Tak wygląda God of War w wersji PC na ekranie 21:9
Sony przyszykowało zwiastun w ultrapanoramicznym wydaniu.

Firma Sony szykuje graczy na jutrzejszą premierę God of War w wydaniu na PC. Gra zebrała rewelacyjne noty w pierwszych recenzjach, więc nie pozostaje nic innego jak wyczekiwać debiutu.
W międzyczasie możecie jednak rzucić okiem na świeży trailer, pokazujący jedną z nowości wydania na blaszaki. Mowa o wsparciu dla monitorów ultrapanoramicznych i proporcji 21:9. Biorąc pod uwagę, że kamera w grze zawieszona jest tuż za plecami bohatera, to rozgrywka w takiej formule pozwala na dostrzeżenie znacznie większej ilości detali i kawałków terenu, a także sprawniejszą lokalizację przeciwników.
Co ciekawe, dostosowanie God of War do formatu 21:9 wcale nie było prostym zadaniem. Wymagało to od twórców portu przyszykowania szeregu nowych animacji i przeróbek samej gry. Przez to, że gracz widzi teraz znacznie więcej, trzeba było dopracować chociażby proces pojawiania się przeciwników - do tej pory "respili" się oni poza kadrem, pojawiając się znikąd, ale gracze tego nie dostrzegał. Podobnie wypada kwestia teleportującego się poza kadrem Arteusa (syna Kratosa) - te uproszczenia musiały zostać zlikwidowane.
W tym celu testerzy wielokrotnie przechodzili grę od A do Z, wyszukując kolejne elementy wymagające przeróbki. Okazywało się jednak, że likwidacja jednego problemu rodziła chwilę później niekiedy nawet kilka kolejnych, więc finalnie wprowadzenie formatu 21:9 wymagało ogromnych nakładów pracy. Finalny efekt wydaje się być jednak tego wart.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler