S.T.A.L.K.E.R. 2 głównym tematem nowego numeru PC Gamer; pojawiły się nowe screenshoty
Styczniowy numer magazynu PC Gamer przynosi graczom kilkustronicowy materiał o S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl - w czasopiśmie znajdują się nowe informacje, wywiad z reżyserem gry oraz niewidziane screenshoty.
Po dłuższej nieobecności w branżowych mediach, studio GSC Game World wreszcie dostarcza nowych informacji na temat S.T.A.L.K.E.R.-a 2! Najnowsza produkcja ukraińskiego studia trafiła na okładkę styczniowego numeru magazynu PC Gamer; tytuł jest jednocześnie tematem numer - w środku znajdziemy m.in. wywiad z reżyserem gry, Evgeniyem Grygorovychem, oraz szereg nowych informacji!
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl powstawał w bólach i męczarniach. Produkt oryginalnie miał zostać wydany w 2012 roku, jednak wówczas zamiast premiery doczekaliśmy się skasowania projektu i niepewnego bytu autorów całej marki, ukraińskiego GSC Game World. To już drugie podejście deweloperów zza naszej wschodniej granicy - i wszystko wygląda na to, że tym razem udane.
Nowy Stalker trafił na okładkę prestiżowego czasopisma PC Gamer. Oprócz tego w środku na fanów czeka obszerny, kilkustronicowy materiał poświęcony FPS-owi w charakterystycznym, postapokaliptycznym uniwersum. Poza wywiadem z kluczową dla tego projektu osobą, Evgeniyem Grygorovychem, wewnątrz znajduje się szereg konkretów o rzeczach, o których GSC do tej pory nie mówiło wcale. Świat gry, Zona, choć nadal otwarty (będzie to sandbox pełną gębą), to znacznie większy od swoich poprzedników - potwierdzono rozmiar rzędu 64 kilometrów kwadratowych!
Choć poza imieniem (ksywą) głównego bohatera, Skifa, nie znamy wiele na temat fabuły, to w trakcie rozmowy z reżyserem, ten potwierdził, że akcja rozgrywa się "na wiele lat po wydarzeniach z Zewu Prypeci". Mimo iż Zona rządzi się swoimi prawami, to upływ czasu nie pozostawił jej w oryginalnym stanie. Twórca zapewnił, że zmieni się wiele - nawet układ znajomych z poprzednich gier z tej serii miejsc. Grygorovych potwierdził, że wieża radiowa widziana na ostatnim zwiastunie, to lokacja pochodząca z Czystego Nieba. Co najważniejsze jednak, fabuła ma być nieliniowa, a przejście Stalkera 2 w wariancie, w którym zobaczysz i sprawdzisz wszystko ma zająć nawet 100 godzin!
Zapowiedziano powrót menażerii znanej z pozostałych odsłon serii S.T.A.L.K.E.R. (np. burera), jednak wśród nich zagości kilka nowości. Jedną z nich jest zmutowany jeleń potrafiący atakować gracza paranormalnymi umiejętnościami - takimi jak przyzywanie pobratymców. Oprócz tego w grze poza Monolitem i Wolnością pojawi się też nowa frakcja - Ward. Są to "policjanci Zony" kierowani przez pułkownika Korshunova. Na deser zaś Grygorovych zaanonsował, że w "dwójce" większą rolę odgrywać będzie element survivalu - poza głodem, który znamy z poprzedniczek, dojdzie również konieczność snu. Niestety, tryb multiplayer nie trafi do gry na premierę, a ma znaleźć się w jednym z popremierowych aktualizacji.
Materiał opatrzony był nowymi screenshotami pochodzącymi najprawdopodobniej z komputerowej wersji S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl - jakość oprawy wizualnej wygląda naprawdę imponująco. Premiera nowego Stalkera została zaplanowana na 28 kwietnia 2022 roku na PC-tach i konsolach Xbox Series X|S.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler