Steam Deck działa tak samo w trybie mobilnym i stacjonarnym
Twórcy Steam Deck uznali, że nie ma sensu podnoszenie rozdzielczości, gdy platforma jest zadokowana. Priorytetem było prostota oraz tryb mobilny.
Nowa przenośna konsolka Valve, Steam Deck, pod wieloma względami przypomina Nintendo Switch, choć - jak twierdzą jej twórcy - nie będzie ona jej bezpośrednią konkurencją. Wygląd obu urządzeń jest faktycznie podobny, nie oznacza to jednak skopiowanej funkcjonalności. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, Steam Deck działać będzie z taką samą wydajnością niezależnie od tego, czy będziemy z niego korzystać w trybie mobilnym czy stacjonarnym.
Celem twórców Steam Deck było osiągnięcie minimalnej wydajności na poziomie 30 klatek na sekundę przy rozdzielczości 800p. W taki sposób urządzenie ma działać zarówno w przypadku trybu mobilnego, jak i stacjonarnego. W tym drugim nie będzie żadnego boostu, albowiem uznano, że wydajność ma być stała, a gracze i tak będą korzystać ze Steam Deck głównie w formie mobilnej.
"Nie był to w żadnym razie priorytet podczas projektowania", powiedział projektant z Valve, Greg Coomer. "Uznaliśmy, że lepiej nie modyfikować niczego, kiedy urządzenie jest zadokowane albo mobilne. Chcieliśmy wszystko ustawić tak, aby działało dobrze w najważniejszym dla nas trybie, czyli mobilnym. Dlatego skupiliśmy się na tym i ustaliliśmy próg w miejscu, w którym mieliśmy odpowiednią wydajność oraz liczbę klatek przy grach AAA. Nie sądziliśmy, że odpowiednie jest podnoszenie rozdzielczości w trybie stacjonarnym. Chcieliśmy prosty projekt i na taki postawiliśmy".
Premiera Steam Deck zaplanowana została na grudzień bieżącego roku, choć tylko w wybranych regionach świata. Poszerzenie dostępności urządzenia zaplanowane jest na rok 2022.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler