Steam popularniejsze niż PlayStation Network oraz Xbox Live

Chodzi o liczbę aktywnych użytkowników każdego miesiąca.

@ 15.01.2021, 11:31
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Steam popularniejsze niż PlayStation Network oraz Xbox Live

Kilka lat temu mówiło się, że granie na PC umiera. Najnowsze doniesienia z platformy Steam wskazują jednak na coś wręcz przeciwnego. Granie na blaszakach ma się wyśmienicie, a z tygodnia na tydzień przybywa osób zainteresowanych zabawą na tejże platformie.

W sieci opublikowano dane dotyczące gamingu na PC na platformie Steam. Z liczb wynika, że usługa świadczona przez Valve ma każdego miesiąca więcej aktywnych użytkowników niż PlayStation Network oraz Xbox Live. Cały raport za 2020 rok robi naprawdę niezłe wrażenie.

Z publikacji wynika, że do Steam potrafi się zalogować w miesiącu nawet 120 milionów graczy. Dla przykładu PlayStation Network może pochwalić się 102 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, podczas gdy Xbox Live ma ich miesięcznie około 20 milionów.

Steam w ostatnim czasie pobiło też sporo różnych rekordów. Dla przykładu, 2 stycznia do usługi zalogowało się jednocześnie ponad 25 milionów użytkowników. Wszystkiemu winna jest oczywiście obecna sytuacja pandemiczna, choć w tym przypadku "winna" to niekoniecznie dobre słowo. Bez gier wielu osobom ciężko byłoby przetrwać długotrwałą izolację, z którą mamy obecnie do czynienia.

"Choć Steam rozwijało się znaczącą w 2020 roku przez lockdownami ze względu na COVID-19, granie poszybowało, gdy ludzie zostali zamknięci w domach, dramatycznie podnosząc liczbę klientów kupujących i grających w gry i - mamy nadzieję - przynosząc przyjemność, aby zbalansować wariactwo, jakiego byliśmy świadkami w 2020", czytamy w raporcie.

"Doprowadziło to do wzrostów miesięcznej liczby aktywnych użytkowników (120,4 mln), dziennej liczby aktywnych użytkowników (62,6 mln), jednoczesnej liczby użytkowników (24,8 mln), nowych kupujących (2,6 mln na miesiąc), godzin spędzonych w grach (31,3 mld godzin) oraz liczby kupionych gier (wzrost o 21,4% w stosunku do 2019 roku)".

Steam zamierza oczywiście nadal się rozwijać, stanowiąc coraz większą konkurencję dla platform. Biorąc pod uwagę częste promocje oraz coraz lepiej działającą platformę, nie jest to w żadnym razie niemożliwe.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?