Remaster Alan Wake zauważony w kodzie sklepu Epic

Wygląda na to, że studio Remedy przygotowuje zremasterowane wydanie pierwszego Alan Wake, a być może również wszystkich dodatków.

@ 21.06.2021, 14:02
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Remaster Alan Wake zauważony w kodzie sklepu Epic

O ewentualnej kontynuacji serii Alan Wake mówi się od dość dawna. Nic w temacie się póki co nie ruszyło - nie licząc oczywiście plotek - ale jest szansa, że niebawem otrzymamy zremasterowane wydanie pierwszej części cyklu na PC. Na to przynajmniej wskazują opublikowane przez EpicData informacje.

EpicData to strona zajmująca się analizowaniem kodu sklepu Epic Games. Jej ekipa dostrzegła, że w kodzie źródłowym znalazła remaster Alan Wake. Niezapowiedziany projekt miałby być opracowany przez Remedy. Będzie też wspierał zapisy w chmurze. Nic więcej niestety na jego temat nie wiemy.

Remedy Entertainment, ekipa odpowiedzialna za cykl Alan Wake, pracuje obecnie nad kilkoma różnymi grami. Jedna z nich to rzekomo Alan Wake 2, a zatem premiera zremasterowanej wersji "jedynki" zdaje się bardzo prawdopodobna. Wszak to najlepszy sposób na przypomnienie graczom dotychczasowej fabuły.

Jakkolwiek będzie, sytuacje obserwujemy bacznie. Będziemy oczywiście informować Was o nowych doniesieniach.


Sprawdź także:
Alan Wake

Alan Wake

Premiera: 16 lutego 2012
PC, PS3, XBOX 360

Alan Wake jest grą zrealizowaną w konwencji psychologicznego thrillera. Głównym bohaterem gry jest Alan Wake, który ma same problemy z życiem. Alan jest pisarzem, który p...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosluki505   @   16:45, 21.06.2021
Remedy niech ogarnie drugą część albo zremake'uje MP 1 to byłby sztos. Mimo że AW to gra dobra ale remake/remaster jest zbędny.
0 kudosguy_fawkes   @   17:14, 21.06.2021
AW na PC nadal wygląda świetnie, a na Xboksach działa w ramach wstecznej kompatybilności, więc też uważam to za średnio potrzebny produkt. Chyba że ktoś w Epic wykminił, że dzięki temu taniemu zabiegowi przyciągną nowych klientów i łatwiej sprzedadzą potem eksluzywną dwójkę.
0 kudosluki505   @   18:35, 21.06.2021
Cytat: guy_fawkes
AW na PC nadal wygląda świetnie, a na Xboksach działa w ramach wstecznej kompatybilności, więc też uważam to za średnio potrzebny produkt. Chyba że ktoś w Epic wykminił, że dzięki temu taniemu zabiegowi przyciągną nowych klientów i łatwiej sprzedadzą potem eksluzywną dwójkę.

Epic jest tak żałośnie śmieszny że nie widzi iż przez brak innowacji w systemie launchera, samym sklepie itp przegrywa batalie nawet z windows storem. Kupują sobie czasową ekskluzywność by później na steamie sprzedało się kilka-kilkanaście tysięcy kopii tej samej gry więcej albo w niejednym przypadku nawet 2x więcej.
1 kudosGuilder   @   07:53, 22.06.2021
Nie wszyscy potrzebują mnogości funkcji launchera. Dla mnie na przykład jedyną w tej chwili uciążliwością Epica jest długi czas włączania, ale równie dobrze to może być problem po mojej stronie.
Gdy każdą złotówkę trzeba oglądać dwa razy przed wydaniem, wolę taniej na Epicu niż drożej na Steamie, sorry.
1 kudosluki505   @   10:08, 22.06.2021
Cytat: Guilder
Nie wszyscy potrzebują mnogości funkcji launchera. Dla mnie na przykład jedyną w tej chwili uciążliwością Epica jest długi czas włączania, ale równie dobrze to może być problem po mojej stronie.
Gdy każdą złotówkę trzeba oglądać dwa razy przed wydaniem, wolę taniej na Epicu niż drożej na Steamie, sorry.

Przecież epic jest upośledzony jak mało który launcher... Przykład:
Pobieranie Troy którego dawali za darmo tydzień po rozdaniu zajęło mi 1h (net 1Gbs downloadu) a kumplowi kilka minut gdy trafiła na steamie. Sorry ale epic nie ma podstawowych funkcji takich jak koszyk, funkcje społecznościowe, wsparcie dla modów i modderów, pobieranie z ich launchera to jakiś żart w XXI wieku. I oni się dziwią że ich steam rozjeżdża jak chce? Epic myśli że grą dla gimbusów i darmowymi indykami wygra cokolwiek, podobnie myśli Microsoft i obie firmy dostają/dostały baty. Wolę kupić na steamie i móc oddać niż wydać na epicu i żałować do końca życia ze wydałem na gniota kasę. Poza tym przeceny na steamie są częstsze, lepsze i większe. Nic więc dziwnego że steam ma w ciągu roku miliony nowych kont a epic po kilkanaście tysięcy zaledwie Szczęśliwy z ich kont które mają to 50% jest nieaktywnych bo ludzie dodają gry do konta i mają wbite w ten launcher.
0 kudosBarbarella.   @   10:11, 22.06.2021
Cytat: Guilder
Gdy każdą złotówkę trzeba oglądać dwa razy przed wydaniem, wolę taniej na Epicu niż drożej na Steamie, sorry.

Nic dodać ,nic ująć.
0 kudosGuilder   @   10:58, 22.06.2021
Cytat: luki505
Przecież epic jest upośledzony jak mało który launcher... Przykład:
Pobieranie Troy którego dawali za darmo tydzień po rozdaniu zajęło mi 1h (net 1Gbs downloadu) a kumplowi kilka minut gdy trafiła na steamie.
Nie mam porównania, bo nie kupuję tych samych gier na różne platformy, chyba że Epic daje darmówkę na coś, co już wcześniej miałem gdzie indziej. Jeśli rzeczywiście tak jest, to jest to przewaga platformy Valve. Inna sprawa, że jest to niedogodność jednorazowa (w przeciwieństwie do tego długiego odpalania, o którym wspomniałem w swoim poprzednim poście), a godzina dla mnie to jest jeszcze czas do przeżycia. Potrafię dłużej prasę czytać w ramach przeglądania Internetu przed graniem.

Cytat: luki505
Sorry ale epic nie ma podstawowych funkcji takich jak koszyk, funkcje społecznościowe, wsparcie dla modów i modderów, pobieranie z ich launchera to jakiś żart w XXI wieku.
Z tym koszykiem to się nawet swego czasu zastanawiałem, czy to nie jest umyślne działanie. Widzieliśmy ostatnio po promocji Ubisoftu, jak potężne "zniżkowe combosy" można było wykręcać mając do dyspozycji koszyk i kupon na -40zł na każdy zakup powyżej 60zł. Epic i tak generuje w tej chwili potężne straty. Gdyby jeszcze pozwolili nam wykorzystywać te kody na całe koszyki zamiast pojedynczych gier, podejrzewam że te wciąż relatywnie niewielkie przychody zmalałyby im jeszcze bardziej.
Mody to coś, w co ja się bawię rzadko. Aczkolwiek czasem, jak w przypadku Skyrima czy Stalkerów, jest to gra warta świeczki. Zdecydowanie lepiej sięgnąć po takie produkcje na platformie, która tego typu rzeczy ułatwia, w tym przypadku to będzie oczywiście Steam. Tylko że ja nie zamierzam zostawać zelotą jednej lub drugiej strony. Jeśli wiem, że dana gra sporo zyskuje dzięki modom i będę się chciał w to bawić, kupię na Steamie. Jeśli nie, a taniej będzie na Epicu, to wezmę na Epicu. Nie widzę tu zgrzytu w swoim podejściu.
Funkcje społecznościowe to już zupełnie indywidualna sprawa. Gdyby Steam nagle wyłączył je całkowicie, prawdopodobnie nawet bym się nie zorientował. I znowu, jeśli dla kogoś to ważny element, proszę uprzejmie, przecież mi to nie przeszkadza. Jednocześnie sam roszczę sobie prawo do wyboru oferty najbardziej odpowiadającej moim potrzebom.

