygenerowane dziadostwo, na którym nie będzie niczego ciekawego. Ale hej zwiedzić można i pozbierać kamyczki i tysiąc godzin minie 😅
Viva La Dirt League właśnie opublikowało film, który pasuje jak ulał. Przypadeg? Szczęśliwy

https://www.youtu(...)mvRm0aOY
1 kudospetrucci109   @   16:57, 15.06.2022
Cytat: bigboy177
Cytat: petrucci109
Czyli między wierszami domyślam się, że 995 z tego 1000 planet to będzie proceduralnie wygenerowane dziadostwo, na którym nie będzie niczego ciekawego. Ale hej zwiedzić można i pozbierać kamyczki i tysiąc godzin minie 😅
Viva La Dirt League właśnie opublikowało film, który pasuje jak ulał. Przypadeg? Szczęśliwy

https://www.youtu(...)mvRm0aOY
Pasuje idealnie 😅 😂👍🏼
2 kudosBarbarella.   @   20:25, 15.06.2022
Zabić 38 grandfathers ? Nie mam nic przeciwko byle nie wylosowali grandfathers z MG bo kto by tu marudził ? Zadziorny
1 kudosshuwar   @   09:58, 16.06.2022
Cytat: bigboy177
Viva La Dirt League właśnie opublikowało film, który pasuje jak ulał. Przypadeg? Szczęśliwy
Indeed Uśmiech

O ile jeszcze rozumiem, że zbieramy jakiś materiał, by ulepszyć broń, to ok... ale takiego bezcelowego zbieractwa w grach jest na pęczki. Czy to komuś w ogóle jest potrzebne? Wolę ograć fabułę w 20h i mieć radochę i niedosyt, niż 60h z czego 70% to właśnie takie zbieractwo.
1 kudosbalic87   @   10:35, 16.06.2022
Cytat: shuwar
Cytat: bigboy177
Viva La Dirt League właśnie opublikowało film, który pasuje jak ulał. Przypadeg? Szczęśliwy
Indeed Uśmiech

O ile jeszcze rozumiem, że zbieramy jakiś materiał, by ulepszyć broń, to ok... ale takiego bezcelowego zbieractwa w grach jest na pęczki. Czy to komuś w ogóle jest potrzebne? Wolę ograć fabułę w 20h i mieć radochę i niedosyt, niż 60h z czego 70% to właśnie takie zbieractwo.
nie ma to jak prowadzic zbieraczy tryb życia i widziec w tym sposób na przetrwanie... Dumny

Jedni zbierają szmal, inni złom, a jeszcze inni puszki i wszyscy są zadowoleni Szczęśliwy W Starfield też każdy odnajdzie swoje ukryte powołanie ;)
Dodaj Odpowiedź