Resident Evil: Village wykorzysta ray-tracing od AMD
Technologia śledzenia promieni opracowana przez AMD będzie generowała oprawę wizualną w Resident Evil: Village. Gra firmy Capcom skorzysta też z FidelityFX.
NVIDIA od kilku lat rozwija technologię ray-tracingu w swoich kartach. AMD, choć lekko z tyłu, także coraz mocniej wchodzi w ten konkretny typ renderowania oprawy wizualnej. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, jedną z pierwszych gier wykorzystujących rozwiązania opracowane przez AMD będzie Resident Evil Village. Na komputerach PC gra będzie korzystać z ray-tracingu oraz FidelityFX.
Na Twitterze pojawiło się krótkie wideo pokazujące różnice pomiędzy dwoma wariantami Resident Evil Village. Jeden korzystać z ray-tracingu, a drugi został go pozbawiony. FidelityFX to natomiast zmienne cieniowanie, ambient occlusion, odbicia, a także downsampling. Nie wiemy niestety jakie konkretnie opcje zostaną zastosowane w przypadku najnowszego dzieła studia Capcom.
Jeśli na Resident Evil Village czekacie, pamiętajcie, że możecie już teraz sprawdzić świetnie zapowiadający się survival horror, jeżeli posiadacie konsolę PlayStation 5. Capcom udostępniło bowiem demo. W tym momencie zagrają w nie tylko właściciele PS5, ale w późniejszym terminie - inna próbka - trafi także w ręce posiadaczy komputerów osobistych oraz konsol PS4, Xbox One i Xbox Series X|S.
Data premiery Resident Evil Village zaplanowana została na 7 maja. Grać będziemy na wszystkich wymienionych wcześniej platformach sprzętowych.
We've partnered with Capcom to utilize raytracing and AMD FidelityFX to enhance the atmosphere and next-generation visuals in Resident Evil Village. We can't wait to play #REVillage on May 7th. pic.twitter.com/VgSZiPlJvz
— Radeon RX (@Radeon) March 3, 2021
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler