FIFA 22 będzie najlepsza na konsolach nowej generacji; znamy datę premiery

Wygląda na to, że FIFA 22 nie będzie na wszystkich platformach takim samym projektem. Na konsolach nowej generacji skorzysta ona z technologii HyperMotion, zwiększającej realizm spotkań. Na pozostałych platformach rozwiązania tego niestety nie znajdziemy.

@ 12.07.2021, 16:10
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

FIFA 22 będzie najlepsza na konsolach nowej generacji; znamy datę premiery

Firma Electronic Arts opublikowała w miniony weekend nowe informacje na temat FIFA 22. Okazało się, że deweloperzy stawiają w przypadku najnowszej kopanki na realizm - większy niż kiedykolwiek wcześniej. Z tego względu EA przygotowało nowy zwiastun, łączący ujęcia z gry oraz z prawdziwych meczy. Ma on nakreślić to, czego mniej więcej mamy się spodziewać.

Największą nowością w przypadku FIFA 22 jest technologia HyperMotion. Chwytliwa nazwa - z których słynie marketing Electronic Arts - skrywa nowy system animacji. Chodzi o to, że deweloperzy ruchy piłkarzy nagrywali na prawdziwych boiskach. Korzystali w tym celu z jakiś niesamowitych rozwiązań oraz algorytmu do nauki maszynowej, który analizuje ruchy zawodników, by następnie generować całkiem nowe animacje.

Algorytm "wyciąga detale z ponad 8,7 mln klatek zaawansowanych nagrań spotkań, a następnie pisze całkiem nowe animacje w czasie rzeczywistym, by stworzyć organiczny realizm związany z wszelkimi interakcjami na boisku". Jak twierdzi EA, HyperMotion rejestruje "każde dotknięcie, zagranie, sprint oraz pojedynek pomiędzy wszystkimi 22 graczami". Zdobyte dane "napędzają następnie ponad 4000 nowych animacji w FIFA 22, aby podnieść intensywność, responsywność oraz fizykalność każdego gracza w grze".

Data premiery FIFA 22 została ustalona na dzień 1 października, a grać będziemy wówczas na PC, PS4, PS5, Xboksie One, Xboksach Series X|S oraz Nintendo Switch. Z tego co ujawniono, HyperMotion nie będzie stosowane na wszystkich platformach. Będzie ono dostępne tylko na PlayStation 5 oraz Xboksach Series X|S. Nie wiemy dlaczego nie zostało natomiast zastosowane na PC, PS4 oraz Xboksie One.


Sprawdź także:
FIFA 21

FIFA 21

Premiera: 09 października 2020
PC, PS4, PS5, XBOX ONE, XBOX X/S, SWITCH

FIFA 21 to najnowsza odsłona cenionej serii gier sportowych od firmy Electronic Arts, traktującej o piłce nożnej. Markę nieprzerwanie od ponad dwóch dekad projektuje wewn...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosluki505   @   19:53, 13.07.2021
Wisi mi to, ta gra zmienia się tylko przy przeskoku generacyjnym, i to tylko grafika się zmienia nic poza tym.
0 kudosgajda1000   @   11:32, 14.07.2021
Dalej plastusiowa grafika i oświetlenie. Give me a break...
0 kudosGuilder   @   14:31, 14.07.2021
Ja tam w związku z Fifami zastanawiam się tylko, jak rozwiążą ten estetyczny zgrzyt związany z dodatkami "World Cup". No bo 2018 było takim mostem pomiędzy wersjami 18 i 19. Tak samo WC14 było pomiędzy 14 i 15. A teraz? Przecież mundial zaczyna się w listopadzie, zapewne jakieś dwa miechy po premierze...Fify 23. Zdziwiony
Pewnie będą nad tym głowili dłużej niż nad rozwojem gry. Dumny