Wiemy w jakiej rozdzielczości działa Resident Evil: Village na konsolach

Poznaliśmy parametry obrazu Resident Evil: Village na konsolach nowej oraz poprzedniej generacji. Nadchodząca gra firmy Capcom będzie się oczywiście prezentować najlepiej na PlayStation 5 oraz Xboksie Series X - przynajmniej jeśli chodzi o konsole.

@ 19.04.2021, 10:15
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Wiemy w jakiej rozdzielczości działa Resident Evil: Village na konsolach

Firma Capcom, przygotowując się na premierę Resident Evil: Village, opublikowała tabelkę, za sprawą której sprawdzić możemy w jakiej rozdzielczości działać będzie najnowsza odsłona popularnego cyklu na wybranej przez nas platformie. Oczywiście - co nie będzie zaskoczeniem - w przypadku konsol nowej generacji, parametry obrazu są zdecydowanie lepsze niż na platformach odchodzących powoli w zapomnienie.

Resident Evil: Village na PlayStation 5 oraz Xboksie Series X działać będzie w rozdzielczości 4K oraz z płynnością 60 klatek na sekundę. Jeśli postanowimy dodatkowo uruchomić ray-tracing, wówczas rozdzielczość pozostanie bez zmiany, ale do 45 spadnie liczba generowanych na sekundę ramek. Nadal będzie to jednak płynność w pełni zadowalająca i wystarczająca do komfortowej zabawy. W przypadku ostatniej z konsol nowej generacji, Xboksa Series S, grać będziemy w rozdzielczości niższej, albowiem w 1440p. Będziemy też podziwiać 45 fps.

Nowe dzieło Capcomu dostępne będzie nie tylko na sprzęcie nowej generacji, ale także poprzedniej. W przypadku Xboksa One X oraz PlayStation 4 Pro gracze mogą liczyć na 4K i 30 fps, albo 1080p i 60 fps. Jeśli chodzi o standardowego Xboksa One, rozdzielczość to 900p, a płynność to 30 fps. W przypadku PlayStation 4 firma Capcom zdołała osiągnąć 900p oraz 45 fps.

Premiera Resident Evil: Village zaplanowana została na dzień 7 maja, a grać będziemy wówczas na PC, PS4, PS5, Xboksie One oraz Xboksach Series X|S. Jeśli zamierzacie bawić się na PC, koniecznie rzućcie okiem na wymagania sprzętowe tego wariantu.


Sprawdź także:
Resident Evil: Village

Resident Evil: Village

Premiera: 07 maja 2021
PC, PS5, XBOX X/S, PS4, XBOX ONE

Resident Evil: Village to ósma pełnoprawna odsłona kultowej już serii przygodowych gier akcji. Za projekt, tradycyjnie, odpowiada wewnętrzne studio firmy Capcom, które zn...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbalic87   @   10:30, 20.04.2021
tych 45 fps w pelni wystarczy dla gry z tego gatunku.

Fajnie ze istnieje opcja wlaczonego RT dzieku ktoremu widac spora roznice w oprawie i tytul prezentuje sie bardziej next-genowo - przynajmniej na ogladanych przezemnie pokazach z rozgrywki na youtube Uśmiech
0 kudosLucas-AT   @   01:00, 21.04.2021
Cytat: balic87
tych 45 fps w pelni wystarczy dla gry z tego gatunku.

Fajnie ze istnieje opcja wlaczonego RT dzieku ktoremu widac spora roznice w oprawie i tytul prezentuje sie bardziej next-genowo - przynajmniej na ogladanych przezemnie pokazach z rozgrywki na youtube Uśmiech

Stałe 45 byłoby gorsze od stałych 30 klatek. W rzeczywistości w trybie RT to nadal 60, ale ze spadkami. Capcom podało minimalną wartość takiego spadku.
0 kudosguy_fawkes   @   06:48, 21.04.2021
Do 900p w przypadku XO zdążyłem się już przyzwyczaić, ciekawi mnie za to poziom detali. Ostatnio ograny Doom Eternal przekonał mnie, że zdolny developer potrafi wykrzesać z tych starych już sprzętów naprawdę sporo.
0 kudosbalic87   @   11:12, 21.04.2021
Cytat: Lucas-AT
Cytat: balic87
tych 45 fps w pelni wystarczy dla gry z tego gatunku.

Fajnie ze istnieje opcja wlaczonego RT dzieku ktoremu widac spora roznice w oprawie i tytul prezentuje sie bardziej next-genowo - przynajmniej na ogladanych przezemnie pokazach z rozgrywki na youtube Uśmiech

Stałe 45 byłoby gorsze od stałych 30 klatek. W rzeczywistości w trybie RT to nadal 60, ale ze spadkami. Capcom podało minimalną wartość takiego spadku.
a moze najlepszym rozwiazaniem w takim wypadku jest zamiast dynamicznych 60fps ze spadkami do (niechcianych) 45fps w sumie byloby natywne 1440p zamiast dynamicznego 4k (bo w sumie to kto dostrzeze roznice ?) przy stalych 60 klatkach ! He ?
0 kudosbalic87   @   11:14, 21.04.2021
Cytat: guy_fawkes
Do 900p w przypadku XO zdążyłem się już przyzwyczaić, ciekawi mnie za to poziom detali. Ostatnio ograny Doom Eternal przekonał mnie, że zdolny developer potrafi wykrzesać z tych starych już sprzętów naprawdę sporo.
Racja do 900p na xbox one i tak sie juz chyba wszyscy przyzwyczaili Szczęśliwy
1 kudosLucas-AT   @   12:05, 21.04.2021
Cytat: balic87
Cytat: Lucas-AT
Cytat: balic87
tych 45 fps w pelni wystarczy dla gry z tego gatunku.

Fajnie ze istnieje opcja wlaczonego RT dzieku ktoremu widac spora roznice w oprawie i tytul prezentuje sie bardziej next-genowo - przynajmniej na ogladanych przezemnie pokazach z rozgrywki na youtube Uśmiech

Stałe 45 byłoby gorsze od stałych 30 klatek. W rzeczywistości w trybie RT to nadal 60, ale ze spadkami. Capcom podało minimalną wartość takiego spadku.
a moze najlepszym rozwiazaniem w takim wypadku jest zamiast dynamicznych 60fps ze spadkami do (niechcianych) 45fps w sumie byloby natywne 1440p zamiast dynamicznego 4k (bo w sumie to kto dostrzeze roznice ?) przy stalych 60 klatkach ! He ?

Kompromis 1440p + RT + 60 klatek byłby najlepszym rozwiązaniem, ale kto wie czemu Capcom o tym nie pomyślało.
Dodaj Odpowiedź