Battlefield 2042 - DICE w przyszłości wprowadzi nieco mniejsze mapy do gry

Deweloperzy ze studia DICE planują wprowadzić mniejsze rozmiarowo mapy do Battlefield 2042. Dzięki temu rozgrywki powinny być bardziej emocjonujące.

@ 03.03.2022, 21:43
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, ps5, xbox x/s

Battlefield 2042 - DICE w przyszłości wprowadzi nieco mniejsze mapy do gry

DICE przedstawiło kilka zmian, które rozważa wprowadzić do map w Battlefield 2042. Producent ma na myśli zmiany w takich obszarach rozgrywki, jak przemieszczanie się, intensywność, zasięg widzenia, ścieżki, osłony itd. Zobaczyć mamy też ponadto modyfikacje w mapach takich, jak Kalejdoskop.

Jednym z głównych problemów, nad którymi pracuje zespół, jest chodzenie, ponieważ gracze wyrażali frustrację związaną z tym, ile czasu zajmuje podróż między flagami lub od odrodzenia do flagi. Dzieje się tak ze względu na rozmiar map dedykowanych dla 128 graczy. DICE twierdzi, że chociaż większe mapy oferują więcej przestrzeni do gry i swobodę, „efektem ubocznym” jest to, że rozgrywka jest teraz bardziej rozłożona, co skutkuje ogólnym wydłużeniem czasu walki.

Aby temu zaradzić, na niektórych mapach deweloperzy chcą skrócić całkowity czas podróży między flagą, a bazą. Zostanie to zrealizowane poprzez przesunięcie zarówno bazy, jak i najbliższych flag. Innym obszarem, który zespół może naprawić, aby poprawić rozgrywkę, jest intensywność potyczek. Ponownie, problem dotyczy tu głównie trybów dla 128 graczy, zwłaszcza Przełamania, które może stać się nieco chaotyczne podczas walki o flagi, gdy jest zbyt wielu graczy lub za dużo pojazdów.

W przypadku przyszłego projektowania map, obecne przemyślenia producenta będą miały wpływ na proces projektowania, a ponieważ większe mapy nie oznaczają „większej swobody i stylu gry lub zabawy”, gracze mogą spodziewać się, że kolejne mapy będą miały mniejszą skalę niż większość aktualnych. Oznacza to również, że DICE analizuje możliwą redukcję liczby sektorów i łącznej ilości punktów przejęcia na mapę podczas gry dla 128 graczy.

Tytuł pierwotnie borykał się z problemami. Na Battlefield 2042 spadło mnóstwo krytyki w związku z błędami, szczególnie w wersji dla PC. Aktualnie DICE stara się łatać grę i dostosowywać rozgrywkę do wymagań graczy. Naszą recenzję możecie przeczytać pod tym adresem.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?