Days Gone na PC nie skorzysta z ray-tracingu ani DLSS
Days Gone niebawem będzie dostępne na PC, a twórcy opublikowali garść odpowiedzi na pytania graczy, mających rozwiać wszelkie nasze wątpliwości na temat ewentualnych opcji dostępnych w grze.
Days Gone zadebiutowało pierwotnie na konsoli PlayStation 4, a w zeszłym roku otrzymało też aktualizację, która pozwala mu nieco lepiej wykorzystać możliwości PlayStation 5. Niebawem dzieło studia Bend dostępne będzie też dla posiadaczy komputerów PC, ale, jak się właśnie dowiedzieliśmy, nie wykorzysta wszystkich możliwości, jakie oferują blaszaki.
Z ujawnionych do tej pory informacji wynika, że komputerowe Days Gone będzie w stanie spożytkować monitory ultra-wide, a ponadto nie będzie miało ograniczonej liczby klatek na sekundę. Okazało się też, że nie będzie ono jednak robić użytku z technologii DLSS opracowanej przez NVIDIĘ, a w rezultacie nie zobaczymy też efektów renderowanych za sprawą ray-tracingu.
Jeśli chodzi o DLSS, twórcy w tym momencie nie planują wsparcia, co oznacza, że w przyszłości takowe może się pojawić. Jest też szansa na to, iż w pewnym momencie zobaczymy możliwość przenoszenia zapisów z PS4 lub PS5 na PC, bo na premierę opcji transferu savów niestety nie będzie. W kolejnych tygodniach i miesiącach projekt będzie jednak na pewno aktualizowany, a zatem nigdy nic nie wiadomo.
Premiera Days Gone na PC zaplanowana została na 18 maja bieżącego roku. Jeśli rozważacie zakup gry, pamiętajcie o tym, by zapoznać się z jej wymaganiami sprzętowymi. Zachęcamy Was też do przeczytania recenzji, którą przygotowaliśmy na podstawię wersji z PS4.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler