Cyberpunk 2077 - data udostępnienia patcha 1.2 przesunięta

Studio CD Projekt RED zdecydowało się opóźnić premierę aktualizacji 1.2 dla Cyberpunk 2077. Łatkę mieliśmy otrzymać w lutym, a obecnie mówi się o drugiej połowie marca.

@ 24.02.2021, 19:20
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Cyberpunk 2077 - data udostępnienia patcha 1.2 przesunięta

Niedługo po premierze Cyberpunk 2077 firma CD Projekt RED informowała, że przygotuje dwie sporych rozmiarów aktualizacje, mające zlikwidować największe niedociągnięcia. Pierwszy duży patch zadebiutował w styczniu - czyli zgodnie z planem - ale nie przyniósł jakiś szczególnie dużych zmian, a przynajmniej nie takie, na jakie liczyli gracze z całego świata. Na drugi patch, oznaczonym numerem 1.2, będziemy niestety musieli poczekać dłużej.

Patch 1.2 dla Cyberpunk 2077 miał zadebiutować w lutym 2021 roku. Jak się jednak właśnie dowiedzieliśmy, data wydania aktualizacji uległa zmianie. Ze względu na niedawne włamanie na serwery CD Projekt RED szefostwo studia zdecydowało się opublikować kolejną łatkę dopiero w przyszłym miesiącu. Pobierzemy ją - jeśli wszystko pójdzie dobrze - w drugiej połowie marca.

"Pracowaliśmy nad wieloma poprawkami i usprawnieniami, nadal czeka nas dużo pracy, abyśmy mieli pewność, że to właśnie otrzymacie. Pamiętając o tym, teraz celujemy w drugą połowę Marca", wyjaśniło studio na łamach portalu Twitter. Deweloperzy zdradzili też, że więcej detali na temat nadchodzącej aktualizacji powinniśmy otrzymać w kolejnych tygodniach.

Jeśli chodzi o pierwsze darmowe DLC, a także kolejne łatki, dostaniemy je po patchu 1.2. W kolejnych miesiącach na rynku powinna pojawić się też wersja przeznaczona dla PlayStation 5 oraz Xboksów Series X|S, ale z oczywistych względów konkretów w temacie brak.

Rozważacie zakup Cyberpunk 2077? Zapoznajcie się z naszą recenzją. Jeśli planujecie grać na komputerze osobistym, koniecznie zerknijcie też na wymagania sprzętowe gry.


Sprawdź także:
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Premiera: 10 grudnia 2020
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Cyberpunk 2077 to produkcja rodzimego studia CD Projekt RED, znanego wcześniej z serii Wiedźmin. Tytuł to przedstawiciel gatunku RPG akcji, jednak tym razem świat fantasy...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   08:23, 25.02.2021
No nie mają szczęścia... delikatnie mówiąc (żeby nie powiedzieć, że chytry dwa razy traci).
Żeby wpadek było nie za mało, to do kompletu jeszcze przekładają premierę... patcha Uśmiech

Ciekawe jaki byłby bilans zysków i strat, gdyby jednak przełożyć premierę CP na początek 2021 roku.
0 kudosGuilder   @   09:36, 25.02.2021
Cytat: shuwar
Ciekawe jaki byłby bilans zysków i strat, gdyby jednak przełożyć premierę CP na początek 2021 roku.
A czy Twoje pytanie dotyczy jakości gry i poważania w branży, czy kasy? Bo o ile w tym pierwszym przypadku zdecydowanie lepiej byłoby znowu opóźnić premierę (a tak naprawdę, zamiast robić to cztery razy po miesiąc, zrobić to raz o rok albo półtora), o tyle w przypadku forsy najlepiej wyszli chyba teraz. Przesuwając to wszystko kolejny raz, ryzykowaliby masowe anulowania preorderów. A co ważniejsze? No przecież zawsze pieniądze. Zawstydzony
0 kudosshuwar   @   13:34, 25.02.2021
Chodzi mi o pieniądze. Nie wiem czy Redzi liczyli się z tym, że już w 3 miesiące od premiery gra będzie dostępna za niewiele powyżej 100 zł. Z Wiedźminem tak nie było. Trzymał cenę bardzo długo.
1 kudosGuilder   @   16:00, 25.02.2021
No to tutaj możemy pospekulować, chociaż ja raczej będę zdania, że finansowo wyjdą dobrze. No ale fakty, sprawdźmy fakty.
Za GG.deals:
- premiera Wiedźmina 3 była 18.05.2015r. - cena początkowa to 150zł
- 08.08.2015r. była za 105zł (82 dni po premierze)
- 24.11.2015r. była za 85zł (190 dni po premierze)
- 23.12.2015r. była za 75zł (219 dni po premierze)

Z kolei Cyberpunk:
- premiera 09.12.2020r. - cena początkowa to 200zł
- 6 stycznia przebija 150zł (28 dni po premierze)
- 19 lutego przebija 100zł (72 dni po premierze)

Rzeczywiście, liczby robią wrażenie. Cyberpunk szybciej zszedł do stówy, mimo że startował z wyższej ceny. O zejściu do 50% kwoty podstawowej w czasie nawet nie ma co mówić, trzykrotna różnica.
Ale sukces Wiedźmina nakręcił też preordery. I o ile zakończenie przygód Geralta już w dniu premiery koniecznie chciało około miliona graczy, o tyle Cyberpunka niewyobrażalne wręcz osiem milionów. I tym razem wyższa kwota bazowa jeszcze powiększa wpływy z przedpremierowych zakupów.

Cena Cyberpunka się w końcu uspokoi. Zobaczcie co było z Falloutem 76. Najtańsza była parę miesięcy po premierze, a potem wręcz zaczęło to rosnąć. Redzi umieją w marketing. Jak to połatają, zaczną się DLC-ki, to z wersją GOTY będzie jak z Wieśkiem, który z pułapu 60-75zł do 45zł zszedł dopiero w 2019r., prawie cztery lata po premierze. Zwłaszcza, że skoro koszty produkcji im się zwróciły, to tyłek aż tak bardzo im nie płonie.

Zawsze się mówi, że najważniejsze są te pierwsze dni od premiery, wtedy firmy zarabiają najwięcej. Mając to na względzie, uważam że szybsze przeceny mogą być dla Redów mniejszym złem niż anulowanie preorderów, co w pewnej liczbie, może nawet sporej, wydarzyłoby się, gdyby znowu to przesunęli. Zwłaszcza że, biorąc pod uwagę znaczne problemy techniczne, musieliby to opóźnić o dobre parę miesięcy, żeby nie było takiej samej gównoburzy, jaka była w grudniu.

Zupełnie inna sprawa to ich reputacja i potencjalna sprzedaż preorderów i premierówek następnego tytułu. Ale ile to już razy gracze pokazywali pamięć złotej rybki i podatność na marketing? Święty
0 kudosshuwar   @   16:21, 25.02.2021
Niezła analiza. Doceniam. Dobry materiał na artykuł.
Dodaj Odpowiedź