Wiele lat temu BioWare przygotowywało Revolver, duchowego spadkobiercę wyśmienitego Jade Empire
Zobaczcie jak prezentowało się anulowane RPG od studia odpowiedzialnego za Mass Effect i Dragon Age.
Każde studio ma w swoim dorobku gry, które nigdy nie ujrzały światła dziennego. Chodzi oczywiście o projekty, którym poświęcono czas, a finalnie zdecydowano się je pogrzebać, bo nie spełniały wymagań, tudzież standardów danego dewelopera. Jednym z takich tytułów zdaje się być Revolver od BioWare.
Dawno, dawno temu BioWare przygotowało grę zatytułowaną Jade Empire. Wielu graczy nie miało przyjemności w nią zagrać, ale równie duże grono - w tym powyżej podpisany - czekało na ewentualną kontynuację. Takowa nigdy nie nadeszła, choć wspomniany w poprzednim akapicie Revolver miał nią być.
Revolver zaczął jako kontynuacja Jade Empire, ale finalnie przeszedł przemianę w coś samodzielnego, pozostają jedynie duchowym spadkobiercą tegoż tytułu. W opublikowanej niedawno książce BioWare: Stories and Secrets from 25 Years of Game Development pracownicy studia ujawnili garść detali na temat nigdy nie wydanego projektu, a na łamach Instagrama głos w sprawie zabrał artysta BioWare, Matt Rhodes, zamieszczając sporo interesujących grafik.
Revolver miało być grą w otwartym świecie, w której największy nacisk kładziono na eksploracji oraz parkourze, czyli sprawnym pokonywaniu różnej maści środowiskowych przeszkód. Jedną z charakterystycznych cech projektu była nieliniowa opowieść oraz klimaty science-fiction. Miało nie brakować tu zadań głównych i pobocznych, jak również opcjonalnych aktywności.
Przedsięwzięcie powstawało pomiędzy 2005, a 2008 rokiem, a wśród platform docelowych było PC, PS3 oraz Xbox 360. Finalnie - po kilku całkowitych restartach - projekt postanowiono zarzucić i skupić się na Dragon Age: Początek oraz Mass Effect 2. Czy kiedykolwiek twórcy do niego powrócą? Mało prawdopodobne. Na razie BioWare zajmuje się Dragon Age 4, kolejną odsłoną cyklu Mass Effect oraz przebudowywaniem Anthem.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler