Horizon Forbidden West otrzymuje łatkę 1.05

Łatka eliminuje szereg wykrytych błędów.

@ 23.02.2022, 11:53
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
ps4, ps5

Horizon Forbidden West otrzymuje łatkę 1.05

Najnowszy Patch 1.05 do Horizon Forbidden West zagościł na serwerach Sony - zarówno dla PlayStation 4 jak i PlayStation 5. Aktualizacja wnosi szereg niezbędnych poprawek.

Łatka naprawia wykryte w ciągu ostatnich dni problemy. Z istotnych poprawek wymienia się m.in. usprawnienie działania technologii HDR, eliminację migania HUD, poprawki w płynności, zniwelowanie nagłych spadków klatek w wybranych rejonach czy wyeliminowanie licznych pomniejszych bugów.

Usunięto także błędy, jakie występowały w niektórych misjach. Pełna lista poprawek poniżej. 

Jednocześnie deweloperzy obiecują dalsze prace nad szlifowaniem gry i wkrótce będą publikować kolejne patche. Przy tak ogromnym i rozbudowanym projekcie trudno uniknąć pewnych niedociągnięć, więc cieszą szybkie poprawki.

Horizon Forbidden West dostępne jest w sprzedaży od 18 lutego. Nasza recenzja - tutaj.


Lista poprawek wprowadzony przez Patch 1.05:

Main Quests

  • Fixed an issue in main quest ‘Reach for the Stars’ where reloading a certain auto-save after completing the first quest could block progression.
  • Fixed an issue during interlude ‘The Eye of the Earth’ where Aloy could fall out of the world after skipping a cinematic.

  • Fixed an issue in main quest ‘Cradle of Echoes’ where Varl would wander off on a reload from save.

  • Fixed an issue in main quest ‘The Sea of Sands’ affecting several grapple points.

Side Quests and Errands

  • Fixed an issue in side quest ‘Blood Choke’ where Atekka would appear to fall out of the sky.

  • Fixed a progression issue in side quest ‘In The Fog’ related to fast travel during the quest.

  • Fixed an issue in errand quest ‘Night of Lights’ where a pullable box could get stuck and block the quest progression.

World activities

  • Fixed an issue where Relic Ruin: The Daunt could not be started in certain circumstances.

  • Fixed an issue in salvage contract The Greenswell: Plowhorn and the Plants where an optional objective could not be completed if the required item was sent to the player stash.

  • A rogue Tallneck near The Sand of the Sentinels that would sometimes change the direction of its route has been disciplined.

Gameplay fixes

  • The Second Chance skill should now work correctly.

  • Fixed an issue where the camera had an unintended position when using certain weapon techniques.

General fixes

  • Image oversharpening in HDR mode has been corrected.

  • Fixed an issue where some settlements would stream in, then stream out in certain circumstances.

  • Fixed an issue where the HUD would flicker when the player performs a loot action.

  • Fixed an issue where rapidly opening and closing the map could cause graphical anomalies.

  • Fixed an issue where Aloy's animation would sometimes jitter rapidly when climbing after picking up a plant has been fixed.

  • Fixed a global issue where the direction of Aloy's gaze, or that of certain NPCs, was incorrect.

  • Fixed several instances where Aloy, NPCs or enemies could get stuck in geometry.

  • Fixed an issue where roads and icons on the map would sometimes appear with a delay.

  • Fixed several streaming issues and unintended loading screens.

  • NPCs that seemed to suffer from insomnia and would gather in large groups at night in settlements should act more naturally now.

  • Petra will no longer teleport into her seat inside the Chainscrape brewery if followed immediately after the initial conversation with her.

Crash fixes

  • Fixed several crashes.

Other

  • Various performance improvements.

  • Various other minor fixes and cosmetic improvements.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmrPack   @   14:03, 23.02.2022
Na szczęście dla mnie jak dotąd obyło się bez błędów Puszcza oko
1 kudosCVBPS   @   00:27, 24.02.2022
W czasach gdy internet nie był jeszcze tak spopularyzowany, szczególnie w przypadku konsol to starano się wydawać gry "zapięte na ostatni guzik", bo nie było opcji pobrania patcha.
Teraz jak się informuje o jakieś łatce do gry, to odbiera się to pozytywnie, jakby to miała być jakaś dodatkowa zawartość - i tak wiem, wiele tytułów są znacznie bardziej rozbudowane... ale nie wszystkie, a patch na premierę to ostatnio standard. xP
Jednak dobrze że usprawniają nowego Horizona, akurat jest to rozbudowana gra z otwartym światem więc do niej nie pije, ale przyznacie jednak że niektórzy twórcy robią z graczy darmowych testerów?
0 kudoslogan23   @   01:20, 24.02.2022
Cytat: CVBPS
W czasach gdy internet nie był jeszcze tak spopularyzowany, szczególnie w przypadku konsol to starano się wydawać gry "zapięte na ostatni guzik", bo nie było opcji pobrania patcha.
Teraz jak się informuje o jakieś łatce do gry, to odbiera się to pozytywnie, jakby to miała być jakaś dodatkowa zawartość - i tak wiem, wiele tytułów są znacznie bardziej rozbudowane... ale nie wszystkie, a patch na premierę to ostatnio standard. xP
Jednak dobrze że usprawniają nowego Horizona, akurat jest to rozbudowana gra z otwartym światem więc do niej nie pije, ale przyznacie jednak że niektórzy twórcy robią z graczy darmowych testerów?

Mamy przykład gier z wczesnego dostępu, choć bardziej ja dostrzegam w tym żerowaniu na graczach, NP przykład Baldur's Gate 3 i wielu innych gier.