Forza Motorsport ma być ogromnym skokiem technologicznym
Następna Forza Motorsport ma być grą na miarę nowej generacji. Microsoft obiecuje zaawansowaną oprawę wizualną, niesamowite efekty specjalne oraz dopracowaną do perfekcji fizykę zachowania pojazdów.
Według dyrektora kreatywnego Forza Motorsport, Chrisa Esaki, następna gra z serii zapewni „ogromny skok genracyjny” pod względem rozgrywki oraz wizualnej strony produktu.
"Jestem głównym producentem rozgrywki, głównym projektantem mechanik i naprawdę myślę o wszystkich rzeczach, które robimy – najdrobniejszych momentach, kiedy guma spotyka drogę i tego typu rzeczy. Zasadniczo budujemy na tym solidne podstawy, bo chcemy, aby nasi gracze odczuli podczas jazdy zupełnie inną jakość.” – wyjaśnił Esaki w najnowszym odcinku podcastu Forza Monthly.
Esaki dodał, że różnice w rozgrywce będą większe niż wszystkie zmiany wprowadzone od Forza Motorsport 4 razem wzięte. Wiele istotnych modyfikacji dostrzeżemy w modelu kolizji oraz zachowaniu opon, które tradycyjnie miały tylko jeden punkt kontaktu z drogą. W następnym Forza Motorsport będzie osiem punktów kontaktu z torem, a dane będą próbkowane z częstotliwością 360 Hz, zamiast dotychczasowych 60 Hz.
Twórca wspomniał również, że radykalnie zmieniono krawężniki. Teraz są bardziej płynne i naturalne, jednocześnie pozwalając oponom wyczuć „falowanie” na każdej części drogi. Jeśli chodzi o rozpoznawalność marki, Esaki potwierdził, że następna pozycja w serii nie będzie zawierać ósemki na końcu tytułu i będzie nowym początkiem serii.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler