Cyberpunk 2077 z PlayStation 4 na PlayStation 5 bez dwóch trybów wyświetlania grafiki
Tryb wydajności i rozdzielczości dostępny jest tylko w wersji dla Xboksa One uruchamianej na Xboksie Series X.
Cyberpunk 2077 już jutro zadebiutuje na komputerach osobistych (wymagania) oraz konsolach poprzedniej generacji. Na PlayStation 5 oraz Xboksie Series X/S oczywiście zagramy, ale tylko za sprawą wstecznej kompatybilności. Na drugiej z wymienionych platform będziemy mogli też wybrać tryb działania gry.
Kilka dni temu w sieci pojawiły się doniesienia na temat tego, że Cyberpunk 2077 na Xboksie Series X pozwala nam wybrać pomiędzy wydajnością, a rozdzielczością. Gracze uznali oczywiście, że podobne rozwiązanie będzie dostępne też na PlayStation 5. Tak jednak nie jest.
"Cyberpunk 2077 dla PlayStation 4 zdaje się automatycznie działać z 60 klatkami na sekundę na PlayStation 5", powiedział Andy Robinson z VGC, któremu udało się już sprawdzić grę na next-genie Sony. "Nie ma nigdzie opcji obniżenia płynności na rzecz wyższej rozdzielczości, jak to ma miejsce na next-genowym Xboksie".
Jako że nie wiadomo dlaczego zdecydowano się na takie rozwiązanie, w sieci pojawiły się spekulacje w temacie. Są one dostępne m.in. na łamach portalu Reddit, którego użytkownicy uważają, iż chodzi w tym przypadku o to, jak PlayStation 5 obsługuje wsteczną kompatybilność.
Funkcja ta na Xboksie Series X/S działa niejako natywnie, co ułatwia zarządzanie poszczególnymi opcjami gier. Na PlayStation 5 sytuacja jest bardziej skomplikowana i wymaga większych nakładów pracy - przynajmniej póki deweloperzy nie opracują jakiś skrótów, tudzież ułatwień.
Tak czy inaczej, pamiętajcie, że aktualizacja Cyberpunk 2077 dla konsol next-genowych trafi do sieci dopiero w przyszłym roku. Póki co gra na PS5 i XSX funkcjonuje mniej więcej tak samo, jak na PS4 Pro oraz Xboksie One X.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler