Returnal ma zaprezentować nam zapadającą w pamięć opowieść

Twórcy Returnal chcą, abyśmy do zabawy zasiedli przynajmniej kilkakrotnie. Tylko w ten sposób poznamy cały opracowany przez nich świat.

@ 04.03.2021, 11:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps5

Returnal ma zaprezentować nam zapadającą w pamięć opowieść

Studio Housemarque słynie z dynamicznych i pełnych akcji zręcznościówek. Najnowsza gra studia, Returnal, będzie posiadała wspomniane cechy, ale przy okazji zaoferuje rozbudowany, zmuszający do myślenia wątek fabularny. Twórcy nie chcą, abyśmy strzelali dla samego strzelania. Chcą, abyśmy zatrzymali się też na moment i zadali sobie niełatwe pytania - w naszych głowach ma się ich podobno rodzić "mnóstwo".

Dyrektor Returnal, Harry Krueger, rozmawiał niedawno z ekipą Mobile Syrup, a podczas wywiadu poruszył kwestię Returnal oraz tego, jak deweloperzy starają się bezustannie budować aurę tajemnicy dookoła gry. Dzięki fabule mamy mieć zachętę do kilkukrotnego podchodzenia do gry. Nie będziemy w niej bawić się jednorazowo, bo poznanie wszystkiego będzie wymagało czasu.

"W przypadku Returnal chcieliśmy stworzyć opowieść zadającą mnóstwo pytań i, jak powiedziałem, tajemniczą oraz zapadającą w pamięć. Po ukończeniu gry, w najlepszym scenariuszu, w głowie pozostaną Ci pytania, przez co będziesz chciał zagrać ponownie, zbadać audio-logi, posłuchać ponownie rzeczy, które odkrywasz, spojrzeć na historię obcej cywilizacji i naprawdę spróbować rozszyfrować tajemnicę tego, czym jest Returnal. To ekscytujący projekt i naprawdę świetnie pokazuje to, jak Housemarque opowiada historie".

Data premiery Returnal zaplanowana została na 30 kwietnia. Grać będziemy wówczas wyłącznie na konsoli PlayStation 5. Więcej na temat gry znajdziecie oczywiście w naszej encyklopedii.


Sprawdź także:
Returnal

Returnal

Premiera: 30 kwietnia 2021
PS5, PC

Returnal to strzelanka TPP utrzymana w formacie roguelite od studia Housemarque, twórców dobrze przyjętego dzieła utrzymanego w oldschoolowym gatunku shoot 'em up, Resogu...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbalic87   @   14:13, 06.03.2021
fAJNIE ŻE gra nie ma być jedynie pustą strzelanką a produkcją z rozwinieta fabuła . To zdecydowanie bardziej skłania do zainteresowania się tym tytułem !
0 kudosguy_fawkes   @   16:27, 06.03.2021
Gry skoncentrowane wokół jednego gracza przeżywają ostatnio prawdziwy renesans - w końcu nawet EA przyznało, że multi to nie wszystko. Super, a w Returnal chętnie zagram, bo lubię takie klimaty.
0 kudosLucas-AT   @   08:51, 07.03.2021
Studio od Dead Nation i Alienation - ich gry można brać w ciemno.
0 kudosbalic87   @   11:04, 10.03.2021
Cytat: Lucas-AT
Studio od Dead Nation i Alienation - ich gry można brać w ciemno.
Nie wiem czy tą grę można aż tak zachwalać... jak dla mnie jest jak na z pozoru mroczny klimat zdecydowanie zbyt kolorowa (w znaczeniu latające kolorowe kule i lasery) które w nadmiarze sprawiają że traci na powadze cała sytuacja w której znalazła się główna bohaterka i dodatkowo można dostać od tego oczopląsu !

Pozatym na początku nowej generacji otrzymujemy kolejny exclusiv z gatunku looter (obok godfall) i z wysokim poziomem trudności (obok demons souls) a na pewno wielu graczy (w tym również i ja) chciałoby otrzymać coś bardziej zróżnicowanego i mniej wymagającego !
0 kudosLucas-AT   @   20:15, 10.03.2021
Cytat: balic87

Pozatym na początku nowej generacji otrzymujemy kolejny exclusiv z gatunku looter (obok godfall) i z wysokim poziomem trudności (obok demons souls) a na pewno wielu graczy (w tym również i ja) chciałoby otrzymać coś bardziej zróżnicowanego i mniej wymagającego !

Returnal nie jest looter shooterem. To trzecioosobowy shooter utrzymany w duchu shoot em up z elementami rougelike. To studio od lat specjalizuje się w strzelankach AA, więc niech zajmują się tym, czym lubią. Z mniej wymagających w tym roku wyjdzie Kena, Deathloop, Ratchet, Horizon Forbridden West, a otrzymaliśmy już Spider-Mana i Sackboya, więc jak na początki nie jest źle.
0 kudosguy_fawkes   @   23:10, 10.03.2021
A to kolory z miejsca sprawiają, że nie da się za ich pomocą opowiedzieć poważnej historii? W To The Moon są pikselowe ludziki z RPG Makera, a płakać można jak bóbr. Utalentowany, świadomy developer potrafi umiejętnie wykorzystać nawet nieoczywiste środki wyrazu. Ja tam czekam, oczywiście jak już PS5 będzie normalnie dostępne i stanieje, czyli za jakieś kilka lat. ;)
0 kudosbalic87   @   11:26, 11.03.2021
Cytat: guy_fawkes
A to kolory z miejsca sprawiają, że nie da się za ich pomocą opowiedzieć poważnej historii? W To The Moon są pikselowe ludziki z RPG Makera, a płakać można jak bóbr. Utalentowany, świadomy developer potrafi umiejętnie wykorzystać nawet nieoczywiste środki wyrazu. Ja tam czekam, oczywiście jak już PS5 będzie normalnie dostępne i stanieje, czyli za jakieś kilka lat. ;)
Jak dla mnie psuje to cały klimat... bez tego jak dla mnie otoczka gry byłaby bardziej podobna do świetnej serii Mass Effect
0 kudosbalic87   @   11:34, 11.03.2021
Cytat: Lucas-AT
Cytat: balic87

Pozatym na początku nowej generacji otrzymujemy kolejny exclusiv z gatunku looter (obok godfall) i z wysokim poziomem trudności (obok demons souls) a na pewno wielu graczy (w tym również i ja) chciałoby otrzymać coś bardziej zróżnicowanego i mniej wymagającego !

Returnal nie jest looter shooterem. To trzecioosobowy shooter utrzymany w duchu shoot em up z elementami rougelike. To studio od lat specjalizuje się w strzelankach AA, więc niech zajmują się tym, czym lubią. Z mniej wymagających w tym roku wyjdzie Kena, Deathloop, Ratchet, Horizon Forbridden West, a otrzymaliśmy już Spider-Mana i Sackboya, więc jak na początki nie jest źle.
wszystkie tytuły poza ratchet-em które wymieniłeś nie są ex-ami ale w sumie reszta projektów poza Spider Man-em wyglądą jak takowe więc co za róznica... Widać że dla Sonego ma to duże znaczenie aby wersje wszystkich nadchodzących gier na PS5 od ich studiów wyglądały jak nextgeny
0 kudosLucas-AT   @   13:10, 11.03.2021
Cytat: balic87
wszystkie tytuły poza ratchet-em które wymieniłeś nie są ex-ami ale w sumie reszta projektów poza Spider Man-em wyglądą jak takowe więc co za róznica.

Dla lepszej jakości i komfortu (60fps, błyskawiczne loadingi, kultura pracy konsoli, lepszy pad), wszystkie te gry lepiej ograć na PS5 niż PS4. Właśnie po to kupiłem nowy sprzęt i już na nim wypatruję nowych gier. A że przy okazji niektóre gry pojawią się jeszcze na PS4, to już dla mnie nie ma znaczenia.
0 kudosbalic87   @   10:12, 12.03.2021
Cytat: Lucas-AT
Cytat: balic87
wszystkie tytuły poza ratchet-em które wymieniłeś nie są ex-ami ale w sumie reszta projektów poza Spider Man-em wyglądą jak takowe więc co za róznica.

Dla lepszej jakości i komfortu (60fps, błyskawiczne loadingi, kultura pracy konsoli, lepszy pad), wszystkie te gry lepiej ograć na PS5 niż PS4. Właśnie po to kupiłem nowy sprzęt i już na nim wypatruję nowych gier. A że przy okazji niektóre gry pojawią się jeszcze na PS4, to już dla mnie nie ma znaczenia.
No może i tak chociaż ja tam osobiście czekam na coś naprawdę konkretnego ... myślę że do końca roku wyjdzie już sporo ciekawych tytułów w pełni przemawiających do zakupu nowej maszyny ;)
0 kudosbalic87   @   12:43, 12.03.2021
@Lucas-AT: jaka jest ogólnie róznica w kulturze pracy pomiędzy PS5 a PS4 slim jeżeli chodzi o korzystanie z napędu ? Ja gram własnie na slimce i konsola jest cicha a o PS5 słyszałem że jest ponoć wyraźnie głosniejsza niż XSX więc jak to wkońcu jest ??
0 kudosLucas-AT   @   18:46, 12.03.2021
Napęd w PS5 jest głośniejszy niż ten w Series X, ale podczas normalnego grania, gdy napęd nie pracuje, konsola jest tak cicha, że jej nie słychać.
0 kudosbalic87   @   11:22, 13.03.2021
Aha czyli kultura pracy podobna jak w przypadku PS4 slim
Dodaj Odpowiedź