The Medium działać będzie na HDD, ale deweloperzy rekomendują SSD

Jeden z twórców gry poruszył też kwestię ray-tracingu oraz wariantu konsolowego.

@ 05.01.2021, 13:24
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox x/s

The Medium działać będzie na HDD, ale deweloperzy rekomendują SSD

The Medium to jedna z największych premier nadchodzących tygodni. Ze względu na zbliżający się debiut, jeden z deweloperów postanowił opowiedzieć co nieco na temat tego, co udało się studiu na potrzeby przedsięwzięcia opracować.

Producent The Medium, Jacek Zięba, rozmawiał z redakcją WCCFTech, a podczas konwersacji poruszono m.in. kwestię nośników SSD oraz tego, jak usprawniają one działanie gier. Choć nie są one koniecznością, faktycznie pozytywnie wpływają na czas wczytywania projektu. Na konsolach poprzedniej generacji The Medium mogłoby nie działać poprawnie.

"Ze względu na to, że korzystamy z technologii streamingu poziomów od dawna, chcieliśmy mieć pewność, że osoby grające na komputerach z rekomendowanej konfiguracji będą mieć doświadczenia podobne do tych, jakie mają gracze na nowej konsoli Microsoftu. W przypadku graczy PC rekomendujemy więc SSD, choć nie jest to wymóg. Czasy wczytywania danych są większe na HDD. Pomiędzy PC, a konsolami występują różnice w architekturze".

"Aby wdać się w nieco więcej szczegółów, liniowy transer danych na PC w przypadku standardowego HDD jest w granicach 100 MB/s, a na poprzedniej generacji konsol mamy jedną trzecią tej wartości. Więc jeśli połączysz to z cache sterownika komputerowego, otrzymujesz czas wczytywania tylko kilka sekund dłuższy niż przy przeciętnym SSD. Pewnie, zobaczysz okazyjnie wyskakujące tekstury, ale będziesz w stanie dobrze bawić się z The Medium na HDD".

Zięba zdradził przy okazji, że The Medium będzie oferowało dwa tryby działania śledzenia promieni. Jeden będzie nastawiony na jakość, a drugi na wydajność. W przypadku postawienia na jakość, aktywowane zostaną takie graficzne efekty, jak cienie i odbicia generowane przez ray-tracing, a także RTAO. Tryb wydajność niektóre z tych "bajerów" wyłączy. Nie wiadomo czy tryby dostępne będą tylko na PC czy także na konsolach.

"Ekipa pracuje nad tym, aby zoptymalizować The Medium na Xboksie Series X oraz Xboksie Series S, a więcej detali będziemy w stanie ujawnić bliżej premiery".

Debiut The Medium zaplanowano na dzień 28 stycznia 2021 roku. Grać będziemy wówczas na PC (wymagania) oraz Xboksach Series X|S. Na razie nie wiadomo nic na temat wariantu przeznaczonego dla PlayStation 5.


Sprawdź także:
The Medium

The Medium

Premiera: 28 stycznia 2021
PC, XBOX X/S, PS5

The Medium to kolejna gra przygodowa utrzymana w klimatach psychologicznego horroru od krakowskiego studia Bloober Team. Tym razem schorzeniem, które napędza całą produkc...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?