Jim Ryan opowiada o trudności tworzenia nowych marek
Sony nie zamierza jednak rezygnować z ich opracowywania.
Nowe marki są zawsze ryzykiem. Wydawcy inwestują w nie spore pieniądze, a po premierze muszą liczyć na to, że poniesione wydatki się zwrócą. Co nieco na temat wprowadzania całkiem nowych projektów postanowił opowiedzieć szef Sony Interactive Entertainment, Jim Ryan.
"Zainwestowaliśmy mnóstwo w trakcie generacji PlayStation 4, więcej niż ludzie sobie to wyobrażają", powiedział Ryan w wywiadzie dla GQ. "Dodaliśmy do rodziny Insomniac Games, za sprawą przejęcia. Robimy świetne gry i planujemy kontynuować robienie świetnych gier".
"Z tymi hitami jest tak, że potrzebują wielkich premier. Kosztują ponad 100 milionów dolarów do opracowania w dzisiejszych czasach, aby móc to zrobić, aby wprowadzić na rynek nową markę - co jest ryzykowną rzeczą, a uczyniliśmy to cztery razy na PS4 - musimy mieć wielką premierę".
"Mamy ekipę od zarządzania, która opiekuje się każdym studiem i przygląda się temu, co mamy w portfolio oraz temu, jaki jest balans pomiędzy nowymi markami uwielbianych serii, pokroju God of War lub Uncharted; oraz nowymi markami pokroju Horizon Zero Dawn lub Ghost Of Tsushima. Bardzo dokładnie się temu przyglądamy".
Mimo ogromnych kosztów, Sony, jak widać, nie zamierza przestać inwestować w całkiem nowe marki. Nie oznacza to oczywiście, że korporacja nie będzie kontynuowała już posiadanych serii. Wręcz przeciwnie. W nasze ręce trafią gry z obu kategorii.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler