Returnal działa w 4K i 60 klatkach na sekundę
Nowa gra studia Housemarque potrafi też wykorzystywać niebywale popularny w ostatnim czasie ray-tracing, całkowicie odmieniający oświetlenie, jakie widzimy na ekranie.
Premiera Returnal już w przyszłym tygodniu, a w związku z tym Sony regularnie serwuje nam nowe informacje na temat przedsięwzięcia. Z tych najświeższych wynika, że nowy projekt studia Housemarque całkiem nieźle wykorzystuje możliwości PlayStation 5, oferując grającemu wysokiej jakości oprawę oraz solidną wydajność. Jest też mowa o jednej z najbardziej wymagających technik przetwarzania obrazu.
Na oficjalnej stronie Returnal pojawiła się informacja o tym, że gra działa w maksymalnej rozdzielczości 4K (dynamicznej), a ponadto jest w stanie utrzymywać stałe 60 klatek na sekundę. Żeby było ciekawiej, projekt studia Housemarque wspiera technologię ray-tracingu, wykorzystując ją do przetwarzania oświetlenia, jakie widzimy podczas uczestnictwa w dynamicznych pojedynkach. Starcia są też niesamowite ze względu na efekty cząsteczkowe.
Pomijając efekty związane z oświetleniem, warto wspomnieć, że Returnal korzysta z tzw. płynnej symulacji do generowania środowiska oraz efektów pogodowych, sprawiających, że każde podejście do gry jest odrobinę inne. Warto bowiem pamiętać, że Returnal to tzw. rogalik. Oferuje generowane proceduralnie otoczenie przy każdej sesji rozgrywki, zmieniające całkowicie zabawę.
Premiera Returnal zaplanowana została na 30 kwietnia, a grać będziemy wówczas jedynie na PlayStation 5.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler