Nowa aktualizacja dla Assassin's Creed: Valhalla psuje grę na PlayStation 5

W sieci jest sporo raportów na temat tego, że spadła wydajność Assassin's Creed: Valhalla na PS5.

@ 27.11.2020, 13:38
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Nowa aktualizacja dla Assassin's Creed: Valhalla psuje grę na PlayStation 5

Wczoraj w sieci zadebiutowała najnowsza aktualizacja gry Assassin's Creed: Valhalla. Patch oznaczony numerem 1.0.4 usuwa naprawdę sporo niedociągnięć, przy okazji modyfikując niektóre aspekty projektu. Na konsolach next-genowych dodaje on też dwa tryby generowania oprawy, nastawione na: wydajność oraz jakość. Nie wszystko poszło jednak tak, jak powinno.

Na wielu forach dyskusyjnych pojawiają się informacje na temat tego, że aktualizacja 1.0.4 dla Assassin's Creed: Valhalla wpłynęła negatywnie na działanie gry na PlayStation 5. Z jakiegoś powodu produkcja na konsoli Sony jest mniej płynna niż dotychczas.

Raporty na temat problemu pojawiły się m.in. na forum Resetera, a ekipa ContraNetwork nagrała nawet materiał filmowy, na którym widać, jak w trybie nastawionym na wydajność Assassin's Creed: Valhalla regularnie traci płynność, a szybkość generowania animacji spada do 40 klatek na sekundę.

Jeden z członków ekipy Digital Foundry, John Linneman, początkowo uważał, że mamy do czynienia z jakimiś jednostkowymi i niepotwierdzonymi przypadkami, ale zmienił zdanie i potwierdza to, co udało się dostrzec graczom. Assassin's Creed: Valhalla z jakiegoś powodu faktycznie działa na PlayStation 5 teraz gorzej.

Ubisoft na razie nie zabrał głosu w sprawie, ale czekamy na oficjalne stanowisko korporacji. Niektórzy gracze przywrócili grę do normalnego działania po usunięciu jej i pobraniu ponownie. Inni uważają, że to sprawka MIcrosoftu, wszak wiele gier na nowym Xboksie (teoretycznie wydajniejszym) działa gorzej niż na PlayStation 5.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosomen89   @   15:59, 27.11.2020
Jak mawia starosłowiańskie przysłowie "głupcem jest ten, który wierzy w niezabugowaną odsłonę Assassins Creed"
Grałem w sporą część odsłon i tak hak sama formuła to kwestia gustu (Ezio i tak rządzi) to technicznie ta seria schodzi na psy. W Odyssey na ps4 pro w najgorszym momencie miałem ze 2-3 klatki na minutę.... a dźwięk leciał normalnie 🤣😁
0 kudosTheCerbis   @   18:01, 27.11.2020
Cytat: omen89
W Odyssey na ps4 pro w najgorszym momencie miałem ze 2-3 klatki na minutę...
3 klatki na minutę?!
0 kudosomen89   @   18:09, 27.11.2020
Cytat: TheCerbis
Cytat: omen89
W Odyssey na ps4 pro w najgorszym momencie miałem ze 2-3 klatki na minutę...
3 klatki na minutę?!


Tak, aż tak przycinało, miałem taką sytuację dwukrotnie, raz nawet nagrałem
1 kudosTheCerbis   @   19:03, 27.11.2020
Ja nie rozumiem dlaczego Ubisoft nie zoptymalizuje swoich gier porządnie. Zawsze są z ich produkcjami problemy, w dodatku nadmiernie "siedzą" na CPU. Jeśli są takie problemy, to może powinni w końcu zmienić silnik na inny.
0 kudosdabi132   @   16:44, 28.11.2020
Cały Ubisoft, jedno naprawią w aktualizacji, a coś innego spieprzą. Dlatego nie kupuje ich gier na premierę, a kilka miesięcy lub lat po niej.
Dodaj Odpowiedź