DICE miało pomysł na Star Wars: Battlefront 3, ale EA nie chciało wyłożyć na nie pieniędzy
Z nowych doniesień na temat Star Wars: Battlefront 3 wynika, że Electronic Arts nie chciało płacić za licencję i dlatego nie zdecydowało się na kontynuowanie marki.
Zastanawialiście się dlaczego Electronic Arts nie przygotowało Star Wars Battlefront III? Jeśli tak, to mamy odpowiedź. Nie jest ona oficjalna, ale wielce prawdopodobna, bo pochodzi od znanego i wiarygodnego insidera. Pamiętajcie o tym, czytając dalsze akapity niniejszej wiadomości.
Za dwie ostatnie części serii Star Wars: Battlefront odpowiadało studio DICE. Jego ekipa przygotowała ponoć prezentację "trójki", ale przedsięwzięcie zostało odrzucone. Wydawca, firma Electronic Arts, stwierdził, że koszty związane z opłatami licencyjnymi są po prostu zbyt wysokie.
Za nowe informacje w temacie odpowiada Tom Henderson. Zamieścił on na Twitterze kilka wpisów, z których dowiadujemy się, że Electronic Arts musiałoby sprzedać o ponad 20% więcej egzemplarzy Star Wars: Battlefront III, aby zarobić taką samą kwotę, w stosunku do gier nielicencjonowanych. Problemem są też podobno zmiany kadrowe.
Henderson wspomniał w kolejnej notce, że w ostatnim roku z DICE odeszło wielu kluczowych projektantów dwóch poprzednich odsłon Star Wars: Battlefront. W efekcie szanse na to, że studio zajmuje się czymś więcej niż Battlefield 2042 są raczej znikome. Tym bardziej, że ekipa weszła już w proces wstępnego przygotowywania kolejnego Battlefielda.
To, że Star Wars: Battlefront III nie powstaje, nie oznacza, że Electronic Arts nie przygotowuje żadnych projektów związanych z marką Gwiezdnych Wojen. Wręcz przeciwnie. Korporacja zajmuje się finansowaniem dwóch produkcji nastawionych na narrację. Jedną z nich jest kontynuacja Star Wars Jedi: Upadły Zakon. O drugiej nie wiemy niestety nic.
Wszelkie nowe informacje będziemy Wam przekazywać na bieżąco.
Battlefront 3 was a pitched title from DICE, but ultimately, the title was shot down by EA due to licensing costs.
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) November 20, 2021
“It got turned down because it takes 20% more sales to make the same money”, said one past developer.
Since several key developers that worked on the Battlefront series have since left the DICE studio in the past year, including the likes of Battlefront II’s creative director Dennis Bränvall, core gameplay designer Christian Johannesé, and lead hero designer Guillaume Mroz (cont)
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) November 20, 2021
These processes are standard throughout game development and although it might appear counterproductive to start pitching concepts on one title before the other has launched, it did not take away the development time of #Battlefield2042 (before the rumors start).
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) November 20, 2021
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler