Dragon Age 4 - Electronic Arts odzyskało wiarę w gry dla jednego gracza

Na to przynajmniej wskazują najnowsze informacje. Wynika z nich, że komponent sieciowy dla gry Dragon Age 4 został anulowany. Nie będzie więc multiplayera. Otrzymamy w pełni singlowe doświadczenie, nastawione na scenariusz oraz bohaterów.

@ 26.02.2021, 08:20
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Dragon Age 4 - Electronic Arts odzyskało wiarę w gry dla jednego gracza

Electronic Arts od jakiegoś czasu miało spore ciśnienie na gry przeznaczone dla wielu graczy, albo przynajmniej takie, w których znajdował się komponent dedykowany rozgrywkom multiplayer. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, korporacja zmieniła zdanie, a odpowiedzialny jest za to m.in. sukces Star Wars Jedi: Upadły Zakon oraz porażka Anthem, nad którym prace niedawno anulowano.

W związku z powyższym, Electronic Arts postanowiło usunąć z kolejnej odsłony cyklu Dragon Age komponent sieciowy. Jak donosi Bloomberg multiplayer został skasowany, mimo że stanowił dość istotną część projektu. BioWare, czyli studio odpowiedzialne za cykl, będzie mogło więc w rezultacie przygotować czysto singlowe doświadczenie, w którym najważniejszym elementem będzie narracja.

Kolejne Dragon Age wciąż nie ma daty premiery, ale z ostatnich doniesień wynika, że najwcześniej otrzymamy je w roku 2022. Tytuł zapowiedziano w 2015 roku, a prace pełną parą ruszyły w roku 2017. Od tamtej pory nie ujawniono niestety z czym konkretnie będziemy mieć do czynienia, a zatem nie sposób powiedzieć jak istotną rolę odgrywać będą w nim elementy RPG, a jak duży nacisk położony zostanie na akcję.

Oczywiście bacznie monitorujemy sytuację i wszelkie doniesienia będziemy Wam przekazywać na bieżąco.


Sprawdź także:
Dragon Age: Dreadwolf

Dragon Age: Dreadwolf

Premiera: listopad 2024
PC, PS5, XBOX X/S

Dragon Age: Dreadwolf to czwarta pełnoprawna odsłona serii popularnych cRPG-ów akcji od studia BioWare - ojców marki, a także Mass Effect czy Anthem - i firmy Electronic ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudosshuwar   @   10:50, 26.02.2021
Może wreszcie branża przejrzy na oczy, że dobry Singiel, doszlifowany, to sukces na lata.
0 kudosmrPack   @   13:18, 26.02.2021
Byłbym z takiego obrotu spraw bardzo zadowolony. Wciskanie do każdego tytułu multiplayera czy ogólnie jakiegoś modułu sieciowego i szumne zapowiedzi o latach wsparcia, a później okazuje się, że graczy ubywa i trzeba po jakimś czasie przedwcześnie zamknąć serwery. Jest kilka wyjątków jak ciągle poularne GTA Online, przez które jednak ucierpiał tryb fabularny GTA V. Brakuje czasem równowagi, by każdy w zależności co lubi był usatysfakcjonowany.
0 kudosMicMus123456789   @   20:30, 26.02.2021
Cóż do singla też można wcisnąć skrzynki xD
0 kudosmrPack   @   10:05, 27.02.2021
Cytat: MicMus123456789
Cóż do singla też można wcisnąć skrzynki xD
Niby można, ale np. taki Jedi Upadły Zakon ich nie miał, a i tak osiągnął sukces, którego EA się nie spodziewało. Duże kontrowersje były przy Shadow of War i po fali krytyki mikrotransakcje zostały usunięte. Próby agresywnego wyciągania dodatkowej kasy od graczy w grach singleplayer zawsze będą się wiązały z oporem i mniejszym zainteresowaniem danym tytułem.
0 kudosfrycek88   @   10:47, 27.02.2021
Dobre wieści zawsze cieszą. Wole gry single od multi.
Dodaj Odpowiedź