Cyberpunk 2077 - szczegóły techniczne aktualizacji na next-geny
Grę możemy odpalić na PS5 i Xbox Series X w trybie wydajności lub ray-tracingu.
Wczoraj zadebiutowała next-genowa aktualizacja dla Cyberpunk 2077, dostosowując wreszcie działanie gry do możliwości konsol PlayStation 5 oraz Xbox Series S|X. Właśnie poznaliśmy z kolei szczegółową rozpiskę dostępnych opcji graficznych.
Na PlayStation 5 oraz Xbox Series X gra działa w skalowanym 4K, tzn. rozdzielczość jest płynnie adaptowana zależnie od ilości wydarzeń na ekranie. Nie jest to więc w żadnym wypadku natywne 4K, ale zdaje się, że w tej generacji takowego rozwiązania się nie doczekamy - przynajmniej zachowując płynność na poziomie 60 fps.
Klatki w Cyberpunk 2077 oscylują w okolicach 60-ramek. CD Projekt RED uczciwie przyznaje, że nie gwarantują płynnych 60 fps - możliwe są delikatne spadki w określonych scenariuszach. Nie są one jednak duże i nie powinny być odczuwalne dla graczy.
To wszystko tyczy się trybu wydajności. Jest też tryb ray-tracingu, gdzie musimy pogodzić się z grą w 30 klatkach, ale w zamian możemy cieszyć oko opcją śledzenia promieni. W tym trybie podniesiona zostaje również jakość SSR, czyli odbić pełnoekranowych.
Posiadacze Xbox Series S nie mają do wyboru trybu ray-tracing - tutaj z góry narzucono rozgrywkę w trybie wydajności, co dla tej konsoli oznacza zabawę w 30 klatkach przy rozdzielczości 1440p. Oczywiście bez śledzenia promieni.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler