Far Cry 6 na konsolach bez ray tracingu

Ubisoft zdecydował, że na konsolach najważniejsza jest wydajność oraz rozdzielczość 4K. Dlatego ray-tracing zobaczymy wyłącznie na komputerach osobistych.

@ 21.09.2021, 20:14
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps5, xbox x/s

Far Cry 6 na konsolach bez ray tracingu

Konsole nowej generacji są na tyle wydajne, że wiele gier działa na nich z wykorzystaniem technologii ray-tracingu. Jak się jednak dowiedzieliśmy, Far Cry 6 nie będzie jedną z tych gier. Ubisoft potwierdził, że śledzenie promieniu w Far Cry 6 zobaczymy wyłącznie bawiąc się na komputerach osobistych.

Główna programistka w Ubisoft, Stephanie Brenham, rozmawiała niedawno z redakcją Wccftech, a podczas wywiadu poruszona została m.in. kwestia ray-tracingu na konsolach. Okazało się, że gracze bawiący się na PlayStation 5 oraz Xboksach Series X|S nie będą podziwiać dobrodziejstw precyzyjnego oświetlenia oraz cieniowania.

Brenham wyjaśniła, że Far Cry 6 na konsolach ma być przede wszystkim odpowiednio płynne. Deweloperzy postanowili się skupić na optymalizacji, rezygnując z niektórych graficznych bajerów. Ubisoft chce osiągnąć 60 FPS w rozdzielczości 4K. Ponadto programiści mieli za zadanie poprawę jakości modeli oraz dystansu na jaki rysowane jest otoczenie.

"Ray tracing to funkcja przeznaczona dla PC. Na konsolach naszym celem było wykorzystanie możliwości sprzętu, aby osiągnąć lepszą optymalizację, a w efekcie 4K oraz 60 FPS. Jednocześnie musieliśmy zadbać o to, by gra skorzystała z nowych rozwiązań, jak dynamiczny system pogody, który występuje na wszystkich platformach".

Co ciekawe, Watch Dogs Legion, wcześniejsza gra Ubisoftu, korzystała z ray-tracingu zarówno na komputerach, jak i konsolach obecnej generacji. Być może Far Cry 6 otrzyma w przyszłości jakąś łatkę, która ray-tracing na konsolach aktywuje.

Premierę Far Cry 6 zaplanowano na 7 października, a grać będziemy wówczas na PC, PS4, PS5, Xboksie One oraz Xboksach Series X|S. Jeśli rozważacie zakup wydania przeznaczonego dla komputerów osobistych, koniecznie sprawdźcie jego wymagania sprzętowe.


Sprawdź także:
Far Cry 6

Far Cry 6

Premiera: 07 października 2021
PC, PS4, PS5, XBOX ONE, XBOX X/S

Far Cry 6 to kolejna część popularnej serii strzelanek pierwszoosobowych od firmy Ubisoft, których akcja rozgrywa się w otwartym świecie. Szósta, pełnoprawna odsłona mark...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbalic87   @   11:09, 22.09.2021
Jaka bzdura !! A co z tymi graczami którzy mają tv full HD? Dlaczego dla nich nie może być opcji niższej rozdzielczości z włączonym rt ??? Dlaczego mają o wszystkim sami decydować ??
0 kudoswojteklog   @   15:18, 22.09.2021
Cytat: balic87
Jaka bzdura !! A co z tymi graczami którzy mają tv full HD? Dlaczego dla nich nie może być opcji niższej rozdzielczości z włączonym rt ??? Dlaczego mają o wszystkim sami decydować ??


Full HD + RT? To chyba slabe polaczenie...
1 kudosLucas-AT   @   18:42, 22.09.2021
Cytat: wojteklog
Cytat: balic87
Jaka bzdura !! A co z tymi graczami którzy mają tv full HD? Dlaczego dla nich nie może być opcji niższej rozdzielczości z włączonym rt ??? Dlaczego mają o wszystkim sami decydować ??


Full HD + RT? To chyba slabe polaczenie...

Ratchet and Clank: Rift Apart pokazał, że rozdzielczość dynamiczna 1080p-1440p z włączonym RT przy 60 fps jak najbardziej zdaje egzamin i tej niskiej rozdzielczości wcale tak nie widać, gdy do gry wrzucony jest jeszcze dobry anti-aliasing. W grze Insomniac obraz jest czysty i ostry niezależnie od trybu graficznego. Nie ma takich artefaktów niskiej rozdzielczości jak np. w grach na PS4 Pro. Tak więc to tylko brak czasu twórców Far Cry’a.
1 kudosdabi132   @   22:06, 22.09.2021
Ubisoft i optymalizacja? To się kupy nie trzyma. Po prostu nie chce im się poświęcić dodatkowego czasu na przygotowanie RT dla konsol i tyle. U nich i bez Ray Traycingu gry mają problem z płynnością. No chyba, że to NVIDIA maczała palce w braku śledzenia promieni na konsolach.
0 kudosbalic87   @   12:16, 24.09.2021
Cytat: dabi132
Ubisoft i optymalizacja? To się kupy nie trzyma. Po prostu nie chce im się poświęcić dodatkowego czasu na przygotowanie RT dla konsol i tyle. U nich i bez Ray Traycingu gry mają problem z płynnością. No chyba, że to NVIDIA maczała palce w braku śledzenia promieni na konsolach.
Skoro przy oficjalnych wymaganiach do dzialania rt w 30 fps potrzeba az rtx 3080 to chyba faktycznie cos w tym jest... no coz szkoda.
Dodaj Odpowiedź