CD Projekt RED wyjaśnia dlaczego Wiedźmin 4 powstaje na Unreal Engine 5
W wielkim skrócie chodzi o to, że twórcy nie chcą się użerać z własnym silnikiem, a ponadto chcą pracować w stabilnym środowisku.
Studio CD Projekt RED zapowiedziało niedawno kolejną odsłonę serii Wiedźmin. Ujawniono wówczas jednocześnie, że projekt nie powstaje na silniku RED Engine, a zamiast tego deweloperzy pracują na Unreal Engine 5. Decyzję postanowili wytłumaczyć deweloperzy.
Wybór Unreal Engine 5 uzasadnił dyrektor gry, Jason Slama, na Twitterze. Zrobił to w krótkim materiale filmowym, z którego dowiadujemy się, że twórcy chcą się po prostu skupić na budowaniu gry. Nie chcą się zajmować tworzeniem i rozwijaniem silnika graficznego. Chcą też komfortu pracy i pewności, że zmiana jednego elementu nie będzie psuła dziesiątek, a nawet setek innych.
"Gracz mogą iść gdzie chcą. Mogą wykorzystywać zawartość w dowolny sposób, teoretycznie. Aby to umożliwić, musisz zaoferować im stabilne środowisko, w którym jesteś w stanie wprowadzać zmiany i mieć wysoki poziom pewności, że nie zepsujesz czegoś w 1600 innych miejsc", powiedział Slama.
W filmie głos zabrał również dyrektor artystyczny efektów specjalnych oraz oświetlenia, dodając, że "Unreal Engine jest jak skrzynka z narzędziami, która ma mnóstwo różnych opcji, mnóstwo rozwiązań, które pozwalają deweloperom próbować nowych rzeczy. Unreal wykorzystywany jest przez mnóstwo ekip z całego świata, wiele perspektyw trafia więc do projektów narzędzi, a to pomaga im być skuteczniejszymi".
Nie wiemy niestety na jakim etapie tworzenia jest nowy Wiedźmin. Pewne jest natomiast, że projekt dostępny będzie na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox i PlayStation. Więcej informacji będziemy mieć dla Was w kolejnych tygodniach i miesiącach.
Soak in more information on why @CDPROJEKTRED has chosen to use #UE5 to build new open-world games, including a new saga for The Witcher! 😻 pic.twitter.com/IVKFKljwf7
— Unreal Engine (@UnrealEngine) April 5, 2022
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler