Założyciel studia Invaders uważa, że SSD w PlayStation 5 daje twórcom więcej możliwości niż to w nowym Xboksie

Michele Giannone chwali możliwości nośnika SSD w PlayStation 5. Choć jednocześnie zaznacza, że jego pełny potencjał wykorzystają wyłącznie gry ekskluzywnie dostępne na nowej platformie Sony.

@ 23.07.2021, 10:11
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Założyciel studia Invaders uważa, że SSD w PlayStation 5 daje twórcom więcej możliwości niż to w nowym Xboksie

Obie konsole nowej generacji to solidne konstrukcje. Czas em słyszymy, że przewagę ma Xbox Series X, a czasem wręcz odwrotnie, że PlayStation 5. Tym razem mamy do czynienia z drugim wariantem. Twórcy ze studia Invaders postanowili pochwalić nośnik SSD zastosowany w nowej platformie Japończyków. Przyznali jednocześnie, że pełni jego możliwości nie będziemy widzieć często.

PlayStation 5 oraz Xbox Series X korzystają z mniej więcej takich samych podzespołów. W obu zastosowano między innymi ośmiordzeniowy procesor opracowany przez AMD, a oparty na architekturze Zen 2. Występują jednak pomiędzy nimi różnice. Układ w Xboksie Series X taktowany jest częstotliwością 3,8 GHz, podczas gdy ten zastosowany w PlayStation 5 działa z częstotliwością 3,5 GHz. Różnica nie jest wielka, ale może mieć znaczenie. Tak samo, jak odczyt danych z nośnika SSD.

Zastosowana w PlayStation 5 technologia SSD jest zaskakująco szybko. Nośnik potrafi odczytywać nawet 5,5 GB surowych danych na sekundę, a jeśli dane są skompresowane ilość ta wzrasta prawie dwukrotnie, bo do 8, a nawet 9 GB/s. W przypadku Xboksa Series X mamy do czynienia z przepustowością na poziomie 2,4 GB/s (surowe dane) oraz 4,8 GB/s (dane skompresowane). O różnicy wydajności wypowiedział się założyciel studia Invaders, Michele Giannone, dla GamingBolt.

"Pierwsza i najbardziej logiczna odpowiedź związana jest z szybkością wczytywania danych. Posiadanie dostępu do danych z taką szybkością sprawia, że mamy prawie natychmiastowe wczytywanie, dzięki czemu nie ma opóźnienia pomiędzy jedną, a drugą lokacją. Jeśli przeanalizujemy wszystko dokładniej, rozumiemy, jak dużo ta szybkość dostępu może zmienić poziom zaawansowania gry. Możemy też zmodyfikować niektóre procesy produkcyjne. Pomyślcie nad tym, co Insomniac Games zrobiło w przypadku Ratchet and Clank: Rift Apart".

"Obecnie wąskim gardłem prawie zawsze jest międzygeneracyjna natura projektów, które są opracowywane oraz koncepcja gier multiplatformowych. Tylko tytuły ekskluzywnie dostępne na jednej platformie w pełni będą korzystać z tych nowych technologii, podczas gdy inne będą 'ukontentowane' tym, że przejście z menu do gry to kwestia kilku krótkich sekund. Uważamy, że Sony ma przewagę pod tym względem".

Invader Studios opracowuje obecnie grę zatytułowaną Daymare: 1994 Sandcastle. Jej premierę zaplanowano na rok 2022, a grać będziemy wówczas na PC, PS4, PS5, Xboksie One oraz Xboksach Series X|S.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospetrucci109   @   22:15, 23.07.2021
O kurcze, umknęła mi wcześniej ta gra, a trailer całkiem zacny 😲