FIFA 22 będzie najlepsza na konsolach nowej generacji; znamy datę premiery
Wygląda na to, że FIFA 22 nie będzie na wszystkich platformach takim samym projektem. Na konsolach nowej generacji skorzysta ona z technologii HyperMotion, zwiększającej realizm spotkań. Na pozostałych platformach rozwiązania tego niestety nie znajdziemy.
Firma Electronic Arts opublikowała w miniony weekend nowe informacje na temat FIFA 22. Okazało się, że deweloperzy stawiają w przypadku najnowszej kopanki na realizm - większy niż kiedykolwiek wcześniej. Z tego względu EA przygotowało nowy zwiastun, łączący ujęcia z gry oraz z prawdziwych meczy. Ma on nakreślić to, czego mniej więcej mamy się spodziewać.
Największą nowością w przypadku FIFA 22 jest technologia HyperMotion. Chwytliwa nazwa - z których słynie marketing Electronic Arts - skrywa nowy system animacji. Chodzi o to, że deweloperzy ruchy piłkarzy nagrywali na prawdziwych boiskach. Korzystali w tym celu z jakiś niesamowitych rozwiązań oraz algorytmu do nauki maszynowej, który analizuje ruchy zawodników, by następnie generować całkiem nowe animacje.
Algorytm "wyciąga detale z ponad 8,7 mln klatek zaawansowanych nagrań spotkań, a następnie pisze całkiem nowe animacje w czasie rzeczywistym, by stworzyć organiczny realizm związany z wszelkimi interakcjami na boisku". Jak twierdzi EA, HyperMotion rejestruje "każde dotknięcie, zagranie, sprint oraz pojedynek pomiędzy wszystkimi 22 graczami". Zdobyte dane "napędzają następnie ponad 4000 nowych animacji w FIFA 22, aby podnieść intensywność, responsywność oraz fizykalność każdego gracza w grze".
Data premiery FIFA 22 została ustalona na dzień 1 października, a grać będziemy wówczas na PC, PS4, PS5, Xboksie One, Xboksach Series X|S oraz Nintendo Switch. Z tego co ujawniono, HyperMotion nie będzie stosowane na wszystkich platformach. Będzie ono dostępne tylko na PlayStation 5 oraz Xboksach Series X|S. Nie wiemy dlaczego nie zostało natomiast zastosowane na PC, PS4 oraz Xboksie One.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler