Cyberpunk 2077 na next-genach wykorzysta wszystkie ich możliwości

Liczyć możemy między innymi na ray-tracing. Oby tylko w odpowiedniej wydajności.

@ 17.12.2020, 11:26
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Cyberpunk 2077 na next-genach wykorzysta wszystkie ich możliwości

Twórcy Cyberpunk 2077 walczą obecnie z niedociągnięciami w swojej grze. Po tym, jak zlikwidują wszystkie największe błędy, zajmą się opracowywaniem aktualizacji swojego projektu do wersji przeznaczonych dla PlayStation 5 oraz Xboksów Series X|S. Mają one w pełni wykorzystywać możliwości nowych platform.

"W przypadku aktualizacji next-genowej wykorzystamy wszystkie funkcje oraz zastosujemy nowe funkcje i techniczne możliwości dostępne w nowych platformach", powiedział współzałożyciel firmy CD Projekt, Marcin Iwiński.

Co oznacza powyższe zdanie? To, że Cyberpunk 2077 skorzysta najpewniej na obu next-genach z ray-tracingu. Spożytkuje też większe zasoby pamięci oraz szybkie nośniki SSD. Ponadto w przypadku PlayStation 5 możemy liczyć na haptykę oraz adaptacyjne triggery kontrolera DualSense.

Wciąż nie wiemy niestety kiedy do sieci trafi next-genowa aktualizacja. Najpewniej będzie ona dostępna w tym samym czasie co Cyberpunk 2077 w wersji dla PlayStation 5 oraz Xboksów Series X|S, wszak oczywistym jest, że takowa (również w pudełku) będzie oferowana.

Cyberpunk 2077 dostępne jest obecnie na PC (wymagania), PS4 oraz Xboksie One.


Sprawdź także:
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Premiera: 10 grudnia 2020
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Cyberpunk 2077 to produkcja rodzimego studia CD Projekt RED, znanego wcześniej z serii Wiedźmin. Tytuł to przedstawiciel gatunku RPG akcji, jednak tym razem świat fantasy...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosluki505   @   12:53, 17.12.2020
Znów gimbusiarnia będzie płakusiać że na NG wygląda lepiej niż na past genach tak jak teraz się spłakano gdy wygląda lepiej na PC? Tyle nieudolnych portów gier z konsol na PC ale takiego szamba nie widziałem nigdy jakie zostało wylane na port CP pod konsole -.-, i to ma być niby "dojrzalsza" społeczność na jaką kreują się konsolowi gracze? No litości. Redzi celowali w NG i PC a z racji pyskówek akcjonariuszy i Sony z Microsoftem musieli odłożyć to i w kilka miechów (stad przełożenie z kwietnia na listopad) port pod past geny to zjechali suwaki na low detale i macie, cieszcie się xD.
0 kudosguy_fawkes   @   13:13, 17.12.2020
@UP: To raczej nie jest pełny obraz całej sprawy. 7 lat developingu i rozpoczęcie przyjmowania preorderów jeszcze zanim poznaliśmy next-geny swoje zrobiło - każdy miał prawo sądzić, że to gra na 8. generację. Mając w pamięci to, co się dało wycisnąć z tych sprzętów można tylko rugać Redów - taki Switch pokazuje, że da się zrobić grywalny port „dużej” gry, a mocy ma przecież jeszcze mniej. Co mogli zrobić? A chociażby odłożyć nieco w czasie premierę wersji konsolowej, ale ciężko sobie odpuścić okres przedświąteczny, najbardziej tłusty w branży. Na pewno po części jest tu wina nacisków akcjonariuszy i złego rozplanowania całej produkcji. Konsolę wybiera się po to, by dostać działającą grę, a nie coś takiego.
Ja akurat już od dłuższego czasu zakładałem, że zagram w Cyberpunka dopiero na next-genie. Detale detalami, ale poniżej 30 klatek w w 2020 już nie wypada schodzić, zwłaszcza do kompletnie niegrywalnych 15. Totalne nieporozumienie.
1 kudoskupflup   @   13:32, 17.12.2020
Jeżeli gra powstawała przez 8 lat to Redzi nie mogli celować w next geny. Ba, podczas preprodukcji nie było pewnie jeszcze ani Xbox one'a ani PS4. A na nowych konsolach gra działa w ramach wstecznej kompatybilnosci i dopiero w przyszłym roku dostanie aktualizacje pod nowe konsole. Wersja na PS4 i One'a nie jest więc raczej portem, według mnie powstawała właśnie na te konsole i PC. Po prostu z czasem okazało się, że konsole sobie nie radzą z tak rozbudowaną produkcją. I problem w tym, że producenci nic o tym nie wspomnieli. Przeciwnie, wspominali coś o ukoronowaniu tamtej generacji. I nie dziwię się ludziom, że wylali wiadro pomyj na twórców za wersję konsolowe. Bo to, że gra będzie wyglądać gorzej na starych konsolach było oczywiste. Ale trzeba zachowac jakieś standardy, a nie wypuszczać produkt, który jest zwyczajnie nie gotowy. Wersję na konsole trzeba było po prostu przesunąć, aż będzie w stanie nadającym się do wydania.