Cytat: luki505
I oni się dziwią że ich steam rozjeżdża jak chce? Epic myśli że grą dla gimbusów i darmowymi indykami wygra cokolwiek, podobnie myśli Microsoft i obie firmy dostają/dostały baty.
Gdzieś czytałem, że Epic całkiem rozsądnie rozpisał sobie plan na wejście w ten rynek. Straty mają w tej chwili wielomilionowe i zakładają taki stan rzeczy chyba nawet do 2023r. włącznie. Żaden ze mnie analityk, więc nie podejmę się oceny, czy im to wypali czy nie, natomiast widać moim zdaniem, że wiedzieli na co się porywają. Steam jeszcze długo będzie ich "rozjeżdżał", ale jeśli będzie biernie patrzył, to w końcu się przejedzie. Pobierają wysoką prowizję od twórców, a ich promocje od dłuższego czasu to jest śmiech na sali. Epic, choć jest nowym podmiotem w tej konkretnej niszy, nie ma w swoich kadrach nowicjuszów. Będą oni szukali każdej luki, w którą można się wcisnąć. Czas pokaże, z jakim efektem.
Zdanie o grach dla gimbusów i indykach uznaję za hiperbolę. Choć większość gier rozdawanych za darmo istotnie jest indie, to przecież mieliśmy i pozycje potężne: GTA V, Control, Civilization VI, Troy: Total War. Naprawdę strach czasem coś kupić, nawet względnie nowego, bo zaraz Epic może zaskoczyć.

Cytat: luki505
Wolę kupić na steamie i móc oddać niż wydać na epicu i żałować do końca życia ze wydałem na gniota kasę.
Przyznaję się bez bicia, nie rozumiem tego zdania. Nie wiem, co i jak przy cyfrowej dystrybucji możesz oddać i nie wiem, czemu miałbyś wydawać kasę na gniota w jakichkolwiek okolicznościach? Rzecz się tyczy kupna gry X na Steamie, Epicu lub innym sklepie. Jeśli gra X jest gniotem, nie warto kupić jej nigdy.

Cytat: luki505
Poza tym przeceny na steamie są częstsze, lepsze i większe. Nic więc dziwnego że steam ma w ciągu roku miliony nowych kont a epic po kilkanaście tysięcy zaledwie Szczęśliwy z ich kont które mają to 50% jest nieaktywnych bo ludzie dodają gry do konta i mają wbite w ten launcher.
No tutaj to bym polemizował. Gdy ostatni raz cokolwiek kupiłem na Steamie (ale faktycznie Steamie, nie na CDKeys czy innych Enebach, które sprzedają klucze Steamowe), to świat jeszcze nie słyszał o czymś takim jak Covid. Zresztą, widzę też np. po komentarzach na Łowcach Gier, że te megawyprzedaże Steama już nie cieszą się takim powodzeniem jak kiedyś. Powód: prozaiczny, brak super okazji, jakie kiedyś miały tam miejsce. Na Epicu zaś ostatnio były super ceny dla ludzi, którzy tak jak ja mają pewne zaległości. Mniej niż 30zł za takie gry jak AC Oddysey (22 z hakiem) czy Metro Exodus (27 coś) to świetne ceny.

