W Horizon II: Forbidden West postaci niezależne są zaawansowane, a świat zamieszkują rozmaite plemiona

Deweloperzy opowiadają o jednym z najważniejszych elementów Horizon II: Forbidden West - postaciach niezależnych, plemionach, wyposażeniu oraz ubiorze, z jakiego korzysta Aloy.

@ 22.11.2021, 20:16
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4, ps5

W Horizon II: Forbidden West postaci niezależne są zaawansowane, a świat zamieszkują rozmaite plemiona

Deweloperzy ze studia Guerrilla Games regularnie publikują w sieci nowe informacje na temat Horizon II: Forbidden West. Tym razem na łamach blogu PlayStation pojawił się wpis serwujący nam detale między innymi na temat osad oraz znacznie bardziej zaawansowanych postaci niezależnych.

Na potrzeby Horizon II: Forbidden West opracowano trzy plemiona. Zamieszkują one obszary mapy, po której się poruszamy, a jako że każde z plemion ma zdawać się realistyczne, cechują się swoimi manierami, zachowaniem oraz kulturą. Mieszkańcy mają też różne role w ramach danego plemienia.

"Na początku projektu dużo myśleliśmy na temat każdego plemienia", stwierdziła starsza scenarzystka, Annie Kitain. "Jakie są pomiędzy nimi konflikty, jak wpisują się w opowieść, jak wpływają na otaczający je świat. Weźcie np. Tenakth. Wiele z ich wierzeń ma korzenie w starożytnych ruinach Forbidden West i, w przeciwieństwie do pozostałych plemion, składają się na nich trzy odmienne klany. Mają wspólną historię, przekonania, porachunki - wszystko to jest ważne dla postaci, z którymi Aloy spotyka się podczas swojej podróży".

Twórcy opracowali rozbudowane systemy zarządzające postaciami niezależnymi. Dzięki nim każda napotkana osoba ma unikatową osobowość oraz odmiennie reaguje na to, co dzieje się dookoła. Deweloperzy przygotowali mnóstwo animacji każdej z postaci niezależnych, a zatem gdy odwiedzamy osady, widzimy jak autentycznie się wszyscy zachowują. Są sobą.

Plemion w Forbidden West jest trzy. Oseram to plemie patriarchalne, więc w ich przypadku animacje nastawione są na "uderzenia z ramion oraz przybijanie piątek". Utaru są bardziej wyluzowani. Lubią przesiadywać wspólnie i kontemplować - są jak dzieci-kwiaty. Na koniec są jeszcze Tenakth - niełatwo się z nimi porozumieć, bo to twardziele. Każde plemię to swoisty kierunkowskaz, informujący nas gdzie mniej więcej się znajdujemy.

"Wszystko to dzieje się w ramach narracji. Powinieneś bez problemu zidentyfiukować plemię, na które patrzysz. Sposób w jaki różne plemiona transportują lub trzymają wodę: silni Tenakth niosą ją na ramionach, spokojni Utaru ściskają ją blisko siebie, a sprytni Oseram korzystają po prostu z dłoni".

Postaci niezależne są oczywiście ważne, ale równie istotne są osady, na które natrafiamy. Wszystkie są odpowiednio rozlokowane i mają charakterystyczne budynki. Dla przykładu, jedna osada plemienia Oseram, Chainscrape, jest na granicy świata. Jest tam zawsze mnóstwo ludzi, a także ofert pracy, więc zdecydowanie warto zerkać, jeśli chcemy zarobić lub zdobyć unikatowy ekwipunek. Osady żyją, nie są tylko tłem wydarzeń.

"Poprzednio mogłeś natrafić na osobę stojącą przed kuźnią, teraz będą oni aktywnie prowadzić interakcję z przedmiotami dookoła: przesuwając przedmioty, opierając się o ściany, pijąc z kubków, rozmawiając z przyjaciółmi, po prostu wiodąc swoje życie. Poruszają się i istnieją, bo mają cel", powiedział projektant świata, Espen Sogn.

W osadach oczywiście pozyskujemy i usprawniamy wyposażenie. Jest w nich wielu handlarzy, który mogą sprzedać Aloy potężne i piękne nowe stroje w zamian za odłamki oraz części maszyn. Handlarzy podzielono oczywiście wedle tego, jakimi towarami dysponują, a dzięki temu mamy myśliwych, zielarzy, płatnerzy itd. Co ciekawe, liczba danego typu handlarzy zależna jest od tego, w jakiej osadzie przebywamy. Myśliwy Oseram to łowca, podczas gdy myśliwy z plemienia Tenakth jest kwatermistrzem.

Prócz włóczni, Aloy może nieść przy sobie maksymalnie sześć broni, a każda to odmienne perki. Dodatkowo różnymi specjalnymi cechami dysponują stroje, które Aloy jest w stanie zakładać. Jedne oferują bonus do obrażeń, inne sprawiają, że bohaterka jest bardziej odporna na ataki przeciwników. Możliwe jest oczywiście "rozkładanie wyposażenia na czynniki pierwsze, aby dało się w każdym momencie zmienić taktykę", mówi Kitain.

"Narracja Horizon oraz kultury, które zamieszkują świat były ogromnym źródłem inspiracji dla ubiorów Aloy. Garderoba odzwierciedla unikatowe style, jak również materiały, do których plemienia mają dostęp i z których potrafią korzystać. Myśliwi z Nora preferują walkę na odległość i ciche polowanie. Carja są specjalistami w wykorzystaniu pułapek oraz linek. Oseram uwielbiają walczyć bezpośrednio przy pomocy młota. Tenakth oraz Utaru także mają swoje preferencje - a ubrania, jakie możemy pozyskać od każdej kultury odzwierciedlają te unikatowe podejście do walki".

Broń da się oczywiście usprawniać przy specjalnych stołach warsztatowych. Udoskonalenia znajdujemy oczywiście w wirtualnym świecie. Jedna z podstawowych poprawek wymagać może np. zwykłego drutu kolczastego, ale bardziej zaawansowane mogą oznaczać konieczność pozyskania części z jakiejś groźnej maszyny. Praktycznie wszystko, co zdobywamy ze zwierząt, maszyn oraz roślin może być przydatne. Aloy potrafi takie przedmioty namierzać przy pomocy specjalnego skanera.

Premiera Horizon II: Forbidden West zaplanowana została na 18 lutego 2022 roku, a grać będziemy wówczas na PlayStation 4 oraz PlayStation 5.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?