Nowa aktualizacja dla Assassin's Creed: Valhalla psuje grę na PlayStation 5
W sieci jest sporo raportów na temat tego, że spadła wydajność Assassin's Creed: Valhalla na PS5.
Wczoraj w sieci zadebiutowała najnowsza aktualizacja gry Assassin's Creed: Valhalla. Patch oznaczony numerem 1.0.4 usuwa naprawdę sporo niedociągnięć, przy okazji modyfikując niektóre aspekty projektu. Na konsolach next-genowych dodaje on też dwa tryby generowania oprawy, nastawione na: wydajność oraz jakość. Nie wszystko poszło jednak tak, jak powinno.
Na wielu forach dyskusyjnych pojawiają się informacje na temat tego, że aktualizacja 1.0.4 dla Assassin's Creed: Valhalla wpłynęła negatywnie na działanie gry na PlayStation 5. Z jakiegoś powodu produkcja na konsoli Sony jest mniej płynna niż dotychczas.
Raporty na temat problemu pojawiły się m.in. na forum Resetera, a ekipa ContraNetwork nagrała nawet materiał filmowy, na którym widać, jak w trybie nastawionym na wydajność Assassin's Creed: Valhalla regularnie traci płynność, a szybkość generowania animacji spada do 40 klatek na sekundę.
Jeden z członków ekipy Digital Foundry, John Linneman, początkowo uważał, że mamy do czynienia z jakimiś jednostkowymi i niepotwierdzonymi przypadkami, ale zmienił zdanie i potwierdza to, co udało się dostrzec graczom. Assassin's Creed: Valhalla z jakiegoś powodu faktycznie działa na PlayStation 5 teraz gorzej.
Ubisoft na razie nie zabrał głosu w sprawie, ale czekamy na oficjalne stanowisko korporacji. Niektórzy gracze przywrócili grę do normalnego działania po usunięciu jej i pobraniu ponownie. Inni uważają, że to sprawka MIcrosoftu, wszak wiele gier na nowym Xboksie (teoretycznie wydajniejszym) działa gorzej niż na PlayStation 5.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler