Szef Saber Interactive twierdzi, że oceny z Metacritic już dawno nie mają wpływu na sprzedaż
Oceny gier już dawno nie mają wpływu na sprzedaż, przynajmniej te z Metacritic.
Prezes Sabre Interactive, Matthew Karch, mówił o Metacritic, stwierdzając, że wpływ witryny na sprzedaż gier słabnie.
Podczas prezentacji raportu Embracer Group za Q4, Karch opowiadał o premierze nadchodzącego Evil Dead: The Game. Gra sprzedała się podobno w nakładzie 500000 sztuk w niecały tydzień. Prezes wspominał o recenzjach produkcji, które mimo że są nieprzychylne, nie miały wpływu na sprzedaż (przynajmniej w jego opinii).
„Inną rzeczą, której się nauczyliśmy, jest to, że czasy, w których wyniki Metacritic określają, jak dobrze sprzedaje się gra, już dawno minęły".
„Gry są sprzedawane na podstawie jakości samego produktu, niezależnie od tego, jak dobrze się w nie gra. Mogę wymienić gry, które zdobyły 8 i 9, a ich wydawcy chcieliby ich nigdy nie wydać. Fajnie jest umieścić trofeum z oceną na ścianie, ale jeśli nie stać cię na gwóźdź do jego zawieszenia, po co, w ogóle to robić?".
Zdroworozsądkowe podejście do tematu. Gry, które nie są kamieniami milowymi często są bardziej popularne, od tych najbardziej ambitnych. Oceny, w wielu przypadkach, nie mają już wpływu na sprzedaż, ale nie jest to oczywiście regułą. Są tytuły, które sprzedają się właśnie dzięki notom, a są takie, którym nic - z jakiegoś powodu - nie jest w stanie pomóc.
Jaki jest Wasz stosunek do recenzji gier? Czy wpływają na Wasze decyzje zakupowe?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler