Far Cry 6 na konsolach bez ray tracingu
Ubisoft zdecydował, że na konsolach najważniejsza jest wydajność oraz rozdzielczość 4K. Dlatego ray-tracing zobaczymy wyłącznie na komputerach osobistych.
Konsole nowej generacji są na tyle wydajne, że wiele gier działa na nich z wykorzystaniem technologii ray-tracingu. Jak się jednak dowiedzieliśmy, Far Cry 6 nie będzie jedną z tych gier. Ubisoft potwierdził, że śledzenie promieniu w Far Cry 6 zobaczymy wyłącznie bawiąc się na komputerach osobistych.
Główna programistka w Ubisoft, Stephanie Brenham, rozmawiała niedawno z redakcją Wccftech, a podczas wywiadu poruszona została m.in. kwestia ray-tracingu na konsolach. Okazało się, że gracze bawiący się na PlayStation 5 oraz Xboksach Series X|S nie będą podziwiać dobrodziejstw precyzyjnego oświetlenia oraz cieniowania.
Brenham wyjaśniła, że Far Cry 6 na konsolach ma być przede wszystkim odpowiednio płynne. Deweloperzy postanowili się skupić na optymalizacji, rezygnując z niektórych graficznych bajerów. Ubisoft chce osiągnąć 60 FPS w rozdzielczości 4K. Ponadto programiści mieli za zadanie poprawę jakości modeli oraz dystansu na jaki rysowane jest otoczenie.
"Ray tracing to funkcja przeznaczona dla PC. Na konsolach naszym celem było wykorzystanie możliwości sprzętu, aby osiągnąć lepszą optymalizację, a w efekcie 4K oraz 60 FPS. Jednocześnie musieliśmy zadbać o to, by gra skorzystała z nowych rozwiązań, jak dynamiczny system pogody, który występuje na wszystkich platformach".
Co ciekawe, Watch Dogs Legion, wcześniejsza gra Ubisoftu, korzystała z ray-tracingu zarówno na komputerach, jak i konsolach obecnej generacji. Być może Far Cry 6 otrzyma w przyszłości jakąś łatkę, która ray-tracing na konsolach aktywuje.
Premierę Far Cry 6 zaplanowano na 7 października, a grać będziemy wówczas na PC, PS4, PS5, Xboksie One oraz Xboksach Series X|S. Jeśli rozważacie zakup wydania przeznaczonego dla komputerów osobistych, koniecznie sprawdźcie jego wymagania sprzętowe.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler