Proces powstawania Battlefield 2042 był burzliwy, szefostwo chciało drugie Call of Duty

Wygląda na to, że DICE zostało poniekąd zmuszone do przygotowania Battlefield 2042 w takiej postaci, w jakiej trafi ono na rynek. Ciekawe co powiedzą na to fani cyklu.

@ 17.10.2021, 09:37
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Proces powstawania Battlefield 2042 był burzliwy, szefostwo chciało drugie Call of Duty

Pisaliśmy ostatnio na temat tego, że beta Battlefield 2042 były znacznie młodsza, niż w obronie błędów twierdzili deweloperzy. Następnie wspominaliśmy również, że nowe przedsięwzięcie DICE zaczynało jako przedstawiciel gatunku Battle Royale, by następnie zmienić założenia w bardziej klasycznego Battlefielda. Dziś mamy kolejne doniesienia na temat burzliwego procesu powstawania projektu.

Za nowe informacje odpowiada insider Tom Henderson, który opublikował na GamingIntel specjalny raport, powołując się na źródła bliskie deweloperowi. W raporcie tym czytamy, że wiele problemów Battlefield 2042 jest wynikiem niewłaściwego zarządzania oraz tego, że za projektem stoją ludzie, którzy wcześniej przygotowali Star Wars: Battlefront 2.

"Zarządzanie jest podobno niezaangażowane wystarczająco mocno w projekt, a osoby kreatywne po prostu mają robić X, Y, Z. Jedna z tych osób opisywana jest, jako 'człowiek tak', wszystko się ponoć sypie", napisał Henderson. Wszystkie problemy poruszane w rozmowach z kierownictwem podobno są całkowicie ignorowane, co powoduje "problemy, które dało się usunąć wcześniej".

Jednym z aspektów, który wzbudził dużo kontrowersji wśród fanów są specjaliści. Jak twierdzi Henderson, wrzucono ich do gry ponieważ dyrekcji bardzo spodobało się Call of Duty: Modern Warfare z 2019 roku. Uznano, że Battlefield 2042 musi mieć coś podobnego i taki właśnie rozkaz powędrował w stronę twórców. Do zamkniętych beta testów zaproszono podobno nawet twórców zawartości związanej z serią Activision.

"Wielu twórców materiałów z Call of Duty (którzy nie ogarniali nigdy Battlefielda) zostało zaproszonych do zamkniętych beta testów. To była jasna wskazówka dotycząca tego, jaką rolę odegrało Call of Duty w procesie powstawania Battlefield 2042. Niestety hardcorowi twórcy projektów związanych z Battlefield nie mogli wziąć udziału w wydarzeniu".

Żeby było gorzej, deweloperzy z DICE zaczynają się obawiać o swoje posady. Jak twierdzi Henderson, "wielu z nich zaczęło kontaktować się ze swoimi przyjaciółmi w innych studiach". Boją się, że niebawem przetoczy się fala zwolnień, choć jeszcze nikt otwarcie o tym nie mówi.

Premiera Battlefield 2042 zaplanowana została na 19 listopada, a grać będziemy na PC, PS4, PS5, Xboksie One oraz Xboksach Series X|S. Jeśli rozważacie zabawę na PC, koniecznie rzućcie okiem na wymagania sprzętowe.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?