Twórcy Horizon II: Forbidden West opowiadają o nowych przeciwnikach oraz zastosowaniu kontrolera DualSense

Guerrilla Games postanowiła w jakiś ciekawy i unikatowy sposób spożytkować kontroler DualSense, z którego korzysta PlayStation 5. Garść informacji na ten temat ujawniono w sieci.

@ 30.10.2021, 20:39
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4, ps5

Twórcy Horizon II: Forbidden West opowiadają o nowych przeciwnikach oraz zastosowaniu kontrolera DualSense

Horizon II: Forbidden West to jedna z najważniejszych premier przyszłego roku, jeśli chodzi o PlayStation 5, a także PlayStation 4. Nowe dzieło studia Guerrilla Games zaoferować ma sporo interesujących rozwiązań, jeśli chodzi o mechanikę rozgrywki, a część z nich ujawniono we wpisie na blogu PlayStation.

Jeśli chodzi o zastosowanie DualSense, Horizon II: Forbidden West będzie korzystać między innymi z adaptacyjnych spustów oraz haptyki. Spusty zostaną spożytkowane między innymi do tego, by dać nam wrażenie napinania cięciwy łuku, a także by poinformować nas o tym, że zabrakło nam nabojów. W takiej sytuacji trigger nie będzie stawiał żadnego oporu. Wibracje zostaną oczywiście użyte m.in. do tego, by np. odwzorowywać popychanie skrzynek i przesuwanie przedmiotów, do którego wykorzystamy specjalną linkę z hakiem.

Owa linka to tzw. Pullcaster. Co ciekawe, nie będzie ona służyć jedynie do tego, by przeskakiwać ponad zapadlinami, tudzież przemieszczać się w pionie. Linką możemy chwytać różne przedmioty i np. manipulować nimi podczas walki lub rozwiązywania łamigłówek środowiskowych. Także w przypadku Pullcastera spożytkowano DualSense, albowiem podczas ciągnięcia czegoś spusty będą stawiać nam opór.

W kwestii innych ujawnionych elementów gry, dowiedzieliśmy się, że w Horizon II: Forbidden West główna bohatera, Aloy, będzie dysponować wieloma nowymi umiejętnościami. Wśród nich będą specjalne zdolności zwane Valor Surges. Będzie ich w sumie 12, a wszystkie będą przypisane do specjalnych drzewek umiejętności. Drzewek będzie w sumie trzy, a każde dedykowane innej technice walki. Ze względu na to, że Aloy będzie sprytniejsza, także oponenci mają być cwańsi.

Główny projektant pojedynków, Dennis Zopfi, wspomina, że "W Horizon Zero Dawn walki z maszynami oraz humanoidami były zawsze odrębne, tzn. nigdy nie było tak, by różni przeciwnicy działali w grupach. Świat w Horizon Forbidden West uległ jednak zmianie, jest bardziej niebezpieczny, jest więcej frakcji wrogów oraz więcej maszyn - mogą teraz walczyć w grupach, co stanowi ogromne wyzwanie dla bohaterki oraz gracza".

"Jeśli chodzi o pojedynki na wierzchowcu, gracz będzie musiał się adaptować i decydować kogo najpierw wyeliminować i w jaki sposób; przeciwnicy ludzcy mają broń, ataki oraz umiejętności, których maszyny nie posiadają i odwrotnie, więc uzupełniają się wzajemnie w starciach; nie pozwalając Ci odpocząć".

Na szczęście Aloy będzie dysponować wieloma środkami perswazji. Prócz broni, którą znamy z poprzedniej odsłony, dostaniemy też wiele nowych rodzajów wyposażenia, w tym m.in. czymś co nazwano Spike Thrower. To zadająca dużo obrażeń broń, ułatwiająca niszczenie większych celów.

Premiera Horizon II: Forbidden West zaplanowana została na 18 lutego 2022 roku, a grać będziemy wówczas na PS4 oraz PS5. Pamiętajcie, że więcej na temat projektu znajdziecie w naszej encyklopedii.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbalic87   @   08:28, 31.10.2021
Sony będzie miało może co prawda mnie gier ale za to z tego co się czyta mega dopracowanych ! Uśmiech