Reasumując: generalnie teraz jest ten optymalny dla gracza czas. Epic jako "challenger" dwoi się i troi, żeby zjednać sobie przychylność gracza i leci na stracie, nęcąc darmówkami albo świetnymi cenami. Cieszmy się tym, póki możemy, bo zakończyć się to może chyba tylko na dwa sposoby. Albo Epic zakotwiczy, przejmie określony, satysfakcjonujący ich procent rynku, co doprowadzi do uspokojenia ich promocyjnych akcji, albo się poddadzą i zupełnie odpuszczą, a wtedy nie dość, że promocje się skończą, to i Steam umocni monopol, który klientom nigdy nie służy. Jedno lub drugie stanie się nieprędko, powiedziałbym że to kwestia kilkudziesięciu miesięcy, ale będzie. Epic wiecznie na stracie jechać nie może. A gdy już skończy, w tę lub we w tę, będziemy z nostalgią wspominali to rozdawnictwo.
0 kudosBarbarella.   @   11:02, 22.06.2021
Reasumując. Wszystkiemu winni Żydzi ,Masoni , Cykliści i Epic . Zdziwiony
0 kudosTheCerbis   @   11:46, 22.06.2021
Nie lubię Epica, choć może bardziej od samej firmy jego CEO. Niemniej jeśli współpraca z Remedy ma oznaczać, że dostaniemy więcej i lepiej z ich uniwersum, to niech sobie wydają te czasowe eksy (mimo, że nie popieram tej polityki). Ja mogę poczekać na premierę w innych sklepach, bo nigdzie mi się nie spieszy. Nie jestem pewny, czy remaster AW jest potrzebny, ale jako bonus do sequela... Czemu nie?
0 kudosluki505   @   11:52, 22.06.2021
@Guilder
Epic póki co jednoczy u siebie ludzi grających w Fortnite, ciekawe co zrobia gdy hype na tą grę się skończy i przestaną mieć z gimbusów tyle kasy żeby darmówki dawać? Już teraz epic nie ma czym przyciągnąć graczy a co tu mówić jak straci swój jedyny atut jakim są darmowe gry dla cebuli. Kiedyś spotkałem się z wpisem na Gryonline gdzie gość napisał że epicowi rośnie liczba użytkowników w tempie szybszym niż steamowi, czemu w takim razie steam podaje dane na bieżąco w czasie rzeczywistym przez steamcharts a epic nawet raz na jakiś czas nie poda danych? Steam to baza 100mln użytkowników na 2019 rok z tego co pamiętam, nawet był news o tym w necie, a epic? Z 1/10 tego? I nie mówię o fortnite'owych gimbuskach co podniecają się tańczącym Kratosem (człowiek z wiecznym w...em został potraktowany jak misiaczek przytulasek ;/), dodam że steamowi z roku na rok rośnie w 2020 na styczeń bodajże było to 23mln kont? A gdzie tu do końca roku Szczęśliwy.

Swoją drogą Epic i Microsoft to dwie firmy tak bardzo ociekające hipokryzją i antykonsumenckim podejściem że szok... Jedna firma kupuje czasowe exy nie wprowadzając innowacji do launchera i dając darmowe gry które ludzie dodają a ich konta stają sie kontami widmo, a druga firma kupuje studia dla pewnie też czasowej ekskluzywności by to samo co robią oni zarzucić Sony które exy ma od PSX'a. Nie wiem czy to ze mną jest coś nie tak czy może jednak z w/w firmami.
0 kudosGuilder   @   12:34, 22.06.2021
Cytat: luki505
Epic póki co jednoczy u siebie ludzi grających w Fortnite, ciekawe co zrobia gdy hype na tą grę się skończy i przestaną mieć z gimbusów tyle kasy żeby darmówki dawać?
Z grubsza opisujesz tu jeden z dwóch scenariuszy, który nakreśliłem w poprzednim poście. Jeśli "kasa się skończy" i nie będzie do tego czasu zadowalających przychodów, to pewnie się zawiną, albo zaakceptują marginalną rolę. Pytanie, czy na pewno pójdzie to tą drogą? Bo czytając, że inwestycja w czasową ekskluzywność np. Borderlands 3 im się zwróciła, to nie mam pewności. Zwłaszcza że sam Epic zarabia nie tylko w ten sposób, ale też na swoim silniku (a i nie wiem, czy i jakie Tencent czyni inwestycje). Mimo że Ubisoft i Electronic Arts już od dawna mają swoje launchery, casus Epica jest czymś nowym w branży. Nikt dotąd się tak na Steama nie zamachnął, mamy więc do czynienia z eksperymentem na żywym organizmie. Pozostaje nam małym tylko obserwować i...szukać swoich małych korzyści w tej sytuacji.

