BioWare pracowało nad grą w uniwersum Mass Effect inspirowaną postacią Hana Solo
Główny bohater miał przypominać Hana Solo z Gwiezdnych Wojen. Miał to być szmugler, pirat, czy inny typek spod ciemnej gwiazdy.
Podczas rozmowy z redakcją The Games, był dyrektor rozwoju w BioWare, Dorian Kieken, wspomniał, że po tym, jak na rynek trafiło Mass Effect jego studio starało się wypracować jakiś pomysł na rozwój dalszych części. Jedna z koncepcji związana była z postacią Hana Solo z uniwersum Gwiezdnych Wojen. Przypominający słynnego przemytnika bohater miał pojawić się w spin-offie Mass Effect. Finalnie jednak projektu nie przygotowano.
"Rozważaliśmy taką koncepcję w 2008 roku, zaraz po wydaniu pierwszego ME. Grałeś bohaterem przypominającym Hana Solo w grze inspirowanej Star Control, której akcja toczyła się w uniwersum Mass Effect. Produkcja miała rozszerzyć uniwersum Mass Effect, powstając równolegle z trylogią".
"Lubię przyglądać się szarościom bohaterów, chcieliśmy przygotować szmuglera/pirata. Pozwala to graczowi zobaczyć świat z innej perspektywy, niż w przypadku wybranego super-żołnierza. To jak oglądanie uniwersum Star Wars bez Jedi albo uniwersum Warhammer 40k bez bycia Space Marinem".
"Myślę, że posiadanie bardziej szarych postaci, nie połączonych ani z dobrymi ani złymi postaciami danego uniwersum,. a także nie podłączanie ich do żadnych istotnych frakcji, oferuje dodatkową eksplorację, na którą nie ma czasu, kiedy masz uratować galaktykę. Pomyśl o swobodzie, jaką masz w serialu pokroju Mandalorian albo Firefly dzięki najemnikom oraz szmuglerom".
Projekt finalnie oczywiście nie powstał. Na szczęście BioWare przygotowało kompletną trylogią Mass Effect, a jej zremasterowane wydanie, Mass Effect Legendary Edition, będzie dostępne w sprzedaży już 14 maja.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler