Resident Evil: Village - nowe informacje na temat gameplayu oraz przeciwników
Dowiedzieliśmy się m.in. tego, że zamek z Resident Evil: Village będzie rozbudowany i pełen zagadek.
Do premiery Resident Evil: Village zostało jeszcze sporo czasu. Nie przeszkadza to jednak firmie Capcom w aktywnym promowaniu przedsięwzięcia. Co rusz docierają do nas jakieś nowe detale związane z rozgrywką, a za te opisane poniżej odpowiada producent gry, Peter Fabiano. Rozmawiał on niedawno z redakcją Oficjalnego Magazynu PlayStation, a podczas wywiadu poruszył kilka bardzo interesujących kwestii, m.in. potwory, z jakimi będziemy mieć do czynienia.
W trakcie wspomnianej rozmowy Peter Fabiano postanowił uspokoić graczy, obawiających się o to, iż w Resident Evil: Village będzie zbyt dużo elementów nadnaturalnych, np. potworów, które znamy z legend i opowieści. Fabiano przyznał, że faktycznie będziemy mieli do czynienia ze stworami przypominającymi wampiry, tudzież wilkołaki, ale nadal będzie to opowieść z cyklu Resident Evil, z charakterystycznymi dla niej elementami. Będzie to przecież kontynuacja tego, co doświadczył Ethan Winters - protagonista Resident Evil VII.
"Nie chcemy zdradzić zbyt wiele historii, ale mogę powiedzieć, że wszystkie stwory pasują do świata Resident Evil. Możecie być pewni, że Resident Evil: Village bierze pod uwagę ogólny świat oraz historię cyklu", powiedział Fabiano, nie zdradzając przy okazji o co dokładnie chodzi i w jaki sposób wspomniane stwory wpiszą się w dotychczasowy wątek związany m.in. z wirusem.
W wywiadzie pojawiły się też różne ciekawostki dotyczące Resident Evil: Village. Dowiedzieliśmy się z nich, że zamek, który często pokazywany jest na materiałach promocyjnych z gry będzie duży i rozbudowany. Eksploracja będzie wymagała zwiedzania wielu kondygnacji i pomieszczeń, a jako że nie do wszystkich wejdziemy tak po prostu, często będziemy musieli rozwiązać jakąś łamigłówkę lub zdobyć np. odpowiedni klucz.
Kluczową kwestią w grze ma być też walka, której - wedle opinii wielu graczy - w Resident Evil 7 było po prostu za mało. Dlatego regularnie natrafiać mamy na przeciwników, którym będziemy w stanie stawić czoła. Nie zawsze będą to wrogowie niezniszczalni, przed którymi musimy się ukrywać. Co ciekawe, przeciwnicy mają wymagać odmiennych taktyk i strategii, a niektórych pozbędziemy się tylko sprytnie wykorzystując otoczenie.
Fabiano potwierdził również, że Resident Evil: Village będzie wykorzystywał dodatkowe możliwości kontrolera DualSense opracowanego z myślą o PlayStation 5. Twórcy wykorzystują haptykę oraz sprzężenie zwrotne, aby "gracze poczuli, jak ożywają różne elementy gry, np. pociąganie za spust będzie odpowiednio odwzorowane".
Data premiery Resident Evil: Village zaplanowana została na 7 maja bieżącego roku. Grać będziemy wówczas na PC, PS4, PS5, Xboksie One oraz Xboksach Series X|S. Więcej informacji, jak tylko się pojawią.
Na koniec nadmienię jeszcze, że Resident Evil VII dostępne jest obecnie na PC (wymagania), PS4 i Xboksie One. Zdecydowanie warto zagrać, jeśli jeszcze tego nie uczyniliście. Podczas zabawy pamiętajcie, że na naszych łamach znajdziecie poradnik.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler