Mass Effect Legendary Edition - multiplayer był dla deweloperów za dużym wyzwaniem
Uznano, że rozgrywki sieciowe nie są czymś, czego koniecznie chcą gracze.

Po tym, jak zapowiedziano Mass Effect Legendary Edition, wielu graczy zaczęło się zastanawiać dlaczego w pakiecie nie otrzymamy trybu rozgrywek wieloosobowych. BioWare postanowiło zabrać głos w temacie, wyjaśniając, że przeniesienie multiplayera jest dość skomplikowanym przedsięwzięciem... zbyt skomplikowanym, by możliwa była jego realizacja.
"Próbowałem wielokrotnie wyjaśniać, aby ludzie zrozumieli czy będzie ten remaster", powiedział dyrektor projektu, Mac Walters. "Inną sprawą jest wzięcie Porsche z 1982, aby go w pełni odrestaurować, ale teraz chcę, abyście sobie wyobrazili 'czy to w ogóle będzie działać?' Czy wysadzę rozrząd silnika? Wiecie, to po prostu mnóstwo pracy. Myślę, że ludzie nie doceniają tego, jak to jest zrobić tę grę, ponieważ - na każdym kroku - musisz podejmować trudne decyzje dotyczące tego, na co chcesz poświęcić czas i co chcesz usprawnić, a także gdzie nas to zaprowadzi".
"Mam wrażenie, że wybraliśmy rzeczy, które dla większości fanów są najważniejsze. Jeśli chodzi o multiplayer, był on po prostu zbyt trudny. Rozruszanie wszystkich systemów online oraz funkcjonalności byłoby ogromnym wyzwaniem, a przy okazji jest wiele innych kwestii. Ekonomia działa całkiem inaczej. Pojawiły się pytania 'Czy będziemy go wspierać po premierze? A co z ludźmi, którzy wciąż grają w multiplayer? Czy próbujemy jakoś połączyć dane z PS3 i PS4?".
Ostatecznie uznano, że Mass Effect Legendary Edition będzie projektem przeznaczonym dla jednego gracza. Jego premiera, jeśli wszystko pójdzie dobrze, odbędzie się w dniu 14 maja. Grać będziemy wówczas na PC, PS4 oraz Xboksie One, a na konsolach obecnej generacji za sprawą wstecznej kompatybilności. Jeśli zamierzacie bawić się na komputerach, pamiętajcie by zerknąć na wymagania sprzętowe gry.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler