Premiera Oddworld: Soulstorm w PS Plus była dewastująca dla twórców

Wygląda na to, że twórcy Oddworld: Soulstorm podpisali nie do końca opłacalną umowę z Sony.

@ 13.04.2022, 22:13
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4, ps5

Premiera Oddworld: Soulstorm w PS Plus była dewastująca dla twórców

Oddworld: Soulstorm było jedną z najważniejszych gier dostępnych w ostatnich miesiącach w ramach abonamentu PlayStation Plus. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, deweloperzy dotkliwie odczuli tę dość unikatową formę dystrybucji gry. Podobno całkowicie ich ona "zdewastowała".

W ostatnim czasie dużo mówi się o tym, że przyszłością branży są rozmaite usługi subskrypcyjne. Nie wszyscy zdają się jednak mieć podobne zdanie. Niektóre projekty, jak Oddworld: Soulstorm, mogą mieć przez tę formę dystrybucji nie lada problemy finansowe. Co nieco na ten temat powiedział szef i współzałożyciel Oddworld Inhabitants, Lorne Lanning, w wywiadzie dla Xbox Expansion Pass.

Lanning przyznał, że umowę z Sony zdecydował się podpisać ze względu na "problemy techniczne, problemy prawne oraz problemy związane z pracownikami", które regularnie dotykały studio w trakcie procesu dewelopingu. Premierę zaplanowano na styczeń 2021 roku, a twórcy myśleli, że w PS Plus tylko niewielka liczba graczy zdecyduje się na pobranie gry, co pozwoli im później sprzedać znacznie więcej kopii. Tak się nie stało.

"Potrzebowaliśmy pieniędzy, aby skończyć projekt i myśleliśmy, że mamy dobrą umowę, bo dostaliśmy tak dużo pieniędzy. Myśleliśmy w styczniu, że nie sprzedamy więcej, że będzie to liczba mniejsza od pieniędzy, które otrzymaliśmy w ramach umowy. Nagle nadszedł Covid i premierę musieliśmy przesunąć ze stycznia na kwiecień".

"Umowa nadal obowiązywała jeden darmowy miesiąc. Myśleliśmy, że sprzedamy może 50 albo 100 tysięcy jednostek na premierę; to była mała liczba, ponieważ nie było wiele egzemplarzy PS5 na rynku, a lockdown wpłynie na liczbę wyprodukowanych maszyn, co ograniczy ich dostępność i wpłynie pozytywnie na naszą umowę".

"Myśleliśmy, że nie będzie na rynku zbyt wielu maszyn do pobrania darmowej gry, ale ponieważ mieliśmy opóźnienie do kwietnia, byliśmy najchętniej pobieraną grą na PlayStation 5, jeśli chodzi o Oddworld: Soulstorm. Pod koniec dnia mieliśmy już ponad 4 miliony pobrań darmowych, bo wszystkie były od subskrybentów. Dla nas było wyniszczające i tak właśnie działa ten rodzaj ekonomii".

Nieco później Oddworld: Soulstorm zadebiutowało także na konsolach Xbox, ale w tym momencie nie mamy żadnych szczegółów na temat tego, jak wyglądała sprzedaż. Pozostaje nam mieć nadzieję, że deweloperzy finalnie wyszli na swoje i w przyszłości tworzyć będą kolejne gry z serii Oddworld - trzeba przyznać, że Oddworld: Soulstorm to całkiem udany projekt.


Sprawdź także:
Oddworld: Soulstorm

Oddworld: Soulstorm

Premiera: 06 kwietnia 2021
XBOX X/S, XBOX ONE, PC, PS4, PS5

Oddworld: Soulstorm to kolejna odsłona serii platformówek 2,5D (utrzymanych w bardziej zręcznościowym tonie) od studia Oddworld Inhabitants, które zajmuje się wyłącznie p...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmrPack   @   11:56, 14.04.2022
I taki jest właśnie powód dla którego samo Sony nie jest chętne do wrzucania swoich gier na premierę w ramach abonamentu Niewinny Microsoft z drugiej strony stać by szastać kasą i nawet tracić na Game Passie.
0 kudosBarbarella.   @   14:00, 14.04.2022
Znaczy się nie wzięli pod uwagę że może być obsuwa z terminem i kalkulacje szlag trafi ? Byznesmeni to oni nie są.