FidelityFX Super Resolution wzbudza ogromne zainteresowanie wśród deweloperów i wydawców

Nowa technologia supersamplingu od AMD, FidelityFX Super Resolution, trafi między innymi do Far Cry 6, Resident Evil Village oraz Baldur’s Gate 3. Microsoft rozważa wykorzystanie jej na konsoli Xbox Series X|S.

@ 17.06.2021, 20:12
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox x/s

FidelityFX Super Resolution wzbudza ogromne zainteresowanie wśród deweloperów i wydawców

Mniej więcej dwa tygodnie temu pisaliśmy, że niebawem dostępna będzie technologia Fidelity FX Super Resolution od AMD. Na pierwsze gry korzystające z nowej opcji podkręcania rozdzielczości nie musieliśmy czekać zbyt długo. Właśnie ujawniono kilka projektów, które ją spożytkują, a kolejne są oczywiście w drodze.

FidelityFX Super Resolution to tzw. supersampling, czyli rozwiązanie, dzięki któremu możliwe jest generowanie obrazu w rozdzielczości wyższej, niż ta, w której obraz został pierwotnie wykorzystany. To coś, co przypominać ma DLSS od firmy NVIDIA, tyle że propozycja AMD będzie Open Source. Premiera FidelityFX Super Resolution powinna nastąpić już 22 czerwca, czyli w przyszłym tygodniu.

Gdy FSR zadebiutuje, będzie ono działać na siedmiu grach: The Riftbreaker, Anno 1800, Terminator Resistance, 22 Racing Series, Evil Genius 2, KingShunt oraz Godfall - tak przynajmniej twierdzi redakcja VideoCardz. Co ciekawe, dwanaście innych projektów już wdraża FSR, choć na premierę technologii aktualizacje nie będą jeszcze gotowe. Te dwanaście gier to Far Cry 6, Resident Evil: Village, Baldur's Gate 3, DOTA 2, Farming Simulator 22, Forspoken, Swordsman Remake, Necromunda: Hired Gun, Vampire: The Masquerade - Bloodhunt, Asterigos, Edge of Eternity oraz Myst.

W raporcie czytamy także, że aż 44 deweloperów oraz wydawców pracuje już nad wprowadzeniem FSR do swoich tytułów. Są wśród nich  Bloober Team, Crystal Dynamics, Focus Home Interactive, Rebellion, Capcom, EA, Gearbox, Larian Studios, Obsidian Entertainment, Valve, Turtle Rock Studios, Koch Media, Avalanche Software, Ubisoft oraz WB Games. Jako że to niepotwierdzone informacje, poczekajcie na doniesienia oficjalne. Gdy się pojawią, nie omieszkamy ich Wam przekazać.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudosluki505   @   20:37, 17.06.2021
W każdej grze supersampling jedyne co robił to zabierał z 50 klatek a NIC kompletnie NIC nie dodawał do gier... Przykład? Project CARS 3, Wiedźmin 2.

Swoją drogą AMD jak zwykle opóźnione... Ta firma ma refleks jak ślimak na szachach z leniwcem.
1 kudosGuilder   @   22:22, 17.06.2021
No zobaczymy, nowych technologii nigdy za wiele, jeśli mają poprawiać efekty. DLSS w drugiej wersji działa ponoć rewelacyjnie, więc może FSR pójdzie podobną drogą?
1 kudoslogan23   @   07:12, 18.06.2021
Cytat: Guilder
No zobaczymy, nowych technologii nigdy za wiele, jeśli mają poprawiać efekty. DLSS w drugiej wersji działa ponoć rewelacyjnie, więc może FSR pójdzie podobną drogą?
Niech się za sterowniki wezmą.