Bethesda oficjalnie jako część Microsoftu - Phil Spencer potwierdza ekskluzywność gier

Wraz z decyzją Komisji Europejskiej, firma ZeniMax Media kupiona przez Microsoft w 2020 roku oficjalnie stała się własnością amerykańskiej korporacji. Wraz z nią do portfolio Xboksa trafiły takie studia zebrane pod pieczą Bethesda Softworks jak Arkane, MachineGames czy id Software. Phil Spencer z tej okazji zapowiedział, że część nadchodzących gier będzie ekskluzywna na konsolach Xbox i PC-tach.

@ 09.03.2021, 16:23
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Wielbiciel literatury przez małe p, gier przez duże G, a także muzyki (tu już bez wyróżnień). Do tego klasyczna męska elegancja, savouir-vivre i szeroko pojęta estetyka.
inne

Bethesda oficjalnie jako część Microsoftu - Phil Spencer potwierdza ekskluzywność gier

Na Xbox Wire pojawił się dzisiaj, tj. 9 marca, wpis samego Phila Spencera, szefa marki Xbox, ogłaszający finał prawniczych przepraw Microsoftu w związku z kupnem firmy ZeniMax Media, właściciela Bethesda Softworks. Tym samym, gdy Komisja Europejska wydała zgodę na połączenie obu korporacji, Bethesda - jej portfolio, gry oraz studia - w pełni trafiły w ręce MS.

Bethesda Softworks oficjalnie w drużynie Xbox - głosi tytuł najnowszej notki na Xbox Wire. W ten sposób oznajmiono społeczności, że od teraz kontrolę nad dziewięcioma producentami (Bethesda Game Studios, id Software, ZeniMax Online Studios, Arkane, MachineGames, Tango Gameworks, Alpha Dog i Roundhouse Studios) w pełni sprawuje Microsoft. Choć Phil Spencer w cytowanym wpisie sugeruje, że Bethesda ma działać i produkować gry na takim samych zasadach, jak miało to miejsce do tej pory (co wskazuje jej częściową niezależność od marketingowców z MS), to tak naprawdę o zasadach działania firmy dowiemy się w trakcie jej funkcjonowania w nowym środowisku.

Pewne jest jednak to, że niektóre nadchodzące gry od autorów takich marek jak Wolfenstein, The Elder Scrolls czy Dishonored będą dostępne wyłącznie na komputerach osobistych i konsolach Xbox - potwierdził to Spencer. Nie wiemy co będzie stało za decyzją o ekskluzywności konkretnych tytułów. Na razie możemy spekulować, co pozostanie PC-tach i Xboksach, a co pojawi się na wszystkich platformach.

Co ciekawe, o nowych grach od MS i deweloperach skupionych wokół Xbox Game Studios (a po zakupach z ostatnich lat jest ich ok. dwudziestu!) możemy dowiedzieć się już niedługo. W sieci krążą plotki o tym, że Microsoft może niedługo zorganizować wydarzenie podobne do dotychczasowych programów z serii Inside Xbox, zapowiadając premiery swoich gier jeszcze na ten rok - prawdopodobnie gigant z Redmond ma jeszcze kilka asów w rękawie.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospetrucci109   @   19:01, 09.03.2021
Bardzo jestem ciekaw jak to rozegrają.
1 kudosMicMus123456789   @   20:20, 09.03.2021
Nic dobrego z tego nie wyjdzie, a stracą na tym tylko gracze.
0 kudosKrecikOwsik   @   08:58, 10.03.2021
Cytat: MicMus123456789
Nic dobrego z tego nie wyjdzie, a stracą na tym tylko gracze.


Z jednej strony masz rację, z drugiej jest to zrozumiały ruch marketingowy. W 2020 PS dostało dobre exclusivy a xbox został trochę z tyłu. Muszą czymś przekonać do wyboru ich konsoli. Elder Scrolls VI (jeśli kiedyś wyjdzie) byłoby solidną kartą przetargową, dla której ludzie byliby w stanie kupić ich konsolę.
0 kudosbalic87   @   10:02, 10.03.2021
Cytat: KrecikOwsik
Cytat: MicMus123456789
Nic dobrego z tego nie wyjdzie, a stracą na tym tylko gracze.


Z jednej strony masz rację, z drugiej jest to zrozumiały ruch marketingowy. W 2020 PS dostało dobre exclusivy a xbox został trochę z tyłu. Muszą czymś przekonać do wyboru ich konsoli. Elder Scrolls VI (jeśli kiedyś wyjdzie) byłoby solidną kartą przetargową, dla której ludzie byliby w stanie kupić ich konsolę.
Wszystko fajnie tylko że M$ przejęło w tym wypadku niestety deweloperów tworzących znane marki od lat wychodzące na innych platformach !!
Jak chcą walczyć z PS o dominację na rynku to niech tworzą najlepiej nowe studia a nie przejmują już te od wieków istniejące i będzie git
0 kudosgajda1000   @   10:36, 10.03.2021
No i baj baj Sony-kalesony... :/
0 kudosKrecikOwsik   @   12:00, 10.03.2021
Cytat: balic87
Cytat: KrecikOwsik
Cytat: MicMus123456789
Nic dobrego z tego nie wyjdzie, a stracą na tym tylko gracze.


Z jednej strony masz rację, z drugiej jest to zrozumiały ruch marketingowy. W 2020 PS dostało dobre exclusivy a xbox został trochę z tyłu. Muszą czymś przekonać do wyboru ich konsoli. Elder Scrolls VI (jeśli kiedyś wyjdzie) byłoby solidną kartą przetargową, dla której ludzie byliby w stanie kupić ich konsolę.
Wszystko fajnie tylko że M$ przejęło w tym wypadku niestety deweloperów tworzących znane marki od lat wychodzące na innych platformach !!
Jak chcą walczyć z PS o dominację na rynku to niech tworzą najlepiej nowe studia a nie przejmują już te od wieków istniejące i będzie git


Ale dlaczego?
Nie zrozum mnie źle, nie twierdzę że ja sam bym tak zrobił na ich miejscu ale marketingowo to jedyna słuszna decyzja. To tak samo jak z robieniem strajku żeby nikomu nie przeszkadzać. Jak nikt nie odczuje strajku, to nikt się nie zainteresuje.
To właśnie zabranie starych, sprawdzonych marek na exclusivy spowoduje, że gracze kupią ich konsole. Gdyby tylko produkowali nowe to część graczy by machnęła ręką i stwierdziła, że umie żyć bez nich.
Znam sporo osób, które kupiły konsole dla RDR2 nie wiedząc czy port kiedykolwiek się pokaże. Myślę, że podobnie będzie wyglądało przy TESVI.
0 kudospetrucci109   @   12:14, 10.03.2021
TES mi wisi ale jak zrobią Wolfensteina tylko na Xboxa to już będę miał zagwozdkę 😅
0 kudosLucas-AT   @   12:34, 10.03.2021
Cytat: KrecikOwsik

Nie zrozum mnie źle, nie twierdzę że ja sam bym tak zrobił na ich miejscu ale marketingowo to jedyna słuszna decyzja. To tak samo jak z robieniem strajku żeby nikomu nie przeszkadzać. Jak nikt nie odczuje strajku, to nikt się nie zainteresuje.
To właśnie zabranie starych, sprawdzonych marek na exclusivy spowoduje, że gracze kupią ich konsole. Gdyby tylko produkowali nowe to część graczy by machnęła ręką i stwierdziła, że umie żyć bez nich.
Znam sporo osób, które kupiły konsole dla RDR2 nie wiedząc czy port kiedykolwiek się pokaże. Myślę, że podobnie będzie wyglądało przy TESVI.

A czy w 2006 roku ludzie nie kupowali X360 dla Gears of War? W 2007 PS3 dla Uncharted? The Last Of Us sprzedało miliony PS3 i ludzie nie machali ręką.

Mając Xboksa, niezależnie od tego czy Bethesda byłaby pod skrzydłami MS, czy nie, zagrałbyś w kolejnego Dooma, TESa czy Starfielda. Więc dlaczego nie lepiej stworzyć nowe studia od zera, które by dodały do Twojej kolekcji więcej gier.
0 kudosgajda1000   @   13:32, 10.03.2021
Cytat: Lucas-AT
Cytat: KrecikOwsik

Nie zrozum mnie źle, nie twierdzę że ja sam bym tak zrobił na ich miejscu ale marketingowo to jedyna słuszna decyzja. To tak samo jak z robieniem strajku żeby nikomu nie przeszkadzać. Jak nikt nie odczuje strajku, to nikt się nie zainteresuje.
To właśnie zabranie starych, sprawdzonych marek na exclusivy spowoduje, że gracze kupią ich konsole. Gdyby tylko produkowali nowe to część graczy by machnęła ręką i stwierdziła, że umie żyć bez nich.
Znam sporo osób, które kupiły konsole dla RDR2 nie wiedząc czy port kiedykolwiek się pokaże. Myślę, że podobnie będzie wyglądało przy TESVI.

A czy w 2006 roku ludzie nie kupowali X360 dla Gears of War? W 2007 PS3 dla Uncharted? The Last Of Us sprzedało miliony PS3 i ludzie nie machali ręką. Nowych "marek" było wówczas na pęczki.

Mając Xboksa, niezależnie od tego czy Bethesda byłaby pod skrzydłami MS, czy nie, zagrałbyś w kolejnego Dooma, TESa czy Starfielda. Więc dlaczego nie lepiej stworzyć nowe studia od zera, które by dodały do Twojej kolekcji więcej gier.


Patrząc ekonomicznie niemiałoby to najmniejszego sensu. Po co tworzyć nowy "brand", zatrudniać pijarowców, kompletować ekipę, zaplecze itd? Mają gotowca, za którego wybulili miliardy. Niech teraz profituje. Oni już zainwestowali. Więcej nie trzeba. Też bym tak zrobił na ich miejscu. Ja w 2007 roku nie kupowałem PS3 dla Uncharted. Była to nowość, którą wówczas mało kto się poważnie zainteresował.. nie wspominając już o bodźcach do zakupu konsoli z tego powodu. PS3 kupowano dla oka, dla mistrzowskich spotów i technikaliów zwłaszcza. Była to nowa jakość oprawy gier.
0 kudosdabi132   @   17:11, 10.03.2021
Oj tam, jaka ekskluzywność. Będzie na PC i to zapewne na Steamie. PlayStation 4 kupiłem dla gier takich jak seria Uncharted, God of War czy The Last of Us. Niech się biją, aby tylko gracze na tym skorzystali.
0 kudosmrPack   @   19:17, 10.03.2021
Spencer niech sobie mówi co chce, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że nie będzie ich kusić zarobienie na graczach posiadających PS5 Niewinny
0 kudosbalic87   @   10:00, 12.03.2021
Cytat: mrPack
Spencer niech sobie mówi co chce, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że nie będzie ich kusić zarobienie na graczach posiadających PS5 Niewinny
W sumie jest w tym sens ... na samym GP nie zarobią tyle aby im się zwróciły koszty produkcji wielkich tytułów
Dodaj Odpowiedź