Kingdom Hearts IV zapowiedziane i będzie działało na Unreal Engine 5
Wielka zapowiedź od Square Enix. Kingdom Hearts IV jest tworzone na silniku Unreal Engine 5.

Square Enix ujawnia nowe informacje na temat Kingdom Hearts IV, w tym silnik graficzny, na którym będzie działało oraz kolaborację z marką Star Wars.
Najnowsza odsłona przygód Sory i przyjaciół będzie śmigać na silniku firmy Epic Games. Decyzja o jego wykorzystaniu podjęta została ze względu na bezproblemową obsługę tego znakomitego narzędzia, które już w niejednej grze pokazało wysoką jakość. Prezentacja z okazji 20-lecia marki odbyła się na poprzedniej wersji Unreal Engine, aczkolwiek Famitsu twierdzi, że twórcy już teraz pracują i testują UE5.
Wygląda również na to, że reżyser serii Kingdom Hearts, Tetsuya Nomura, był na wydarzeniu z okazji 20. rocznicy. Famitsu donosi, że wyjaśnił nieco więcej na temat decyzji o stworzeniu Kingdom Hearts IV, ujawniając, że początkowo rozważał grę opartą na Verum Rex - fikcyjnej produkcji, która pojawiła się w świecie Toy Box w Kingdom Hearts III. Postanowił tego jednak nie robić, ponieważ stwierdził, że opracowanie dwóch gier na konsole w tym samym czasie byłoby zbyt trudne.
Na koniec warto wspomnieć o powiązaniach z marką Star Wars. Square Enix od lat współpracuje z Disneyem, który z kolei ma prawa do marki o przygodach Jedi. Kameo Star Wars na prezentacji nowej odsłony Kingdom Hearts może oznaczać, że w pełnej wersji gry pojawi się więcej nawiązań, a może nawet postacie z tej filmowej sagi.
Tytuł jest w produkcji, a jego zwiastun możecie zobaczyć poniżej.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler