Twórcy Outriders wyjaśniają dlaczego w grze jest tak dużo scenek przerywnikowych

W skrócie scenki przerywnikowe w Outriders pełnią bardzo ważną rolę. Informują graczy o tym co się dzieje, a ponadto pomagają synchronizować rozgrywkę pomiędzy wszystkimi uczestnikami rozgrywek.

@ 04.03.2021, 08:30
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Twórcy Outriders wyjaśniają dlaczego w grze jest tak dużo scenek przerywnikowych

Przed kilkoma dniami w sieci pojawiła się wersja demonstracyjna Outriders. Projekt polskiego studia People Can Fly wzbudził spore zainteresowanie wśród graczy, a niektórzy zaczęli się zastanawiać dlaczego jest w nim tak dużo krótkich scenek przerywnikowych. Twórcy projektu postanowili sytuację wyjaśnić, a z ich wypowiedzi wynika, że to po prostu kwestia zsynchronizowania graczy, wszak mamy do czynienia z shooterem nastawionym na współpracę.

"Jestem osobą, która inicjuje podróż, więc chcę przeskoczyć na drugą stronę, aby rozpocząć pojedynek z przeciwnikami", wyjaśnia główny projektant, Piotr Nowakowski. "Wyobraźmy sobie, że jeden z moich przyjaciół jest obok miasta Rift. Drugi podróżuje główną ścieżką w kierunku przeciwników. Nie mogę tak po prostu przetwarzać trzech różnych obszarów, nie będzie to działać w grze bez dedykowanych serwerów".

"Ponadto, jeśli po prostu zainicjuję przemieszczenie się, dwójka innych graczy zostanie teleportowanych. Wtedy zobaczą, okey, gdzie jesteśmy. Nasz pomysł - choć może nie działa dokładnie tak, jakbyśmy sobie tego życzyli - był taki, żeby pokazać wszystkim graczom co się dzieje, że wszyscy przeskakują na drugą stronę. Więc rozumieją sytuację. Tak samo jest w przypadku drzwi. Wchodzisz do obszaru. Chcieliśmy wyjaśnić co się dzieje. Dodatkowo musisz zebrać graczy, a nie dzielić ich pomiędzy obszarami".

"Dobrym przykładem jest otwieranie drzwi", dodaje kreatywny dyrektor Bartek Kmita. "Podczas testów ludzie mówili 'och, gdzie jestem? Dlaczego zostałem przeniesiony?' Dlatego potrzebowaliśmy tych scenek przerywnikowych. Nie moglliśmy zrobić tego tak, że ręcznie przechodzisz przez drzwi, ponieważ mamy grę nastawioną na multiplayer, co rodzi sporo różnych problemów".

Jak wspomniałem, Outriders możecie obecnie sprawdzić samodzielnie za sprawą dema. Jeśli chodzi o pełną wersję gry, jej data premiery zaplanowana została na 1 kwietnia bieżącego roku. Pamiętajcie, aby sprawdzić wymagania sprzętowe, jeżeli rozważacie zakup wydania PC.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?