Halo Infinite miewało problemy na starszych konsolach Mirosoftu podczas testów

Halo Infinite to gra robiona z myślą o Xboksach Series X|S, ale dostępne będzie również na platformie poprzedniej generacji. Z oczywistych względów na starszym sprzęcie produkcja działa gorzej i oferuje niższej jakości oprawę.

@ 05.08.2021, 17:10
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, xbox one, xbox x/s

Halo Infinite miewało problemy na starszych konsolach Mirosoftu podczas testów

Digital Foundry zagłębiło się we wszystkie wersje Halo Infinite podczas ostatniej technicznej bety i uzyskało zaskakujące wyniki odnośnie ich stabilności.

Przede wszystkim gra działa wyjątkowo dobrze na sprzęcie obecnej generacji. Xbox Series X i Series S utrzymują docelową liczbę klatek na sekundę na poziomie 60, a oba działają dobrze w trybach 120 klatek na sekundę. Series X wykazuje czasem pewne dziwactwa z drganiami obecnymi przy wysokich częstotliwościach, nawet przy włączonej zmiennej częstotliwości odświeżania. Nie ma ich jednak w Serii S, co oznacza, że może to nie być spowodowane procesorem konsoli, ale raczej pomniejszymi błędami optymalizacji.

Sprawy inaczej się mają na starszej generacji. Xbox One X radzi sobie dobrze utrzymując 30 klatek na sekundę, jednocześnie dążąc do rozgrywki w wyższej rozdzielczości, ale Xbox One S ma problemy z osiągnięciem docelowej liczby klatek nawet przy agresywnym dynamicznym skalowaniu rozdzielczości.

Jeśli chodzi o rozdzielczość, Halo Infinite skaluje się zgodnie z docelową liczbą klatek na sekundę, co oznacza, że na Xbox Series X można spodziewać się 4K przy 60 klatkach na sekundę i około 1440p przy 120 klatkach. Digital Foundry zauważa, że Series S dąży do 1080p w obu trybach liczby klatek na sekundę, a rozdziałka tak naprawdę może drastycznie spadać tylko przy 120 klatkach na sekundę. Zazwyczaj oscyluje wokół 720p, ale czasami może spaść nawet do 540p, co jest dość zauważalne.

Oczywiście wyniki te dotyczą wyłącznie treści dostępnych w testach, które 343 Industries zorganizowało w ostatnim czasie. Halo Infinite debiutuje w te święta na Xboksie Series X|S, Xboksie One i PC. Podobnie jak wszystkie inne tytuły Microsoft Studios, będzie dostępne w Game Pass w dniu premiery. Gra wieloosobowa będzie również dostępna bezpłatnie w dniu premiery.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbalic87   @   14:06, 06.08.2021
Mnie tam zalezy jedynie aby bylo chociaz stabilne 1080p a xbox series to zapewnia co moze zachecac do przesiadki na nowa generacje nawet w przypadku tego tytulu.
Spadki do 540p w przypadku xone napewno beda dosyc mocno dawaly sie we znaki a srednia rozdzielczosc obrazu pewnie bedzie gdzies w okolicach 800p jak w przypadku wolfenstein: the new colossus co bylo mocno widoczne w porownaniu z 1080p na ps4