Cytat: luki505
Już teraz epic nie ma czym przyciągnąć graczy a co tu mówić jak straci swój jedyny atut jakim są darmowe gry dla cebuli.
Są ludzie, którzy te wszystkie dodatkowe opcje na Steamie cenią do tego stopnia, że go nigdy nie porzucą. Myślę, że Epic ma świadomość takich ludzi i nawet o nich nie będzie walczył, bo to z góry przegrana sprawa. Pytanie, jaki procent graczy to tego typu ludzie a jaki procent to takie Guildery, które po prostu wybiorą to, co najlepiej im się balansuje w kwestii jakości do ceny? Najwyraźniej uznali, że wystarczająco dużo, żeby się w to zacząć bawić.

Cytat: luki505
Kiedyś spotkałem się z wpisem na Gryonline gdzie gość napisał że epicowi rośnie liczba użytkowników w tempie szybszym niż steamowi, czemu w takim razie steam podaje dane na bieżąco w czasie rzeczywistym przez steamcharts a epic nawet raz na jakiś czas nie poda danych? Steam to baza 100mln użytkowników na 2019 rok z tego co pamiętam, nawet był news o tym w necie, a epic? Z 1/10 tego? I nie mówię o fortnite'owych gimbuskach co podniecają się tańczącym Kratosem (człowiek z wiecznym w...em został potraktowany jak misiaczek przytulasek ;/), dodam że steamowi z roku na rok rośnie w 2020 na styczeń bodajże było to 23mln kont? A gdzie tu do końca roku Szczęśliwy.
Zatajanie informacji to zawsze podejrzana rzecz. Może przyrost liczby kont ich nie satysfakcjonuje? Myślę, że gdyby Epic osiągnął w tej kwestii spektakularny sukces, na pewno już by go rozgłosił.

Cytat: luki505
Swoją drogą Epic i Microsoft to dwie firmy tak bardzo ociekające hipokryzją i antykonsumenckim podejściem że szok... Jedna firma kupuje czasowe exy nie wprowadzając innowacji do launchera i dając darmowe gry które ludzie dodają a ich konta stają sie kontami widmo, a druga firma kupuje studia dla pewnie też czasowej ekskluzywności by to samo co robią oni zarzucić Sony które exy ma od PSX'a. Nie wiem czy to ze mną jest coś nie tak czy może jednak z w/w firmami.
Ja bym powiedział, że wszystkie firmy dzielą się na te, które w 100% przedkładają zysk ponad jakość i zadowolenie konsumenta i te, które robią to samo, ale udają że jest inaczej. Różnica polega tylko na tym, kto jak tę swoją łapczywość sprzedaje i ubiera w słowa. Być może dlatego nie mam takiej alergii na Epica, bo po prostu nie widzę praktycznej różnicy między nimi a innymi. Wszystkie firmy jednakowo wcisnęłyby mi gówno za 500zł, gdyby miały pewność że ujdzie im to na sucho i będą mogły robić tak na stałe. Pośrodku tego oceanu fałszu jestem ja, który próbuje uszczknąć cokolwiek dla siebie.
0 kudosluki505   @   15:00, 22.06.2021
Może i inwestycja Borderlands im się zwróciła, tylko co z tego skoro na steamie sprzedała się i tak lepiej mimo czasowej ekskluzywnosci i ludzie olali ich? Sorry ale scenariusz zawinięcia się epica jest realniejszy niż to że przegonią choćby Store Ubisoftu czy Origina o molochach nie wspominając. Każdego kogo pytam o opinie na temat epica mówi że tą platoformę można porównać do panienki "raz zaliczyć i zapomnieć bez wkładu własnego Szczęśliwy" Uśmiech .
Dodaj Odpowiedź