Project: Mara od Ninja Theory będzie fotorealistycznym doznaniem

Ninja Theory opublikowało na swoim kanale nowy dziennik dewelopera z tajemniczej gry Project: Mara - możemy przyjrzeć się nieco bliżej procesowi odwzorowywania grafiki w fotorealistycznej jakości.

@ 19.01.2021, 09:23
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Wielbiciel literatury przez małe p, gier przez duże G, a także muzyki (tu już bez wyróżnień). Do tego klasyczna męska elegancja, savouir-vivre i szeroko pojęta estetyka.
pc

Project: Mara od Ninja Theory będzie fotorealistycznym doznaniem

Brytyjskie studio Ninja Theory w zeszłym roku ujawniło kilka informacji na temat ich nadchodzących projektów. Wśród nich było oczywiście Senua's Saga: Hellblade II. Jednak deweloperzy zaprezentowali również zupełnie nowe dzieło - Project: Mara - które nie do końca będzie grą wideo. Mówi o tym sam dyrektor kreatywny Ninja Theory, Tameem Antoniades, w najnowszym dzienniku dewelopera.

Nowy materiał promujący Project: Mara trafił na kanał Ninja Theory. Możemy w nim bliżej przyjrzeć się procesowi odtwarzania realnego apartamentu, w którym będzie rozgrywać się akcja tego przedsięwzięcia. Tameem zabiera nas za kulisy, byśmy mogli podejrzeć proces skanowania elementów wyposażenia mieszkania i późniejszego odtworzenia całych obiektów już na silniku gry.

Produkcja narzuca sobie odpowiedzialną społecznie historię: opowiada o osobach, które w przeszłości doznały jakieś formy psychicznej agresji. Rozgrywka opiera się na koncepcji gry przygodowej, gdzie fabuła oraz narracja sprowadzają się do eksplorowania otoczenia i samodzielnego wyciągania wniosków. Producenci, podobnie jak w przypadku Hellbalde: Senua's Sacrifice, wysoko zawiesili sobie poprzeczkę, starając się dotrzeć w głąb doznań skrzywdzonych ludzi i spróbować przenieść je na wirtualne środowisko.


Sprawdź także:
Project: Mara

Project: Mara

Premiera: 2021
PC

Project: Mara to projekt studia Ninja Theory, które w przeszłości zasłynęło takimi tytułami jak Bleeding Edge czy Hellblade: Senua's Sacrifice. Brytyjczycy stworzyli swoj...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbalic87   @   11:45, 19.01.2021
Kurcze aż ciężko w to uwierzyć że gry będą mogły osiągnąć fotorealizm już w niedalekiej przyszłości !!
Jestem ogromnie ciekaw czy konsole nowej (obecnej) generacji dadzą radę udźwignąć ciężar tak niesamowicie realistycznemu projektowi (chociażby w 1080p przy 30fps-ach) bo na więcej na pewno nie ma co liczyć...
Chociaż Ci grający (w tym również i ja) na TV full HD byliby i tak w pełni usatysfakcjonowani (tym bardziej że nie będzie to gra akcji lecz bardziej nastawiona na charakter filmowy).
0 kudosGuilder   @   12:12, 19.01.2021
Już przy demie technologicznym Unreal Engine 4 rozpływano się, że ten fotorealizm jest już w zasięgu ręki. Ale wiadomo, gry to trudniejsza para kaloszy niż zrobienie wideo. Niemniej Ray Tracing jest kolejnym sporym krokiem w tym kierunku i perspektywa ta jest rzeczywiście ekscytująca.
Screeny są imponujące. Widać różnice przede wszystkim w refleksach świetlnych, ale i tak robi kapitalne wrażenie.
0 kudosgajda1000   @   13:02, 19.01.2021
Cytat: Guilder
Już przy demie technologicznym Unreal Engine 4 rozpływano się, że ten fotorealizm jest już w zasięgu ręki. Ale wiadomo, gry to trudniejsza para kaloszy niż zrobienie wideo. Niemniej Ray Tracing jest kolejnym sporym krokiem w tym kierunku i perspektywa ta jest rzeczywiście ekscytująca.
Screeny są imponujące. Widać różnice przede wszystkim w refleksach świetlnych, ale i tak robi kapitalne wrażenie.

A dla mnie i tak postać ludzka pokazana w trailerze wygląda jak z gry wideo. Silnik to jedno, a gry to drugie. Pamietam też FOX Engine, gdzie fotorealizm był właściwie taki sam jak tutaj, ale gry już nie. W prawdzie tech dema Nvidii robią robotę i pewnie coś lepiej dla oka będzie.. ale i tak czekam na back-skany typu "ej to wygląda jak gra wideo". Niemniej jednak pokonaliśmy w końcu stagnację w kwestii grafiki i to dzięki RTX.