Control nie było wielkim hitem, ale studio Remedy zadowolone jest z sukcesu gry
Control sprzedało się na tyle dobrze, że studio Remedy - jego twórcy - zadowolone jest sukcesu projektu. Ekipa już teraz pracuje oczywiście na kilkoma innymi grami.
Control to - nie licząc Maxa Payne'a - prawdopodobnie najbardziej udana gra studia Remedy. Projekt zdobył uznanie graczy i krytyków, a w rezultacie sprzedał się naprawdę dobrze. Mimo że nie był to największy hit, deweloperzy uważają, że odnieśli sukces. Ponad 2 miliony graczy do tej pory zdecydowało się Control zakupić, co - bez dwóch zdań - jest niemałym osiągnięciem.
"Jesteśmy zadowoleni z sukcesu Control", powiedział szef Remedy, Tero Virtala. "Zdobyło ono nagrody gry roku, sprzedało się w nakładzie przekraczającym 2 mln egzemplarzy i nadal się sprzedaje - ale 2 miliony to nie jest branżowy hit. Gdy mówimy o hitach, mówimy o poziomie branży - w to właśnie celujemy".
Remedy liczy na to, że jeden z kilku opracowywanych obecnie projektów będzie wreszcie wspomnianym hitem, czyli sprzeda się w nakładzie przekraczającym 10 milionów egzemplarzy. Jako że deweloperzy radzą sobie coraz lepiej, jest na to szansa. Wystarczy, że przygotują coś, co połączy ich dodatkowe doświadczenia i skonsoliduje jak największe grono graczy.
Control dostępne jest obecnie na PC (wymagania), PS4, PS5, Xboksie One oraz Xboksach Series X|S. Jeśli nie zdecydowaliście się jeszcze na jego zakup, pamiętajcie o naszej recenzji.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler