Twórcy Sniper Elite 5 o wyzwaniach, jakie towarzyszyły powstawaniu gry

Deweloperzy Sniper Elite 5 przyznają, że największym problemem było opracowanie gry na dwie generacje konsol. Dysponują one znacznie różniącą się wydajnością.

@ 17.05.2022, 12:22
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Twórcy Sniper Elite 5 o wyzwaniach, jakie towarzyszyły powstawaniu gry

Wiele gier jest obecnie wydawanych na kilka różnych platform. Chodzi o to, że twórcy starają się wspierać konsole poprzedniej i bieżącej generacji, a także komputery osobiste. Deweloperzy Sniper Elite 5 postanowili powiedzieć coś więcej na temat wyzwań, jakim w związku z tym musieli stawić czoła.

"Powiedziałbym, że największym wyzwaniem było wydanie gry na poprzednią oraz obecną generację konsol, a także na komputery osobiste. Jest istotna różnica w mocy pomiędzy PlayStation 5 i Xboksem Series X, gdy porównamy je z podstawowymi wariantami PS4 oraz Xboksa One, które zadebiutowały w 2013 roku", powiedzieli deweloperzy w wywiadzie.

Dzięki tej dodatkowej mocy Sniper Elite 5 działa z prędkością 60 klatek na sekundę na PS5 oraz Xboksie Series X, a także z rozdzielczością sięgającą 4K. W przypadku Xboksa Series S także udało się twórcom osiągnąć 60 FPS, tyle że przy rozdzielczości 1440p. Na poprzedniej generacji konsol sytuacja była już bardziej skomplikowana. W obu przypadkach mamy tylko 30 FPS. Rozdzielczość zmienia się w zakresie od 1080p do 1440p, w zależności od tego czy gramy na PS4, PS4 Pro, Xboksie One oraz Xboksie One X.

Prócz powyższego twórcy opowiedzieli też co nieco na temat procesu powstawania Sniper Elite 5. Z wywiadu dowiadujemy się, że jedną z najważniejszych technologii wykorzystanych podczas produkcji gry była fotogrametria. Pozwala ona wykorzystywać zdjęcia do tworzenia obiektów, a dzięki temu mają one znacznie więcej szczegółów.

"Jednym z największych skoków było wykorzystanie fotogrametrii do tworzenia obiektów w grze. To coś, z czego wcześniej tylko okazyjnie korzystaliśmy podczas ostatnich DLC dla Sniper Elite 5, ale teraz jest główną metodą tworzenia elementów w SE5".

"Ta metoda daje nam więcej szczegółów we wszystkim, co widzisz w świecie gry. Skanowaliśmy wszystko od skał i drzew, po czołgi oraz inne pojazdy. Dodaje to immersję do gry. Gdy spojrzysz na bronie, na przykład, jest na nich więcej szczegółów. Wyglądają, jakby z nich korzystano, a odtworzyliśmy je tak, by jak najbliżej było im do oryginałów. To prawdziwy krok do przodu dla serii, a także dla sposobu, w jaki przygotowujemy nasze gry".

Premierę Sniper Elite 5 zaplanowano na 26 maja, a grać będziemy wówczas na PC, PS4, PS5, Xboksie One oraz Xboksach Series X|S. Jeśli rozważacie zakup wersji dedykowanej blaszakom, koniecznie rzućcie okiem na jej wymagania sprzętowe.


Sprawdź także:
Sniper Elite 5

Sniper Elite 5

Premiera: 26 maja 2022
PC, PS4, PS5, XBOX ONE, XBOX X/S

Sniper Elite 5 to kontynuacja trzecioosobowej strzelanki z elementami skradanki w realiach II wojny światowej od brytyjskiego studia Rebellion. Produkcja tym razem zabier...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?