Dyrektor Returnal opowiada o dobieraniu poziomu trudności w grach

Returnal to trudne i wymagające doświadczenie. Jeden z deweloperów postanowił opowiedzieć co nieco na temat tego, jak opracowuje się tego typu projekty.

@ 20.04.2022, 09:55
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps5

Dyrektor Returnal opowiada o dobieraniu poziomu trudności w grach

Studio Housemarque zasłynęło niewielkimi strzelankami, ale ich ostatnie dzieło, Returnal, to znacznie bardziej rozbudowany projekt. Zdobył on spore uznanie wśród recenzentów oraz graczy, mimo że oferował całkiem wysoki poziom trudności. Właśnie między innymi o tymże poziomie trudności rozmawiali deweloperzy z ekipą programu Kinda Funny.

W wywiadzie wziął udział dyrektor gry, Harry Krueger. Gdy zapytano go o poziom trudności, deweloper powiedział, że niełatwo znaleźć odpowiedni balans pomiędzy porządnie zaprojektowanym doświadczeniem, a takim, które uwzględnia graczy o różnych umiejętnościach i zdolnościach.

"Znalezienie właściwy punkt zawsze będzie interesującym wyzwaniem, zdecydowanie. Myślę, że zawsze możemy zrobić coś więcej i dodać więcej sposobów grania oraz metod sterowania. Myślę, że jeśli chodzi o poziom trudności, wszystko zależy od tego, jakie doświadczenie masz z Returnal".

"Gdybyśmy mógł po prostu przebrnąć przez bossa, bez żadnego wyzwania, albo dotrzeć z A do B do C przez punkty narracji, byłby swoisty dysonans", wyjaśnił Krueger, mówiąc, że w Returnal wysoki poziom trudności jest częścią wątku fabularnego.

"Gra mówi Ci, że to będzie wyzwaniem, a ty walczysz z napotkanymi trudnościami, ale nie musiałbyś doświadczać tych trudności. Zawsze jest kierunek, którym podążamy, ale to jest coś, o czym będziemy pamiętać".

Jeśli rozważacie zakup Returnal, pamiętajcie, że jest ono dostępne wyłącznie na PlayStation 5. Przed podjęciem decyzji koniecznie zerknijcie na naszą recenzję.


Sprawdź także:
Returnal

Returnal

Premiera: 30 kwietnia 2021
PS5, PC

Returnal to strzelanka TPP utrzymana w formacie roguelite od studia Housemarque, twórców dobrze przyjętego dzieła utrzymanego w oldschoolowym gatunku shoot 'em up, Resogu...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?