Square Enix ujawnia Tomb Raider: Ascension - survival horror w świecie Lary Croft

Niestety w projekt nigdy nie będzie nam dane zagrać, albowiem na jego fundamencie powstał Tomb Raider z 2013 roku. Prawdopodobnie dlatego ta odsłona była mroczniejsza od kolejnych.

@ 22.10.2021, 10:17
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360

Square Enix ujawnia Tomb Raider: Ascension - survival horror w świecie Lary Croft

Square Enix zakończyło reboot trylogii Tomb Raider za sprawą Rise of the Tomb Raider z 2016 roku. Cykl ten rozpoczął się projektem z 2013 roku, który mógł wyglądać znacznie inaczej od tego, co finalnie dostaliśmy. Wydawca przez moment rozważał bowiem przygotowanie gry z gatunku survival horrorów.

Przedsięwzięcie, które finalnie przerodziło się w Tomb Raider, początkowo zatytułowane było Tomb Raider: Ascension. Jego pierwsze prototypy zostały opracowane - co jest oczywiste - przed 2013 rokiem, a poniżej mamy ujawniony przez wydawcę materiał filmowy, a także garść detali.

Tomb Raider: Ascension miało być mroczniejsze od tego, co finalnie dostaliśmy. Lara Croft miałaby w nim walczyć z potworami, a jedną z broni miał być miotacz ognia. Nie brakowało by też przerażających momentów oraz scen charakterystycznych dla horrorów. Finalnie z koncepcji zrezygnowano, ale i tak widać jej zarysy w grze, która trafiła do sprzedaży.

Spójrzcie na poniższy materiał i koniecznie zainteresujcie się tym, co zgromadziliśmy na temat trzech ostatnich części Tomb Raider w naszej encyklopedii gier.


Sprawdź także:
Tomb Raider 2013

Tomb Raider 2013

Premiera: 05 marca 2013
PC, PS3, XBOX 360

Za reaktywację marki Tomb Raider odpowiedzialne jest studio Crystal Dynamics, które ma już na koncie kilka gier ze słynną panią archeolog w roli głównej. Mi...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudosbalic87   @   12:37, 22.10.2021
Serio ? Dobrze ze ta zmutowana wersja nigdy nie powstala !

Finalna trylogia przywrocila serii dawna swietnosc !
0 kudosBarbarella.   @   10:39, 23.10.2021
Rzeczywiście , trochę ich poniosło. Ale widać że coś z tych pomysłów przeniknęło do już "normalnej " odświeżonej Lary. Uśmiech
0 kudosUxon   @   11:55, 23.10.2021
Cytat: balic87
Finalna trylogia przywrocila serii dawna swietnosc !
Jako wielki miłośnik Tomb Raiderów 1-5 ośmielę się zdecydowanie nie zgodzić Uśmiech

W sumie ciekawa koncepcja. Gdyby taka gra nie kaleczyła kanonu i wyszła jako swego rodzaju projekt poboczny, to chętnie bym obadał.
1 kudosbalic87   @   13:32, 23.10.2021
Cytat: Uxon
Cytat: balic87
Finalna trylogia przywrocila serii dawna swietnosc !
Jako wielki miłośnik Tomb Raiderów 1-5 ośmielę się zdecydowanie nie zgodzić Uśmiech

W sumie ciekawa koncepcja. Gdyby taka gra nie kaleczyła kanonu i wyszła jako swego rodzaju projekt poboczny, to chętnie bym obadał.
Rozumiem widac mamy zupelnie odmienne gusta... dla mnie nowa trylogia to najlepsze odslony z calej serii ze wzgledu na swietnie moim zdaniem poprowadzona fabule z ogromnym naciskiem na ten aspekt oraz ciekawa i wysoce charakterystyczna postac ktora wielu graczy zapamieta przez dlugie lata !

No ale coz kazdy ma prawo do odmiennych upodoban wiec szanuje Twoja opinie i pozdrawiam ;)
1 kudosBarbarella.   @   15:11, 23.10.2021
Ja jednak też zdecydowanie wolę tę nową Larę , gameplayowo , fabularnie no i sama Lara taka bardziej żywa bez spiczastych cycków.
0 kudosUxon   @   22:48, 23.10.2021
Spoko, nie mam zamiaru czepiać się Was, a tym bardziej Waszych gustów Uśmiech Po prostu strasznie mnie boli, że można z prekursora gatunku logiczno przygodowych gier akcji polecieć w tak pospolite i płytkie action adventure, którego mnóstwo obecnie. Naprawdę, wielkiemu fanowi Lary, po ograniu tego reboota poleciały łzy.
1 kudosbalic87   @   13:14, 24.10.2021
Cytat: Barbarella.
Ja jednak też zdecydowanie wolę tę nową Larę , gameplayowo , fabularnie no i sama Lara taka bardziej żywa bez spiczastych cycków.
Taa te silikonowe melony staly sie glownym znakiem rozpoznawczym starszej wersji Diabelski pomysł Sam pamietam jak za nastolatka sie nimi jaralem dopuki troche nie doroslem Cool Święty ech to byly czasy Uśmiech
0 kudosUxon   @   14:25, 24.10.2021
Dla jednego głównym znakiem rozpoznawczym są silikonowe melony. Dla drugiego kapitalne poziomy, będące olbrzymią łamigłówką, innowacyjne animacje i rozwiązania mechaniki, niespotykane nigdzie wcześniej, nowoczesny wówczas tryb TPP (zwany przez długi czas "jak ten z Tomb Raidera"), wyjątkowy klimat, którego też właściwie nigdzie wcześniej nie dane było zaznać, piękna, inteligentna, niespotykana dotychczas przygoda. Ale dla niektórych, jak widać, liczyły się tylko melony.
0 kudosguy_fawkes   @   20:39, 27.10.2021
Ukończyłem wszystkie Tomb Raidery poza ostatnim i też zgadzam się z Uxonem - to wcale nie jest takie oderwane od pierwotnej tożsamości tej serii, zanim zrobiono z niej Uncharted ze stękaniem i jęczeniem z bólu. Było tam sporo potworów, a niektóre lokacje zalatywały horrorem. Chętnie spróbowałbym czegoś takiego teraz.
0 kudosBarbarella.   @   23:41, 29.10.2021
Cytat: guy_fawkes
Chętnie spróbowałbym czegoś takiego teraz.

Ja też. Szczęśliwy
Dodaj Odpowiedź