Far Cry 6 często będzie przełączać się między FPP, a TPP

Trzecioosobowa kamera w Far Cry 6 powinna mocniej związać gracza z bohaterem obserwowanym na ekranie. Mamy też lepiej poczuć świat, w którym przebywamy oraz dokładniej obejrzeć wszystkie zmiany, jakie wprowadziliśmy w wyglądzie protagonisty.

@ 08.06.2021, 10:30
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Far Cry 6 często będzie przełączać się między FPP, a TPP

Far Cry 6 to jedna z najważniejszych gier Ubisoftu, mających zadebiutować pod koniec bieżącego roku. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, mimo iż będziemy mieli to do czynienia z FPS-em, produkcja dość często będzie się przełączać pomiędzy kamerą pierwszo oraz trzecioosobową.

Dyrektor narracji Far Cry 6, Navid Khavari, rozmawiał niedawno z redakcją portalu GameSpot, a w trakcie wywiadu powiedział, że jest kilka powodów, dla których gra zmienia kamerę. Wcześniej potwierdzono, że podczas zabawy ujrzymy trzecioosobowe scenki przerywnikowe. Bohatera będziemy też obserwować w pełnej krasie w trakcie eksploracji obozowisk partyzantów. Jak twierdzi Khavari, zdecydowano się na to, by mocniej powiązać gracza z bohaterem.

"W scenkach [trzecioosobowych] jest coś, co deweloperzy testowali na początku i działało to świetnie. Natychmiast czuliśmy większe przywiązanie do Dani i podróży przez świat, mocniejsze przywiązanie czuliśmy też do świata Yara".

"Gracze będą mogli również obserwować w ten sposób modyfikacje jakie wprowadzili do swojego bohatera w wysoce stylizowanych fragmentach opowieści, które toczą się w obozowiskach. Daje to również okazję graczom na to, by ujrzeli dokładnie wszystko, co zmienili, od plecaka, przez ubrania".

Premiera Far Cry 6 zaplanowana została na dzień 7 października. Grać będziemy wówczas na PC, PS4, PS5, Xboksie One oraz Xboksach Series X|S. Więcej informacji na temat gry w nadchodzących tygodniach i miesiącach. Pamiętajcie m.in. o Ubisoft Connect, które obejrzymy z okazji targów E3 2021.


Sprawdź także:
Far Cry 6

Far Cry 6

Premiera: 07 października 2021
PC, PS4, PS5, XBOX ONE, XBOX X/S

Far Cry 6 to kolejna część popularnej serii strzelanek pierwszoosobowych od firmy Ubisoft, których akcja rozgrywa się w otwartym świecie. Szósta, pełnoprawna odsłona mark...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmrPack   @   13:14, 08.06.2021
Jestem za takimi rozwiązaniami Uśmiech
0 kudosGuilder   @   15:16, 08.06.2021
Przydałoby się też, żeby protagonista mówił. To nie jest takie trudne, zwłaszcza gdy gramy z góry narzuconą postacią. W tej kwestii Ubisoft jest bardzo zmienny, bo w dwójce, czwórce i piątce tego nie było, zaś w trójce i bodajże w Primalu główny bohater już niemy nie był.
Oczywiście twórcy nieraz wciskają nam kit, że to uproszczenie ma służyć immersji. Bzdura.
0 kudosAleksandra97   @   15:26, 08.06.2021
Ciekawa jest ta zmiana kamery,ale poza tym to będzie dalej to samo :/
0 kudosMgła   @   15:30, 08.06.2021
Cytat: Guilder
bodajże w Primalu główny bohater już niemy nie był

To prawda. Przemawiał do nas głosem Elias'a Toufexis'a (Adam Jensen). Chociaż mi akurat niemy bohater w strzelance w ogóle nie przeszkadza.
0 kudosGuilder   @   17:30, 08.06.2021
Cytat: Mgła
Przemawiał do nas głosem Elias'a Toufexis'a (Adam Jensen).
To w Deus Ex miał jednak większe pole do popisu. Puszcza oko Zresztą, spisał się wtedy znakomicie.

Ja jednak wolę stanowcze decyzje. Albo idziemy w pełni w kierunku bohatera mającego być avatarem gracza: wobec tego nie tylko niemy protagonista, ale też możemy ustawić np. wygląd; albo robimy nastawienie na fabułę i mamy z góry narzuconą postać, która mówi. Takie półśrodki jak w połowie Far Cry-ów do mnie nie przemawiają. Mam natomiast świadomość, że to rzecz gustu, niemniej nie mam też złudzeń, że reklamowanie tego rozwiązania przez twórców jako zalety jest zwyczajną kazuistyką.
0 kudosmrPack   @   21:15, 08.06.2021
Cytat: Guilder
Przydałoby się też, żeby protagonista mówił. To nie jest takie trudne, zwłaszcza gdy gramy z góry narzuconą postacią. W tej kwestii Ubisoft jest bardzo zmienny, bo w dwójce, czwórce i piątce tego nie było, zaś w trójce i bodajże w Primalu główny bohater już niemy nie był.
Oczywiście twórcy nieraz wciskają nam kit, że to uproszczenie ma służyć immersji. Bzdura.
Bohater czwórki też nie był niemy. Może nie był zbyt gadatliwy, ale miał swoje kwestie Dumny Co do szóstki Dani Rojas ma również swój głos.
0 kudosguy_fawkes   @   22:18, 08.06.2021
Jeśli gra zawiera system skradania i chowania się za osłonami, to optymalne jest dla mnie przełączanie się na TPP w takich momentach, nie tylko w scenkach. W Deusach wyszło to świetnie, a na palcach jednej ręki można policzyć tytuły, w których samo FPP wyszło zjadliwie mimo tych ficzerów.
0 kudosGuilder   @   08:38, 09.06.2021
Cytat: mrPack
Bohater czwórki też nie był niemy. Może nie był zbyt gadatliwy, ale miał swoje kwestie Dumny
Jeśli tak, to mój błąd. Jeśli jednak pamiętam gadającego bohatera trójki, a nie pamiętam tego z czwórki, to dobitnie świadczy to o tym, jak mało tych kwestii miał. Święty
Dodaj Odpowiedź